Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag tar 5 extra tabletter d-vitamin. Den dosen kör jag varje höst.

• Bell13
    S1528 skrev 2014-11-30 08:38:23 följande:

God morgon!

En enda liten dag kvar till RUL.. Det firas med finfrukost, nybakad lussekatt och att krypa tillbaka under täcket :)

Ska du ta reda på om du väntar en pojke eller en flicka?
  • Bell13

Ett sådant litet barn har kanske inte regelbunden rytm ännu. Det är säkert ingen fara. Jag känner väldigt olika från dag till dag och jag är i v 23. Jag känner hans sparkar flera ggr per dag. Vissa dagar kan jag se rörelserna utanpå magen och vissa dagar inte.

• Bell13
    S1528 skrev 2014-11-30 10:32:05 följande:
    Ja det ska vi, pga medicinska (genetiska) orsaker som jag skrivit om tidigare i tråden.

Jag har dock ingen känsla alls av vad det skulle kunna vara för något, det enda jag vet är att det är en liten vilde som sparkar som en tok morgon och kväll, haha. Idag har h*n snurrat och sparkat både uppåt och nedåt. Verkar brås på sina föräldrar se', haha :)
    Just det så var det.

Min lilla pojke är också rätt vild när han är vaken och det är så mysigt
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-30 10:39:32 följande:
    Visst är det! Jag kände aldrig något fladder i magen utan bebis gav sig till känna första gången med tre rejäla buffar på 18+0. Så det är inte så länge jag känt av henne/honom. Men det är en helt fantastisk känsla och jag är så tacksam att jag får uppleva detta och kommer förmodligen att börja gråta på RUL imorgon. Så tuff är jag, haha :)
    Inte behöver man vara tuff. Det känns som ett mirakel att han ligger i min mage.

Gråt du om du känner för det hoppas det går super för dig i morgon
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-30 10:39:32 följande:
    Visst är det! Jag kände aldrig något fladder i magen utan bebis gav sig till känna första gången med tre rejäla buffar på 18+0. Så det är inte så länge jag känt av henne/honom. Men det är en helt fantastisk känsla och jag är så tacksam att jag får uppleva detta och kommer förmodligen att börja gråta på RUL imorgon. Så tuff är jag, haha :)
    Jag kände fladder tror jag. Nu känner jag sparkar och är glad för det då moderkakan sitter fram och det är svårare att känna då.
  • Bell13
    savanna87 skrev 2014-11-30 18:30:05 följande:

Barnvagn?

Har ni köpt/börjat titta på barnvagn? Vilka har ni fastnat för?:)

Har beställt en bugaboo camelion 3 classic
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-12-01 08:29:33 följande:
    Hur mycket blir det sammanlagt - 50 mikrogram (10 per tabl)?
    Det blir 0,05 mikrogram.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-12-01 10:21:11 följande:
    1 ug är ju ett mikrogram. 0,05 ug alltså?
    Jag använde mig av en konverterare och det var svaret jag fick.

Varje tablett är 10 ug och jag tar 5 om dan så alltså 50 ug.

Min läkare säger att det som står på burken är rekommendationen vid icke brist.
  • Bell13

Grattis till er som gjorde rul igår nu är det bara att vänta på att de små vill titta ut en efter en. Tycker det ska bli spännande att se hur väl bf stämmer med när alla bebisar föds. Jag har tidigare gått över med fem respektive tre dagar.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)