En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Ytterligare en milstolpe att checka av.
Hur mår du?
Inskrivning gjord! Blodtrycket var lite högt så ska träffa läkare på tisdag och gå igenom hur dom ska ha koll på mig.
Men det kändes så bra att bli inskrivning! 10+3 idag!
Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!
Jag ska göra kub om ca 3 veckor. Är då i vecka 13. Hur vanligt är det egentligen att man upptäcker då att det faktiskt inte finns något där inne? En kompis till mig gjorde förra veckan kub testet då hon va i v.12 o då upptäcktes det att fostret dött i v.7. Hon hade haft grav.symptom o trott det var som vanligt och nu kan jag inte sluta tänka på det :o är det vanligt?
UL och KUB avklarat idag. Allt såg fint ut med lilla pyret :) Fick 1:12.000 på KUB.
Nu kan man slappna av lite igen :)
Skrev BM ut ett moderskapsintyg till er som gjorde NUPP nu runt vecka 12? Jag fick inget här i Norge men ringde och bad att få ett. Vet inte när man får det i Sverige - är det vid rutinultraljudet?
Vilken storlek ska man köpa på babykläderna? Svårt att veta - barnet kan ju komma för tidigt och vara litet eller vara stort när det föds. Ni som har erfarenhet; vilken storlek brukar vara lämpligast att börja med?
Tyckte det flesta köpte så fula kläder ska det självklart stå! :)
Tjej89: man behöver ju inte gå ner på stan för att köpa kläder nu mer... Räcker att klicka "hem" massa fint på internet :)