Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Emmadee skrev 2014-10-29 10:56:46 följande:

Jag har känt av små puffar och fladder ett tag. På exakt samma ställe som BM hade ultraljudsapparaten. Är i v 16 nu så det är tidigt att känna, men var tidig med sonen också trots att det var första barnet. Annars skulle jag lätt kunna börja tro att jag inte är gravid. Har visserligen lite mage, men inget som inte kan misstas för att jag blivit tjockare. Annars är symptomen borta, till och med det dåliga humöret och känslostormarna (som jag tror sambon lidit mest av)

Har ni några cravings?

Jag har inga direkta, men är däremot inte sugen på sötsaker och vill helst äta ost och kött.

Är ofta väldigt sugen på chili cheese tops från donken men ingen craving direkt
  • JhjärtaK

Som med allt annat så är viktuppgång individuell under graviditeten.

Jag är i vecka 19 (yay!!!) och har gått upp 6 kg. Med dottern gick jag upp 21 kg och de var helt borta två månader efter graviditeten så mycket vatten måste det varit.

Den här gången lär det väl bli mer då den extra bebisen och allt annat väger 5 kg mer men vi får se. Kanske kommer de tidigare och ev så "hinner" jag då inte gå upp mer men jag hoppas på att de stannar inne länge. Några extrakilon är det lätt värt!

RUL idag, whoho!!!

• JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-10-30 18:35:28 följande:

Hur har det gått för alla på RUL idag?

Allt fanns och satt på rätt plats på våra två små tjejer tillbaka igen om två veckor för nytt UL. Jag blev inte flyttad egentligen utan läkaren utgick från mitt första VUL vid datering så jag fick en dag "extra" och har nu bf den 31/3 istället för 1/4 som jag räknat med. Men de kommer ju komma ut tidigare med snitt så bf spelar mindre roll denna gång.
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-10-31 08:00:40 följande:

Åhh längtar med till RUL :)

Nu har vi även ett 3D UL inbokat :)

Härligt! Vår läkare bytte inte till 3D igår då båda bebisarna hade vänt bort ansiktena när hon var klar med det viktiga. Men kanske får vi oss en titt lite längre fram
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-10-31 09:23:19 följande:

Jag har ingen direkt nästäppa men det kliar i näsan väldigt ofta som precis innan man nyser.

Både igår och idag på jobbet, strax innan boendena ska äta frukost, så känns det som jag ska svimma. Igår trodde jag att det var för jag inte åt nån frukost innan jag åkte till jobbet i samband med lite sömn. Inatt sov jag 12 timmar och åt frukost innan jag åkte till jobbet men det blev ännu värre idag, började komma prickar och grejer framför ögonen. Borde jag ringa vårdcentralen? Barnmorskan?

Låter som lågt blodtryck vilket är vanligt under första delen av graviditeten men ring din bm om du är orolig absolut.
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-10-31 15:15:18 följande:

Jag har fått hemska mardrömmar. Jag är rädd för att somna :( varje natt drömmer jag att jag får blödningar. Jag åker in till gynakuten och där konstateras det att babyn dött och att den inte vuxit som den ska. Jag tvingas att föda ut den och det är en helt perfekt liten pojke. Det är vidrigt och helt hemskt.

Jag har rul på onsdag och är lite nervös för att något inte ska vara helt ok. Kanske är därför det här kommer nu. Är det fler som drömmer otäcka drömmar.

Ett tag drömde jag flera gånger att jag började blöda och att det var mf. Det var i början på graviditeten och jag hade väl en massa oro från mf innan. Sen när jag fick reda på att de var två så drömde jag att de inte var våra utan att jag bara var en surrogatmamma och det var hemskt.

Det är säkerligen så att du drömmer allt detta hemskt för att du oroar dig inför RUL såsom du säger och när det är över så blir drömmarna nog färre.

Jag hoppas att onsdag kommer snart!
  • JhjärtaK
    Malinpetronella skrev 2014-10-31 14:40:51 följande:

Idag fick vi se vår lilla älskling för första ggn.

Allt såg perfekt ut och jag blev framflyttad 6 dagar. 9 april kommer hon vår lilla Iiris ?

phpscIAgR88639.jpg

Jättefina bilder verkligen
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-11-01 09:17:55 följande:

Är de bara jag som fortfarande är trött? Igår gick jag upp 05, efter jobb somnade jag 1h för satt sedan gå o lägga mig 22! Sjukt tråkigt men vissa dagar orkar ja inte hålla mig vaken utan får lura sonen till sittastillande lekar så jag kan slumra brevid han!

Annars mår jag jätte bra, får ofta kväljningar och klarar inte av dåliga lukter;) men annars bra! Foglossning har ja med!

Jag är fortfarande jättetrött men med dubbla hormonhalter är det väl väntat

Har du kollat ditt järnvärde för lågt järnvärde gör en väldigt trött också?
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-11-01 17:52:40 följande:
    Skönt att man inte är själv;)

Alla mina värden såg jätte bra ut sa hon!
    När tog du hb senast för det kan ändras snabbt nu i början speciellt. På bara några veckor hade mitt gått från 133 till 114 (man skall inte ligga under 110). Bara ett tips
  • JhjärtaK
    anlili skrev 2014-11-03 07:10:46 följande:

Ok, tack! Gick du och kollade dina värden först eller kör du ändå? Skulle ju vilja veta om det är järnet det är fel på eller om det är nåt annat. Hur lång tid kan det ta att få svar på prover?

Gå till din bm och kolla upp dina värden först är mitt tips. Och välkommen
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)