En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
9kg och 74 lång känns på gränsen till litet för en 1åring?
Lillan här hemma dras just nu med RS viruset. Det är så jobbigt att höra henne försöka amma och sova. Men trots allt är humöret ganska gott ändå.
Jag är också gravid. Tog ett test i söndags så bara v 5 men sjukt lycklig.
Douglas följde sin kurva bara fint och han tog ett steg i måndags. Går så sjukt fort.
Hej, länge sedan någon skrev här Men med en 1 åring i huset har man fullt upp
Själv börjar jag jobba om två veckor och maken ska vara hemma till augusti då lillan börjar förskolan.
Det känns skönt att börja jobba även om jag kommer sakna att vara hemma också. Det märks att hon börjar bli stor. Hon sover numer hela nätterna utan uppvak. Hon äter också själv vilket gör att måltiderna är lugna och sköna för hela familjen - även om det blir en hel del städa. Hon kan gå även om hon helst kryper när det ska gå fort.
Saknar att ha en bebis i huset Är lite avundsjuk på er som väntar eller försöker få syskon.
Men vi har bestämt att två är tillräckligt
Ha det gott!
Grattis till er som väntar syskon
Tycker det händer saker varje dag nu i utvecklingen. Går och springer fortare och börjar babbla betydligt mer. Det är så otroligt kul att se när hon försöker lösa problem. Som att hämta en pall att klättra på när man inte når, eller knyta upp skosnören som är knutna med dubbla knutar.
Dottern har ju alltid varit lite av en knubbis, men det börjar försvinna nu när hon aldrig är stilla. Springer och klättrar överallt.
Ha ha, maken tror ju att han ska få "ledigt" när han nu blir pappaledig.
Hur mycket pratar era små?
Här pratas det mycket sparsamt, det är bara mamma, pappa, napp och katt i stort sett. Däremot "nä" används mest hela tiden Hua, känner på mig att det kommer bli många kamper för hon är redan en väldigt bestämd liten tjej.
Så stora alla börjar bli,förskola och allt! Nu börjar dottern troligen inte för än till årsskiftet, men i onsdags tittade lillebror ut, så nu inser man att hon verkligen är allt annat än en bebis hahaha...
Hur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!
Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/