Inlägg från: anlili |Visa alla inlägg
  • anlili

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag kan inte heller kopiera så om nån har lust att lägga in mig får du gärna göra det..:

anlili 35 år bf 22/4 - flicka

• anlili
    JhjärtaK skrev 2014-12-09 18:11:27 följande:

Mitt tips är att använda vanliga kläder med lite stretch i om din mage inte är så stor ännu. Gravidkläder tenderar att vara stora då de är anpassade att passa hela graviditeten ut.

Min mage är nu såpass stor att mina vanliga toppar och tröjor börjar bli för korta men kan ha några fortfarande som tur är för i vissa gravidtoppar ser jag bara ut som ett hus typ :-P

Det där med kläder känns smått omöjligt redan nu. På gravidavdelningarna tycker jag att kläderna är så hysteriskt fula att jag bara blir förbannad. Jag tycker det är obehagligt när byxorna går upp över magen så jag satsar på låga midjor istället och försöker hitta långa toppar som man kan ha över så man kan knäppa upp gylfen utan att det syns. Men det är inte det lättaste att hitta långa toppar som sitter bra. Jackor känns ännu knepigare. Nu har jag lånat en jacka som är tillräckligt stor så att jag borde klara mig i alla fall nån månad till. Men det känns ju sådär om man blir tvungen att köpa en jacka sen som är typ tre storlekar för stor som man bara kan ha i år och sen aldrig mer (om det inte blir ett barn till - vintertid - förstås).
  • anlili
    ullin skrev 2014-12-21 00:05:59 följande:

Är det fler som fortfarande har grymt ömma bröst när bh-n tas av på kvällarna? Tycker inte att brösten växt så mkt än men ömma har de gjort sen innan Bim. :)

(V 22 nu)

Jag hade det till för ett par veckor sen 22 +4 nu. Köpte nya bh:ar då - jag hade bara en som jag tyckte satt bra. Men när jag provade nya insåg jag att jag behövde öka i kupstorlek och efter det har jag inte haft ont. Antingen råkade det bara gå över i samband med det, eller så var det för att jag har mosat in brösten i för liten kupa jag hade så ont.
  • anlili
    mandalii skrev 2014-12-26 17:12:57 följande:

Det skulle vara kul om alla som bestämt sig för barnvagn ville skriva vilken de valt och varför så kan listan fyllas på, vad säger ni? Vi har så himla svårt att bestämma oss, så svårt.

Vi har köpt en Emmaljunga Mondial DC, begagnat. 1 år gammal. Gillade den framförallt för att den har stora men svängbara framhjul som går att låsa, så den är lättkörd men ändå funkar att köra på lite mindre släta vägar med. Punkteringsfria däck. Och för att sitsen går att ha åt båda hållen när det blir dags för sittvagn.
  • anlili

Här är det också bebis på g, helt oväntat. Är i v. 36 + 5 och i söndags gick vattnet. Har lite sammandragningar, men inte mycket alls så jag räknar med att de får sätta igång mig imorgon. Har varit inlagd på förlossningen sen i söndags och börjar vänja mig vid tanken att vi ska få barn nu och inte om minst 3 veckor.

• anlili

Nu är vår lilla skrutt här. Skulle blivit igångsatt i onsdags morse efter 3 dagar med sipprande fostervatten, men då var det redan igång och jag var 5 cm öppen. Min första förlossning och jag var ärligt talat livrädd, men personalen var fantastisk och 7 timmar senare hade jag klämt ut världens mest bedårande lilla tös, trots att jag ihärdigt påpekade att det inte går, jag klarar inte det här, nu får ni skära upp mig! Hon kom en dag innan man räknas som fullgången och behandlades därför som en prematur, men efter 3 dygn till på BB släppte de äntligen hem oss igår.

2860 g och 48 cm var hon och hon är så liten att storlek 50 ser ut som kläder till en jätte. Trots sömnbrist och bröst som känns som de ska explodera när som helst är babylyckan total.

Hoppas att väntan är över snart för er som inte har fått än!

• anlili
    EmmasaraL skrev 2015-04-05 20:54:08 följande:

Grattis!!!!!!!!!! Vad roligt att läsa (läser som att förlossningen gick bra i sin helhet?) Nu är ni föräldrar, så häftigt! Har 3 veckor kvar... kan inte förstå det ännu!

