En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Det är vaccinering mot rotavirus som kan ge mag och tarminfektion med feber, kräkningar och vattniga diarrer. Små barn kan bli väldigt sjuka. Som alla vaccin är det frivilligt och jag valde att ge det.
Det är vaccinering mot rotavirus som kan ge mag och tarminfektion med feber, kräkningar och vattniga diarrer. Små barn kan bli väldigt sjuka. Som alla vaccin är det frivilligt och jag valde att ge det.
Brukar bli så där när de är mätta
Jag har ALDRIG ägt en enda skötväska till något utav mina 3 barn. Men nu till 4e så slog jag till och skickade efter en från Skip Hop ifrån Lekmer.se (hade en värdecheck där)
Är det någon som känner till märket? Är ni nöjda?
Vad har ni för skötväskor?
Jag ville ha en med lagom många fack och helst ett med dragkedja för nycklar och plånbok & helst kunna stänga med dragkedja. Då hittade jag Skip Hop Bento där det ingick matlådor och grejjer inför sommarens picknickar
Jag har en ifrån Gekås Ullared som ser ut såhär, väldigt enkel men rymmer en hel massa grejer och dessutom var den billig. 299kr tror jag att den kostade och då fick man med ett litet skötunderlägg också :)
Duger utmärkt för mig :)
Har en från babymel som passade perfekt. Låter bra med matlådor, vi går ofta till stranden och då hade det ju varit toppen
Vi har en från skip hop, är jätte nöjd med min :) mycket bra fack och känns rejäl i tyget och stabil..
Jag har en svart cykelväska från stadium för 99kr, helt perfekt. Har 6st mindre fack förutom de stora utrymmer. Kan hängas över axeln men passar även över handtaget på barnvagen :)
På fredag är min lille 10 veckor.. Och efterkontrollen fick jag inte tid till fören slutet på juni, och jag som är såå sugen på att bada.. Både badkar och motionssim.. Känner mig ju läkt, inga blödningar senaste månaden nu och stygnen verkar läkta och känner inte av det minsta att jag varit med om en förlossning! Men hela tiden tänkt att jag måste vänta med bad och simning tills efter kontrollen, men måste man verkligen det?
Hur tänker ni kring träning?
Imorgon blir tjejen 8veckor och jag bara längtar efter att träna... Efterkontrollen verkar vara svår att få tid till då BM inte ringer upp och man kan endast lämna meddelande till henne, suck... så den lär ju inte bli för än i mitten av sommaren, om hon inte har semester då.
Vill så gärna börja med lätt träning -kort lätt jogg eller cykla. Börjar känna att promenaderna inte ger så mycket. Är jag dum om jag ger mig ut? Tänkte om kroppen säger ifrån borde jag väl känna de och kunna dra ned på tempot eller återgå till enbart promenader? Slutade blöda för flera veckor sen och tror att mensen är på gång att börja, inget urinläckage osv och gjort en del knipövningar (även fast de kan göras oftare...)
Är jag helt dum om jag ger mig ut på ett lätt träningspass?
Åh vad det lät bra! :D