En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Nackdelen med att åka hem tidigt är att det istället blir extra åkande till bvc och sådant för kontroller. Men hellre det
Nackdelen med att åka hem tidigt är att det istället blir extra åkande till bvc och sådant för kontroller. Men hellre det
Här har de något som heter BBH -BB hemma.. Så vi hade en barnmorska som ringde 1 fgång varje da.. Utöver de två återbesök vi hade på BB då till BVC tog över efter ca 1,5 vecka :)
Då var första natten hemma avklarad.. Mycket skrik och gråt blev det, och två väldigt trötta föräldrar..
Lillan kräks väldigt mycket, har förstått det som att det är för att magmunnen inte är helt fullfungerande ännu och att det bara är att låta henne ta bröstet och amma på nytt efter att hon kräkts. Men är det någon som vet om det är vanligt att nyfödda har magknip? Lillan ville verkligen inte somna förrän en stor laddning med bajs hade kommit ut efter nästan sju timmars gnäll och gråt :( Jag har googlat lite fram och tillbaka men inte hittat något bra svar. Kanske det blir så nu i början när tarmarna ska komma igång?
Jag håller tummarna för att den kommande natten blir bättre!
Ja kanske, jag hoppas iallafall att det blir bättre. Morgonen och förmiddagen har varit kanonbra idag och det är först nu vid tretiden som hon börjat bli lite kinkig..
Men wow vad knepigt allt detta är, jag är redan helt slut och funderar på hur sjutton jag ska ta mig igenom den här småbarnstiden.. Uppmuntrande visdomsord någon, haha? ;)
Har alla fått sina små nu?
Grattis till alla er som fått era små underverk sen sist!
Vi fick åka hem från sjukhuset efter 1 vecka och nu mår vår lilla Julia bra!
Hur ofta äter era små på nätterna?
[quote=75319857][quote-nick]BigMami skrev 2015-05-19 11:32:26 följande:[/quote-nick]Skönt att komma hem. Nu är Vidar v och äter allt mellan 2 till 10 gånger på natten. Oftast 2-3 gånger [/quot
Hälften försvann!!
Han är 7 veckor och äter 2-3 gånger oftast en gång på varje bröst åt gången. Ibland ligger han bara och småsnuttar
Går upp lite si sådär då han kräks ofta efter måltiderna.
Verkar bara vara vår lilla kille som inte verkar öka särskilt mycket i vikt. Vägde honom i måndags och då vägde han 4185 gr och hans födelsevikt var 4280. Men så har han precis börjat öka i vikt efter att ha gått ner de första veckorna. Han är 4 v idag.
Min BVC sa att de ska gå upp mellan 150-200g/vecka för att hålla sin kurva, min då 4veckors hade endast gått upp 300 vilket hon tyckte va i minsta laget... Har dock inte vägt henne på 3 veckor nu - så sååå oroliga kan de inte va tycker man.
Hur gör ni? Ammar eller ger tillägg? Jag funderar på att gå över till tillägg då det tar evigheter att amma...