Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-11-26 14:33:25 följande:
    Det är inga problem med att sjalen liksom tänjs ut och åker upp så man får hålla på och knyta om den hela tiden? Att det blir som ett irritationsmoment liksom? Sitter den där den sitter när man väl fått dit bebisen?

Jag hade inte problem med det, men jag använde den när sonen var väldigt liten. När han blev lite större ville han inte sitta i sjalen längre, troligen blev det så varmt.  Kan tänka mig att den töjer sig om man har lite större bebisar i den. Men precis i början tyckte jag det var skönt att kunna röra sig fritt och ändå ha honom med. Jag använde den mest hemma inomhus och när vi var ute på tomten och påtade i trädgården.
  • Freje
    S1528 skrev 2014-11-28 06:51:15 följande:
    Freje & Linaslus..

TRE dagar kvar. Nu går det undan!
    Är ni nervösa? :)
    Ja tänk vad veckan har gått fort. Kändes som en oändlighet i måndags och nu är det redan fredag.

Jag är ganska nervös. Jag är mest orolig för att det skulle vara något allvarligt fel som gör att bebis inte överlever. Eventuella handikapp som går att leva med är jag inte rädd för. Även om jag mest av allt önskar att det är en fullt frisk liten krabat där inne. Funderar mycket på könet. I början av graviditeten var jag övertygad om att det är en flicka, men nu vet jag inte. Det spelar inte så stor roll.

Här är det också mycket aktivitet på bebisen på kvällarna. Oftast när jag läser god natt saga för sonen. Lite distraherande ibland

Igår kände jag av lite sammandragningar för första gången. Det hände något med magen igår, för nu tycker jag att jag har en mage helt plötsligt. Har svårt att dölja den helt plötsligt. Det sa bara poff så var magen där. Skönt att RUL är så nära så kan man förhoppningsvis slappna av och släppa ut magen sen.

Vecka 20 (19+0) idag!  
  • Freje

S1528 o Linaslus idag är det äntligen dax! Har varit vaken sen kl 4 imorse.

Lycka till tjejer!

• Freje
    S1528 skrev 2014-12-01 11:40:11 följande:
    Nu är RUL avklarat..
    Och det verkar vara en vild liten tjej som ligger i min mage!

Jag var helt säker på att bli tillbakaflyttad, men nix, framflyttad en dag och nytt BF 27 April! Jippie! :) :)
    Grattis till fint RUL och pigg liten tjej!
    Skönt att inte bli flyttad.

Bara en timme kvar nu tills det är min tur..... O
  • Freje

Nu har vi klarat av RUL. Även vi väntar en pigg liten tjej. BF detsamma som tidigare, dvs 23 april.

• Freje
    EmmasaraL skrev 2014-12-01 19:34:29 följande:
    Grattis!! :) Har också 23 april som BF :)
    Tack!

Kul med samma BF. Får se om tösen är lite piggare på att komma ut i tid än vad sonen va.
  • Freje

Är i v 20+1 men har inte börjat m järntabletter än. Äter pumpafrön som snacks på eftermiddagen. De innehåller mkt järn men även magnesium vilket minskar risk för kramp t ex i vaderna. Tror det hjälpt mig att hålla bra värden. Ska till bm på måndag, misstänker att jag ändå får börja med järntabletter, men kanske det räcker m mindre dos.

• Freje
    S1528 skrev 2014-12-06 18:03:34 följande:

Förresten så ska gojibär vara väldigt bra också, innehåller 500ggr mer c-vitamin än apelsin och 3ggr mer järn än spenat om man ska tro vad man läser. Så det provar jag från och med nu :)

Jag kanske ska testa gojibär också då.

Håller tummarna att ditt järnvärde stiger.
  • Freje

Var på kontroll hos bm idag. Alla värden såg bra ut så jag behöver inte börja äta järntillskott ännu. Hurra!

När det gäller sovandet så måste jag sova i fosterställning med kudde mellan benen, för annars känner jag av fogarna. Har också en sidosovarkudde som gör att jag i princip kan sova på mage (typ framstupa sidoläge). Sova på rygg går bort.

Har sparat lite neutrala kläder från sonen, kompletterar med nåt enstaka nytt men annars mycket begagnat. Har hittat en på orten lokal köp och sälj grupp på FB. Jättesmidigt att köpa och sälja begagnat utan dyra merkostnader. Allt finns nära och man kan klämma och känna innan köp.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)