Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Guckin skrev 2015-04-21 10:24:14 följande:

Låter inte superkul... Du har inte testat att använda sjal? Kanske kan vara nåt. Då kan ju barnet ligga nära och mysa/ snutta samtidigt som 2,5åringen får lite assistans och uppmärksamhet.

Jag tänkte testa selen då vi har en hemma

Har aldrig använt sjal men tanken finns där så klart. Blir ändå lite bökigt då han också måste ha amningsnapp! Rätt var det är så glider den undan :-/ Men skam den som ger sig!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-21 11:58:26 följande:

Har det likadant just nu. Han försöker öka produktionen.

Jag tänkte pumpa för att snabba på det lite grann men du menar att det istället kan minska?

Nu vet jag varken ut eller in.

Ja jag vet inte men det är ju inte riktigt samma teknik. När man pumpar behöver det inte komma nåt alls trots det att man har en massa mjölk. Svårt det där! När barnet suger så anpassas det ju efter dettas behov.. Men prova kan man ju alltid göra.
  • BigMami
    Valle80 skrev 2015-04-21 18:40:45 följande:

Likadant här.... har liksom gett upp hoppet och väntar tills den 30 när jag blir igångsatt. Vilket samtidigt fick mig att tänka framåt.... valborg är ju en supardag för ungdommar... då vill man väl inte fylla år??

Mannen anser att jag överanalyserar, vilket jag kan hålla med om haha.

Har dock ljusbruna flytningar idag? Men vågar inte hoppas!

Vår pojk kom 1/4 och det är ju inte heller en toppen dag att fylla år på Haha! Men vad gör det? Han mår bra och är frisk i alla fall <3

Mina förlossningar har startat av att slemmisen har lossnat och den har varit brun.. Så hoppas!
  • BigMami
    Valle80 skrev 2015-04-21 18:48:34 följande:

Min morbror är född den 1 april med, vi brukade alltid tjivas med han när vi var små : )

Min slempropp släppte för 2 veckor sen, grön som en snorkråka. Skrattade som Sören, tur man satt på toa: ) Men har ju fått 2 hinnsvepningar och då kan man blöda lite... gissar på nått sånt..

Haha det förstår jag

Aj då, då beror det säkert på det.. Hoppas det kommer igång snart.
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-04-21 20:17:30 följande:

Känner sååå igen mig. Är totalt invaderad av det lilla miraklet. Tur att sambon sköter all markservice annars vet jag inte hur det hade gått. Undrar också när man ska få njuta av det fina vårvädret? Ska det vara såhär hela den fina våren och sommaren? Humöret har också tagit stryk av sömnlöshet och att inte kunna äta i tid (har alltid varit beroende av det). Hoppas att det stabiliserar sig lite så småningom.

Ja gubben jobbar 7-16 sedan får han typ ta allt hemma också. Hinner inte alls med! Äta lunch är rena lyxen

Hoppas att det vänder snart! Knöt mig en bärsjal av ett lakan och insåg att jag måste köpa mig en "riktig ". Det verkar toppen!! Tröstar mig med att de har lovat regn & slask. Inte ofta man längtar efter sådant väder då kan jag sitta inne och moffa mig med gott samvete!
  • BigMami
    Tornedalica skrev 2015-04-22 19:42:44 följande:

Mitt SF-mått var 40 i måndags. Har BF imorgon 23/4 men inga förvärkar ännu. Min BM sa att det nog "inte är en 2.5 kilos bebis" vilket jag inte heller tvivlar på, men någon vidare kontroll mtp storleken kommer inte att göras enligt henne. "Ut kommer de alltid"... Känns inte så spännande... 

Mitt sf mått var på 41 dagen innan min son föddes i v 39. Jag skulle få en remiss till spec mvc för att kolla upp storleken på bebis. Dock hade jag varit på ett tul tidigare (v 33-34) pga stort sf mått. Men nu hann ju detta inte göras Men han vägde "bara " 3.9kg så det var ju ingen jättebebis. . Däremot var det mycket fostervatten.
  • BigMami
    emmasdag skrev 2015-04-22 20:35:36 följande:

Bf+13 idag :( Nu har jag gett upp hoppet om en spontan start på det hela, tid för igångsättning imorgon klockan 10. Känner mig riktigt besviken på min kropp Som inte förstår att det är dags o kicka igång förlossningen. Blä, hela tjusningen och spänningen är försvunnen. Självklart är det viktigaste att bebis kommer ut och jag längtar något oerhört efter honom nu!

Natten är lång och mycket kan hända

Hur som helst önskar jag dig lycka till i morgon! Snart har du din lille i famnen! Spännande! <3
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-04-23 20:00:16 följande:

Igår kl 18 kom vår lille pojke, vägde 3 600 gram och 51 cm lång. Han är det finaste jag sett!

Grattis!
  • BigMami
    emmasdag skrev 2015-04-24 16:29:59 följande:

Igår 11.02 kom vår son, bf+14! Det blev ingen igångsättning då värkarna började vid 4 på natten :) 3980 gram och 52 cm kärlek!

Härligt! Stort grattis
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)