Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

emmasdag skrev 2014-11-11 12:23:31 följande:
    Tack!!! :) Ja, verkligen många pojkar! Jag va så orolig för hur jag skulle känna om det var en pojke, då vår förra vi förlorade var det. Men jag känner ren o skär lycka!! Vår dotter blev dock inte lika glad då hon ville ha en lillasyster, men jag tror hon finner sig i det så småningom :)
    Hon kommer säkert tycka det är mysigt när han väl är född.

Jag trodde inte det fanns så mycket gulliga pojkkläder men det finns ju massor.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-11 21:04:48 följande:
    Det finns verkligen super mycke fint! O kul o få handla till en pojke denna gången :)
    Ska bli jättekul att få handla pojksaker. Finns hur mycket fint som helst. Har precis upptäckt att Zara har jättefina barnkläder vet inte varför jag inte tänkt på att handla där tidigare.
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 09:04:58 följande:

Ååh vad jag längtar tills jag också kan börja samla på mig fina små saker, men jag har lovat mig själv att försöka hålla mig tills efter RUL. 19 dagar kvar.. ;)

Jag längtar efter vagnen vi beställt. Har börjat handla på mig babykläder också. Finns ju helt underbara saker. Har även köpt en mamaroo typ världens coolaste sak.
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 10:04:55 följande:
    Jag förstår att du längtar efter vagnen, jag har börjat spana efter vagnar på blocket men jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. Jag har en väldigt liten bil så jag måste nog åka till en babybutik och prova vad som passar i mitt minimala bagage ;)

Vad har du bestämt dig för vagn?

För min del lutar det åt att skaffa två vagnar, en mindre som går in i bilen och något (förmodligen begagnat) mer robust som klarar grusväg, snö och skogspromenader.
    Vi beställde en bugaboo camelion 3 Classic i

Dark khaki. Vi har en liten bil men köper nog nån större till nästa sommar.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-12 10:07:22 följande:
    Jaa zara har så fina kläder! Har dock aldrig kollat deras baby sortiment! Hur gamla är dina flickor?
    Mina flickor är 12 och 8 år så det ska bli mysigt med en baby igen. Förmodligen den sista även om jag hoppas på en till.

Hur gammal är din flicka?
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-11-12 10:32:16 följande:

Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.

Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.

Jag har köpt mycket från Livly och jag tror det är ekologisk bomull i deras kläder. Hur kollar man det annars?
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-11-12 10:52:24 följande:

Övertygad om att jag kände vår lille pojk igår! :D Kändes verkligen som om de bubblade till och välvde runt i magen på någon sekund el två, sedan en snabb mjuk puff någon cm ner till vänster om naveln ("taket" i livmodern). Imorgon v 20 och halvvägs :)

Börjat köpa på oss kläder med nu, bara hoppas på att bm såg rätt kön på ultraljudet för nu blir det en del pojkkläder ;) Men tyckte det såg tydligt ut även för mitt otränade öga..

Vagnen har vi redan fått hem, skötväska och div bäddtillbehör är köpt.. Så den biten är helt klart :)

Vilken vagn valde ni?

I morse väcktes jag av sparkar. Har känt honom sedan v 15+4 men lite mer försiktiga buffar nu var det mer välriktade tydliga sparkar är i v 19+4 idag. Känns som graviditeten går framåt och att det händer nåt nytt.
  • Bell13
    ullin skrev 2014-11-12 11:30:40 följande:

Hej.

Kan jag hoppa in? Är beräknad 28/4 och gick idag in i v 17. Har gjort dateringsultraljud redan och har RUL om två veckor.

Detta är en riktig sladdis då min yngsta är femton år. :)

Grattis och välkommen :) jag väntar också en sladdis då mina döttrar är 12 och 9 år gamla. Hur mår du?
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 12:33:08 följande:
    Bugaboo ska vara väldigt små ihopfällda har jag hört. Jag tänkte slippa byta bil så länge den lill* är tillräckligt liten för att kunna åka bakvänt i framsätet. Så jag antar att jag får åka någonstans och prova :)

Någon som har tips på bästa barnvagnsbutiken i Göteborgsområdet?
    Den är bland de minsta på marknaden. Vi ville också ha en lätt vagn som är enkel att lyfta i och ur bilen. Bor också högst upp med pytteliten hiss och den behöver ju gå in i den. Vi har en skidstuga i Branäs så vi får se om den fungerar där uppe kanske med vinterhjulen tänkte jag.
  • Bell13
    ullin skrev 2014-11-12 14:11:44 följande:

Jag har mått så sjukt bra fysiskt men haft det riktigt kämpigt med oro pga det vi har i bagaget. Ett MA och tre mf sen vi började försöka för prick två år sedan. Så pga det fick vi göra vul i början av v 7 och v 12. Sen gjorde vi kub/nupp v 14 och fick en bedömning på 1/2600.

Ömma bröst har jag fortfarande och det har suttit i sen några dagar innan BIM. :)

Hur mår ni andra? Har ni börjat känna av liten?

Vi försökte också i två år och blev gravida. Gjorde ivf som resulterade i ett missfall och ett ma men sedan lyckades vi själva utan hjälp.

Vi gjorde ul i v 9 för vi ville se så allt såg fint ut. Det gjorde det och vi fick också en låg risk på kub 1/13000 vilket vi var nöjda med då jag är 40 år gammal :)

Jag har känt vår lilla pojke sedan

V 15 +4 och kände riktiga sparkar imorse och inte bara buffar som tidigare.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)