-
Jag hade så där i början, de 10 första veckorna. Tyckte att det var riktigt obehagligt.agirlnamedbill skrev 2014-10-31 10:59:26 följande:Blodtrycket var normalt så är väl hormoner.
-
Jag har fått hemska mardrömmar. Jag är rädd för att somna :( varje natt drömmer jag att jag får blödningar. Jag åker in till gynakuten och där konstateras det att babyn dött och att den inte vuxit som den ska. Jag tvingas att föda ut den och det är en helt perfekt liten pojke. Det är vidrigt och helt hemskt.
Jag har rul på onsdag och är lite nervös för att något inte ska vara helt ok. Kanske är därför det här kommer nu. Är det fler som drömmer otäcka drömmar. -
Ska man alltså göra det med bebis i magen? Det vågar jag nog inte.Madelen b skrev 2014-11-03 17:04:54 följande:
Mina värden var bra så tröttheten beror nog på hormoner och livet;)
Fick även höra bebis hjärta som pickade på så himla fint! Mysigt och ett lugn som spred sig!
Vet vi pratat om detta förr men vilka här kommer vaccinera sig på rs virus?
Pratade med min bm och hon tyckte jag skulle det men kunde vänta tills lite senare i grav då största risken är om man föder barnet och man är sjuk med viruset! Jag blir vimmelkantig men litar ju på min BM!
-
Jag vaccinerade mig mot svininfluensan 2009 och det var vidrigt. Blev jättedålig och kunde inte lyfta armen på flera dagar. Det kan verkligen inte vara bra. Tror det är skadligt när man blir så dålig. Vill inte utsätta barnet för det.emmasdag skrev 2014-11-03 22:01:45 följande:Det är förväntad influensa, alltså ingen som med säkerhet kommer drabba oss. En tredjedel i vaccinet är emot svininfluensa, vilket är ett vaccin jag aldrig någonsin kommer spruta in i min kropp!
-
Då är det ju en annan sak för dig ju. Immunförsvaret blir nedsatt för alla gravida läste jag här. Jag har varit frisk som en nötkärna sedan jag blev gravid, barn och sambo har varit förkylda men jag har klarat mig från smitta.amandanS skrev 2014-11-04 08:26:53 följande:
Jag kommer vaccinera mig.. Jag ligger i riskgrupp även utan graviditet pga min astma (kronisk som medicineras 365 dagar om året med kortison och luftrörsvidgande, kompletteras med kortisonspruta då de varit extra jobbigt ihop med allergi) och vid kraftiga infektioner sätter det sig i lungor och luftvägar vilket är farligare för både mig och bebisen än vad medicinerna är.. Så jag tvekar inte de minsta på vaccinationen! De rekommenderar den ju av en anledning...
-
Du menar socialstyrelsen som på 80-talet rekommenderade oss att äta 6-8 brödskivor om dagen???Hanks skrev 2014-11-04 09:00:41 följande:Nyckeln där är väl att du Tror. Så vida du inte är influensaforskare så bör du lyssna till socialstyrelsens rekommendationer.
-
Ok. Då säger vi så :)Sommarsnö skrev 2014-11-04 10:32:31 följande:Det var Brödinstitutet som gjorde det, inte Socialstyrelsen. Det var en ren reklamkampanj.
-
Vad jobbigt. Jag har hållit mig frisk. Kan ha att göra med att jag dricker 2 l färskpressad apelsinjuice om dagen.Malinpetronella skrev 2014-11-04 13:04:46 följande:
Fy fan jag är så jävla dunder förkyld att jag tror att huvudet ska trilla av.
Hade skit dåligt immunförsvar förra graviditeten, 2 maginfluensor en vanlig influensa och massor av febertoppar samt uvi.
Måtte det inte bli likadant nu!
Jag är sån som inte vill äta lläkemedel under grav heller. Har redan ätit en kur antibiotika denna grav pga uvi och i förrgår tog jag panodil för att orka ha kalas på kvällen. Men får så dåligt samvete fast jag vet att det är oki att ta panodil iiblandunder ggrav.
Hur gör ni med sånt?
-
Jag brukar också bli sjuk väldigt lätt. Skönt att få slippa höstförkylningPhosie skrev 2014-11-04 17:32:41 följande:Jag som annars är sjuk var och varannan månad och har uselt immunförsvar har också varit frisk som en nötkärna sen dag ett! Märkligt det där =)
-
I morgon har jag rul. Är så förväntansfull över att få veta om det är pojke eller flicka OCH att få se att allt ser bra ut också så klart :)