Vad härligt det måste vara att få gosa med sin bebis!

Ja, det måste jag faktiskt säga att den gjorde.

Helt galet härligt att vara föräldrar, det bästa vi har gjort! Idag har vi varit på återkoll på BB också och hon fick ok på både vikt och gulhet. Jätteskönt! Nu är det bara kvar att fixa till hemmet också, så att det funkar med en bebis. Räknade kallt med att gå över tiden, så vi hade inte hunnit göra mycket innan för jag skulle ju ha uppåt fyra veckor på mig att styra efter att jag hade slutat jobba. Så kan det gå...
  • anlili

Haha, ja det där med att ligga still på skötbordet är ett minne blott här också. Hon ligger på mage inom en sekund efter att jag lagt ner henne. Ibland är enda sättet att få på blöjan att ställa henne upp. Blir lättare sen när hon står stadigare. Eller så är det här en period som går över...

• anlili

Haha, vad roligt att det är fler som blivit gravida igen så fort. Jag är i vecka 12 och ska på KUB nästa vecka.

• anlili
    Raggsockan skrev 2016-01-25 08:53:00 följande:

Vad kul, då är du knappt en vecka före mig :) När föddes ditt april-barn?

1 April föddes 1:an i v 36 + 6. 3 veckor för tidigt. Får väl se om den här vill vänta tiden ut. Annars blir det ett Julibarn :) Ska du göra KUB? Bara två dagar kvar till mitt nu och jag börjar bli lite nervös. Ska på inskrivning idag.
  • anlili
    Raggsockan skrev 2016-01-25 14:51:46 följande:

Åh, min är född 3e april :) 

Nej inget KUB för oss, valde att inte göra de. Däremot var BM schyst och bjöd på ett UL nu i veckan som var iom att vi endast ville göra KUB för ett UL, vilket kändes onödigt.

Hoppas ni får några fina bilder på bebben!

Det var ju snällt att ni fick ett UL ändå. Förra gången gjorde vi det också bara för att få se bebisen, men den här gången har vi diskuterat vad vi ska göra med ett eventuellt dåligt resultat. Är det DS så får det bli som det blir, men då är man beredd på en förhöjd risk. De andra kromosomfelen däremot känns läskigare och är risken hög där vill vi veta så tidigt som möjligt. Fast vi har väl iofs inte bestämt hur vi ska göra då... :s
  • anlili
    amandanS skrev 2016-01-29 14:08:53 följande:

Stort grattis till graviditeterna :)

Här har vi en som började åla vid jul och nu häromdagen börjat ställa sig upp. Han har noll kontroll, ställer sig upp mot allt hela tiden och släpper händerna vilket resulterar i platt fall bakåt ner i golvet :/ Bara för att man kan stå så kan man inte automatiskt gå ;) Så här är hjälm på hela tiden! Tack och lov för det när han idag ramlade handlöst med huvudet rakt i hörnet på en högtalare, hjälmen tog smällen.. Men vi springer konstant och plockar upp honom och tröstar eller plockar ner honom på golvet igen..

Jag hoppas att han lär sig snart alltså, just nu är han överallt!! :)

De där veckorna är jobbiga. Det gör så vansinnigt ont i mammahjärtat när man hör smällen av skallen som åker i golvet. Men det går ganska fort att få upp en bättre balans. Vår lilla tjej lärde sig att både krypa, ställa sig upp och gå längs med möbler på en vecka i mitten av december. Och for i golvet hela tiden. Men det tog ett par tre veckor och sen hade hon mycket bättre kläm på vad hon klarar och inte. Klart hon ramlar nu med, men nu kanske det händer ett par gånger i veckan och inte 20 gånger om dan.
  • anlili
    Raggsockan skrev 2016-09-08 07:48:04 följande:

Hur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!

Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/

Min tjej biter också ihop ofta. Ibland har det funkat att hon får borsta lite själv först. Sen får jag hjälpa till. Ibland går inte det, men då har jag provat med eltandborste och den tycker hon är lite spännande så då får jag oftast borsta ordentligt. Men ibland funkar ingenting och då får jag nöja mig med att hon iaf har fått lite tandkräm i munnen :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)