En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?
Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!
Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?
Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!
Jag vet inte om det bara är jag som nojjar över att de va en barnmorska som gjorde RUL.
Med mitt förra barn var det en gynokolog, kände mig tryggare på nått sätt.
Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.
Vi väntar också en liten tjej! (Jag har bara inte orkat skriva något på ett bra tag, men jag läser allt ni skriver.) Allt såg jättefint ut på RUL och vi har vid två olika tillfällen fått höra att det förmodligen är en tjej, så vi kör på det. :)
Är det några fler som ska göra ytterliga ul längre fram? Jag frågade vid RUL om det är sista ultraljudet och hon svarade att det ska vara sista såvida det inte är några avvikelser framöver, då görs ett tillväxtultraljud. Några dagar senare hos min bm (där jag fick mitt moderskapsintyg - woho!) skickade hon en remiss för tillväxtultraljud som om det vore en självklarhet. Jag trodde att man alltid gjorde TUL?
Vi ska inte dit förrän i februari så det är tur att tjejen äntligen känns tydligt varje dag, annars hade jag längtat ihjäl mig så som jag gjorde innan jag kände henne tydligt :)
Jag är i v. 20 nu (19+4) har moderkakan i bakvägg och känner bebis flera gånger varje dag. Två omgångar har jag även känt sparkar från utsidan av magen från henne :)
Fick frågan av min chef idag när jag tänkt gå hem, tycker det är så svårt! Hur tänker ni? Jag är beräknad 10 april. Min chef frågar om jag "i alla fall" skulle jobba mars ut..