Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2016-01-15 20:33:22 följande:

Men Gud så bra Douglas har också två nere men kommer nog en uppe snart för han dreglar massor och verkar frustrerad ibland utan anledning.

Han är långt ifrån att äta vanlig mat men det kommer nog bara plötsligt.

Från en dag till en annan så började han att röra sig massor och kommer nog att krypa snart så njuter av lugnet ett litet tag ännu

Kul att han börjar röra på sig. Sen går det fort!
  • Freje
    mandalii skrev 2016-01-20 20:42:47 följande:
    Jösses hörrni, jag är visst gravid igen! Har nog inte riktigt fattat det här ännu. Tog testet idag eftersom jag fick en liten blödning igår, trodde det var mensen men det kom inget mer. Har även vaknat upp mitt i nätterna av att jag varit extremt hungrig och kissnödig. Ska köpa ett test med veckoindikator imorgon och se ungefär hur långt gången jag är.
    Stort grattis! Va roligt med syskon så tätt. Ett stort lycka till
  • Freje
    Raggsockan skrev 2016-01-21 09:27:21 följande:
    hahah jag är också gravid igen, ett litet hoppsan här i vecka 10 :P
    Stort grattis till dig också och lycka till
  • Freje
    Bell13 skrev 2016-01-20 21:28:08 följande:
    Åh grattis smile1.gif vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lycka
    Hoppas ni också lyckas snart med syskon.
  • Freje
    anlili skrev 2016-01-21 20:26:59 följande:
    Haha, vad roligt att det är fler som blivit gravida igen så fort. Jag är i vecka 12 och ska på KUB nästa vecka.
    Grattis och lycka till
  • Freje
    mandalii skrev 2016-01-28 19:56:04 följande:
    Hihi ja det verkar onekligen bli ett augustibarn, jag var på ul för ett par dar sedan och fick veta att jag är i vecka tio nu. Hoppas bara att allt går bra nu. Allt såg fint ut på ul och hjärtat slog så fint. Men har haft rosaröda flytningar lite från och till så blir lite orolig. Någon som känner igen sig och kan stilla min oro, normalt?

Jag säger som Bell, om ni såg hjärtat ticka så tror jag du kan vara lugn. Jag hade själv en mindre blödning under min graviditet och det gick ju bra . Man har ju oftast ganska ömtåliga slemhinnor.
  • Freje

Igår och idag har hon varit jättegnällig, är liksom aldrig riktigt nöjd. Dessutom har hon gjort några rejäla vurpor när hon stått upp och sen bara släppt taget. Undrar om det är någon fas eller fler tänder på G. Än så länge har hon bara två tänder nedtill så jag tycker det borde vara dags för några fler.

• Freje

Idag blir dottern 10 månader. Jösses, vart har tiden tagit vägen? Istället för en liten bebis så är hon nu en mycket bestämd liten tjej. Kan själv om allt. Just nu ger hon sig i kast med lära-gå-vagnen och tultar omkring. Det är roligt det med såklart, men saknar bebistiden lite.

• Freje
    Raggsockan skrev 2016-02-16 14:42:39 följande:
    Ja, full fart här också! Inte kommit på att hon kan klättra dock, tack o lov. Och för en gång skulle är jag rätt glad att hon fortfarande är så kort, hon når inte speciellt långt upp iaf. Dock har hon rivit ned dvd filmerna ett antal gånger :P 
    Känner igen det där med DVD filmerna. Undrar varför det är så roligt att riva ut allt
  • Freje

Ja fördelen med att de blir rörliga senare är ju att det är lugnare längre

Här hemma har vi en stolflyttare. Dottern går runt och puttar alla stolar framför sig. Hon har en gåvagn men den är tydligen inte lika bra. Hon ställer sig också upp utan stöd nu. Hua va fort tiden går.

Idag var vi på 10 månaders koll. Hon är en stabil tjej på nästan 10 kg till 71 cm. Det tråkiga är att både hon och jag har fått halsfluss så nu har vi fått antibiotika. Usch, jag gillar verkligen INTE att äta antibiotika.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)