Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Madelen b skrev 2014-11-12 17:34:30 följande:
    Har hört mycket tråkigt om cam med, men har faktiskt beställt en buffel, får se hur nöjd man blir;) sålde våran EL så gunget lär man ju sakna;P
    Vad för tråkigt har du hört?
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 18:28:26 följande:

Ni som har foglossning, hur beter den sig?

Jag har haft "glapp" där bäckenet och ryggraden går ihop sedan många veckor tillbaka. Det gör inte direkt ont, men om jag tex skall resa mig ifrån en stol så känner jag att det "glappar" till en sekund och att benen blir lite orkeslösa.

Vad värre är att jag börjat få ont på ett sätt som påminner om ischias, vänstra skinkan gör sååå ont och det strålar ut i benet. Speciellt om jag roterar benet utåt. Efter vad jag läst mig till så är det klassiskt för bakre fogen :(

Än så länge går det ganska bra att jobba, att bli sjukskriven redan nu hade varit hemskt :(

Har haft foglossning fram en tid. Har den här veckan också fått ont i ena skinkan känns som träningsvärk och ibland smärta som strålat ner i benet men trodde att det var ichias. Det är ju förmodligen foglossning bak :( känns bara jobbigt med foglossningen då den nu gör ont hela tiden. I början gjorde det bara ont på kvällen om jag hade rört mig mycket på dagen.

Det gör mest ont när jag dammsuger och drar tung kundvagn så det gör jag inte längre. Känns bara jobbigt eftersom jag har halva grav kvar.
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-11-12 21:06:18 följande:
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
    Att de är små i sitsen stämmer men jag har aldrig upplevt den som trång. Stötdämpningen kan man ställa in efter vikt så är den för stum är den kanske fel inställd.

Vilken barnvagn man gillar är rätt individuellt en del vill ha en petit vagn och andra en rejäl kärra från Emmaljunga :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-13 19:18:29 följande:
    Jag har min moderkaka fram på vänster sida! När jag får sammandragningar blir den delen av magen hård, och det känns extra tydligt när jag ligger ner :) Så ni som känner så har nog också moderkakan fram :)
    Jag vet att jag har moderkakan fram men vet inte exakt placering. Min mage blir också så där hård på ena sidan. Trodde att det var för att han låg på den sidan. Att det är sammandragningar är nog mer troligt.

Kan man ha sammandragningar utan att det känns?

I morse hade jag som kramper kändes som värkarna man har precis i början. Det kändes men var inte jättestor smärta. Hade väl tre st som varade i 20 sekunder.
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-11-14 06:05:08 följande:

Är de bara jag som känner mig helt ogravid?

Fy kommit in i en svacka där jag bara nojar att allt är fel:(

Vilken vecka är du i? Jag hade ett par veckor där jag kände mig som vanligt. Nu är jag i v 21 imorgon och känner mig väldigt gravid igen :)
  • Bell13
    Öholm skrev 2014-11-14 07:18:08 följande:

Rul igår och allt såg strålande ut! smile2.gif Vi väntar en liten pojke ?

phpKBa7cD73173.jpg

Grattis. Det är många pojkar i tråden :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-14 12:46:44 följande:
    Jag fick veta var den satt på rul, men hade mina aningar då jag känner bebis på höger sidan allra mest :) Om jag förstod bm rätt så är det moderkakan som blir som hårdast, o det stämmer in på mig! Ser knasigt ut då hela magen blir sned :)

Vet inte om man kan ha sammandragningar som inte känns alls.. Men vissa känns ju helt klart mer än andra!

Har det onda gått över nu? Tycker man blir lite knäpp på allt som känns. Ibland upplever jag också smärta som kommer i intervaller. En natt hade jag det så konstant, men det gick över på morgonen.. Ingen aning vad det beror på..
    Hon sa på rul att den sitter i framvägg men inte föreliggande. Känner honom mest på vänster sida och när magen blir helt sned är den hård på höger sida.

Hade några ordentliga sammandragningar i morse men inget mer sedan dess. Jag tror inte det var nån fara men blev lite rädd precis när det hände.

Vet att jag hade rätt mycket sammandragningar på slutet av min förra graviditet och att det ansågs som helt normalt. Tyckte att det var lite tidigt nu i v 21.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-14 13:44:25 följande:
    Det låter som att du har som mig, fast din sitter åt höger och min åt vänster :) Det är lite otäckt när dom blir så pass starka! Tycker knappt att det hjälper o vila heller..
    Vila hjälpte inte mig heller. Fick nästan lite ångest och tänkte - hur fan ska jag fixa förlossningen sedan om jag knappt fixar det här lilla i några minuter.

Jag får lita på att kroppen förbereder sig, att det är därför. Det är rätt jobbigt nu med all foglossning. Jag är i kronisk smärta dygnet runt och tänker bara på hur jobbigt det kommer vara att ha det så i 20 v till.

Samtidigt är det så mysigt när jag känner hur han sparkar.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-14 22:19:08 följande:
    Jag har också jättemycke foglossning :( Det är så jäkla jobbigt. Är också rädd för hur det ska gå i 20 veckor till.. annars så älskar jag o vara gravid denna gången!
    Jag älskar också att vara gravid den här gången om jag bortser från alla problem

(tycker jag fått allt) det känns värt det när jag känner honom röra sig och när jag ser magen växa.
  • Bell13

V 21 idag :) mindre än hälften kvar nu.

Status är sammandragningar nån gång om dagen. Foglossning från helvetet både fram och bak. Tandköttsinflammation sedan v 10 som vägrar ge sig.

Han är värd allt. Längtar ihjäl mig efter honom.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)