Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2015-04-02 10:21:03 följande:

Nu kom det onda tillbaka igen. Var ska man fråga? Bm eller förlossningen?

Man ska ringa förlossningen!
  • BigMami

Är in och läser emellanåt

Det händer lite här i tråden i alla fall! Spännande

Kämpa på alla duktiga mammor, Vi är så duktiga!

Här är det amning som är prio 1 just nu

• BigMami
    Malinpetronella skrev 2015-04-07 09:24:31 följande:

I lördags kom vår älskling äntligen. Var på förlossningen ca 2.5 timme så hon hade bråttom ut = D allt gick jättebra och smidigt = )

Grattis!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-07 08:19:44 följande:

Igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i 60 sekunder.

Vi åkte in vid 21.30 och på ctg såg vi tydligt att värkarna fortsatte, de gjorde riktigt ont men var ändå hanterbara.

Jag var bara öppen 2 cm så de sa att vi kan stanna i 2 h och efter det kollar vi hur det ser ut igen.

Efter 2 h gjordes ny ctg och värkarna var kortare och kändes inte ens och jag hade inte öppnat mig nånting så vi åkte hem.

Trodde verkligen att han skulle komma igår. Tänkte ringa min bm och be om hinnsvepning idag.

Men nej! Jag var helt 100 på att du hade fått din lilla nu

Men det låter som att det är på gång i alla fall!

Ni är så duktiga som kämpar på
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-07 09:57:17 följande:

Var säker på att han skulle komma igår sedan dog det bara. Ska till bm idag och få hinnsvepning 10.30 vet inte om det funkar men just nu provar jag allt.

Håller alla tummarna på att det funkar!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-08 08:33:56 följande:

Har gått över 3 resp 5 dagar tidigare men nu är det + 6 dagar över tiden. Blev så himla arg igår när bm säger att jag ska på ul på fredag på karolinska för att kolla att allt ser bra ut så vi kan vänta med igångsättning till nästa fredag om inget händer. 

Fattar inte varför man inte kan sätta igång det på fredag den här veckan. 

Det går ju i Sverige att få snitt om det inte finns medicinska skäl då tycker jag att man borde kunna få igångsättning även om det inte finns medicinska skäl. Det är inte humant att inte kunna röra sig, knappt kunna sätta på sig skorna och bara gå omkring och må dåligt. 

Usch vad jag lider med dig! Fattar inte heller att man ska tillåtas att gå runt och må dåligt sådär. Måste ju vara stressande även för bebisen. Moderkakan försämras ju också när man går på övertid.

Jag tycker man borde få välja själv efter bf hur man vill göra. Visst att det bästa är att det startar av sig själv men ibland måste man göra undantag! mamman måste ju också må bra..

Min foglossning/värk sitter ännu kvar 1 vecka efter fl och antar att den kommer sitta i ett bra tag till. Har svårt att lyfta benen och sitta i olika vinklar. Kan bara gå korta sträckor och stå korta stunder. Kan knappt bära babyskyddet...
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-08 09:21:18 följande:

Har lite molvärk i ryggen men är inte inställd på att något kommer hända. Har ställt in mig på att bli igångsatt nästa fredag och att förlossningen ska ta 50 timmar. Verkligen inte humant att gå så här. Ska aldrig mer förespråka hinnsvepning heller för det funkar ju verkligen inte, tror att det är nåt de gör för att få tyst på otåliga blivande mammors tjat. 

Tycker synd om dig med foglossningen det är verkligen hemskt och att inte ens kunna bära babyskyddet  jag hoppas verkligen att det känns bättre för dig snart. 

Nej jag tror inte heller att hinnsvepningar hjälper. Jag har aldrig gjort någon och de har startat ändå.

Men det låter ju lovande med värken i ryggen! Oftast sitter det ju där Hoppas!!

Tack för omtanken Ja någon gång ska det väl vända hoppas jag.. Jobbigt bara bär man har en 2,5 åring också som vill ha uppmärksamhet. Skönt att det är påsklov så man år lite hjälp.. Annars är hon på dagis men ändå.. Tycker synd om henne som inte får full mammatid! Men snart går det över
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-08 11:34:49 följande:

Det enda som kan starta i förtid är nog igångsättning eller snitt.

Blir ju ändå lite orolig att moderkakan ska sluta fungera och att han ska dö skitjobbigt med katastroftankar men inget att göra.

Vad ska lilla bebisen heta?

Ja det förstår jag! Men har allt sett bra ut hittills så är det säkert ingen fara

Vi fortsätter på bokstaven V så det blir en Vidar

Har ni namn klara?
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-08 12:36:59 följande:

Vilket gulligt namn vi funderar på Douglas eller Konrad.

Tack! Han var dock namnlös ett par dagar innan det kändes rätt.

Men det är ju jättefina namn! Inte så vanliga
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)