En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hej!
Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!
Hej!
Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!
Så nu har jag ringt mvc, är i vecka 10. 9+2 idag. Dragit ut på det då jag sist fick ringa och berätta att jag fått missfall. Så väntade in i det sista nu.
Nästa vecka i 10+3 är det inskrivning och då är det inte många veckor kvar till kub (max tre!) känns skönt att ha ringt.
Jag tyckte inte mvc var så jätte kul att gå till, mycket viktprat och det gjorde mig stressad.
Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(
Fler här som berättat?
Tack för ert stöd känns lite bättre! Vi har väldigt många gravida/föräldrarlediga just nu så tror inte att dem kommer ta det bra tyvärr! Men hoppas på att kanske få mer förståelse för trötthet och ett tungt jobb!
Ni som är sjukskrivna, får man fråga varför ni är sjukskrivna?
Denna vecka har det känts lite bättre för mig, men har själv inte mått bra det senaste men vet inte om de skulle sjukskriva mig för det.. ( bl.a. yrsel, svimningskänslor, sus i öronen, huvudvärk varje dag nu i 3 v., en enorm trötthet). Jag jobbar 100% som förskollärare. Tog 1 och ett halvt år för oss att få ett plus och eftersom min sambo haft testikelcancer som 23-åring så är man ju extra orolig om man stressar järnet och det skulle visa sig att man får missfall..
Precis varit på UL! Min bebis växer och mår bra. Lycka!
Hen slog volter och växer på dagen efter sin kurva.
Nästa UL 8/10
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).