Inlägg från: Josephine92 |Visa alla inlägg
  • Josephine92

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

• Josephine92

Ja jösses jag som nojade över att alla verkade få magar men inte jag, på en vecka känns det som jag blivit fet som en gris, knappt ökat 1,5 kg men magen står ut åt alla håll haha.. Kan inte vänta tills den intar en lite mer smickrande form. Är i vecka 12 11+5

• Josephine92

Jag fick jätteont precis i början efter sex, det var som att hela nedre delen av kroppen blev förlamad i några minuter, pratade med bm om det och hon sa att det inte var något att oroa sig för, det är så mycket nerver som är både känsligare och kanske inte riktigt på sin plats. Har inte haft några problem efter det utan bara bättre än vanligt då vi är närmre än någonsin, vårt lilla barn är ju påväg till världen <3

• Josephine92

Vilken lättnad att gå in här och läsa, har oroat mig som tusan över värk vid äggstockarna och skulle ringa bm idag men de har bara 30 min telefontid så hann inte med. Men, det kändes ju nästan lika lugnande att läsa här! :)

Jag har även haft mensvärk liknande till och från de senaste dagarna, är i vecka 13, någon mer som känt så? Är så gott som helt utan symtom och inte ul förän 10 november och magen som exploderade var nog bara svullna tarmar för det syns knappt längre..

Ska nu beställa en hjärtljuds doppler och hålla alla tummar och tår för att om den lilla är kvar så ligger den så man kan höra hjärtat.!

• Josephine92

Jag är beräknad 14 april och är i vecka 13 (12+3) så det stämmer nog! :)

Sommarsnö skrev 2014-09-29 10:55:42 följande:

Gjorde NUPP idag och allt såg helt normalt ut inklusive nacken (fick ingen siffra på den men den var liten sa barnmorskan iaf). Fostret var 6 cm cirka från huvud till rumpa och hon beräknade mig till 12+1 eller 12+2. Får svar på blodprovet om några veckor. Jag gör undersökningen i Norge så det blir lite annorlunda då. Har dock tagit blodprovet i Sverige också så då har jag två blodprov att gå på Supertrevlig barnmorska - hade önskat att jag kunde ta med henne till Sverige

Hon trodde att det blir BF cirka 10-14 april - kan det stämma utifrån veckorna?

• Josephine92

Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?

• Josephine92

Sitter just nu på gynakuten för att ta reda på om mina ihärdiga magkramper kan bero på värsta tänkbara... Superlång väntetid, gud vad hopplöst det känns -.- nervös till tusen, hundra gånger om..

• Josephine92

Tack allihopa. Allt var precis som det skulle med liten, låg och kliade sig i örat så nöjt haha :'), så sjukt häftigt att de faktiskt ligger och rör sig och gör saker där inne nu, det börjar verkligen bli små barn på riktigt <3

• Josephine92
    JhjärtaK skrev 2014-10-07 06:44:50 följande:

Åh så skönt att höra, var lite orolig där igår när du inte hörde av dig. Blev det en lång väntan innan du fick komma in?

Ja jag satt nog i fem timmar innan jag fick komma in och sen var jag helt slut så bara hem och svimma i sängen, men med ett leende på läpparna såklart (;

Jourhavande gyn kunde inte svara på varför jag hade haft såna kramper men hon var inne lite på att det kan vara nerver som kommer i kläm när ligamenten töjs ut eller vad man säger, jag borde inte haft så kraftiga kramper och jag skulle komma tillbaka om det blev värre, jag lyssnade inte så mycket känner jag nu i efterhand för jag kommer inte ihåg så mycket, hade bara ögon för den lilla haha (:. Både smärta och den långa väntan var som bortblåst :). Oro och sånt där har ju garanterat sitt finger med i spelet när det kommer till magen så det är säkert en av bovarna
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)