Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-09-18 18:27:16 följande:

Någon som vet om den finska osten koskenlaskija är okej att äta när man är gravid? :)

Är de en hårdost så ät på! Annars bara den är pastoriserad, och varken är mögel eller kitost så är den ok:)
  • Madelen b

Vi ska kolla kön! Ja har sådant kontrollbehov så behöver få veta;)

Har en pojke sedan innan o de säger ju att de är 70% chans att andra barnet är av samma kön! Ja tror starkt att de är en till pojke:)

• Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 20:36:13 följande:
    Jag är rätt säker på att det är 50% chans att det är samma kön?
    Stod 70% där jag läste om de och de är ja säker på! Sedan vilken källa som stämmer är ju en annan femma ????
  • Madelen b
    Solkatten skrev 2014-09-22 14:24:06 följande:
    Det går inte att se vid NUPP, det är för tidigt. Vid RUL går det att se men det är olika i olika landsting om de får berätta eller ej.
    Vid rul får dem inte undanhålla information om ditt barn, ser dem kön och du vill veta så måste dem säga! Sedan är inte ett rul till för att kolla kön så bm har ingen anledning att kolla efter det om hon inte vill!

Men handlar nog mest om vilken bm man får!!
  • Madelen b
    silverfirren skrev 2014-09-22 19:11:18 följande:

I morgon är de dags för inskrivning, lite sent (12+0)  men men Tungan ute

Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16? 

Min bm sa att efter v 12 kunde man oftast höra det!

Men många faktorer kan ju spela in:)
  • Madelen b
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Beklagar! Massa styrka till er!!
  • Madelen b
    julii skrev 2014-09-24 13:05:36 följande:

Är det någon mer här som har ont i ryggen/svanken? Jag tycker jag får ont så fort jag grejar med något, som igår dammsög jag ur soffan o trodde jag skulle gå av efteråt, sen jobbar jag inom vården och det blir en hel del tunga lyft o konstiga ställningar och det behövs inte mycket innan jag får ont. Är det inte alldeles för tidigt för att få ont? Jag är i vecka 9.

Ja är som sagt sjukskriven pga av smärta i ländrygg/svanskota! Känner även i s-leden och höfterna:( värdelöst!!

Klarar inte av något alls men vill inte vara sjukskriven. Längre!!
  • Madelen b
    julii skrev 2014-09-24 18:31:44 följande:

Är det någon mer som faktiskt INTE mår illa? Har gjort det kanske 3 gånger när jag inte ätit på länge, annars ingenting. Blir så nojig att något är fel :/ där jag bor får man inte göra extra ultraljud om dom inte verkligen misstänker att något är på tok, annars får man snällt vänta :/

Jag kan må illa någon timme vid middagstid ( som du säger då ja behöver mat) men inte annars gjorde inte D med 1an heller!

Men jag förstår din oro, man läser överallt hur jobbigt och illa alla mår då dem är gravida, och själv mår man helt oki:)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)