Inlägg från: Öholm |Visa alla inlägg
  • Öholm

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2014-10-13 19:18:53 följande:

Jag har inte alls mått illa men jag har den senaste veckan fått stora problem med att maten växer i munnen på mig. Det är jättejobbigt. Vet inte vad man ska göra. Spelar ingen roll om jag äter sånt jag är sugen på eller brukar tycka är gott. Jag är i v 12+5.

Jag undrar om ni berättat för jobb/vänner att ni väntar barn? När har ni gjort det/planerar ni att göra det?

Jag hade likadant runt v 11-13. Det som räddade mig var en massa frukt och grönsaker, hårdbröd och soppor. Avokado på knäckebröd är toppen! Och så soppa till det. Skaldjur fungerade också okej. Annat kött fungerade inte alls för mig.
  • Öholm

Jag är i vecka 16 (15+3 enligt ul vid kub). Min mage är fortfarande platt och det syns absolut ingenting när jag har kläder på. Kan börja ana lite, lite att det syns utan kläder. Fast inte mer än att det skulle kunna vara lite svullet där längst ner som vid mens ungefär. Bm sa vid kub i v 11+6 att livmodern och bebisen ligger väldigt långt in mot ryggen så det är väl förklaringen. Är ändå fascinerad över att det inte syns någonting eftersom jag är smal. Föstår inte vart bebisen får plats liksom.

Har inte heller känt något som med säkerhet är bebisen. Första barnet så vet inte hur det ska kännas heller.

• Öholm

Ni som känt bebisrörelser tidigt: när har ni känt dem? När ni sitter/ligger/går, på morgonen/mitt på dagen/kvälken/natten. Jag känner efter som en galning. Skulle kanske hjälpa om det finns någon tidpunkt då det är lättare att känna än annars då jag ska känna efter extra .

• Öholm

Jag kommer att vara i v. 20 (19+0) vid rul. 3,5 v kvar! Så snart är det hög tid för att bestämma sig för om vi ska kolla kön eller ej.

• Öholm

Var ute på aw med närmsta kollegorna idag. Lite meckigt eftersom jag inte gått ut med graviditeten ännu på jobbet. Det gick dock bra då jag smet in på toaletten när de andra beställde och köpte mitt alkiholfria vin efteråt. Blev dock jättenojig ett tag över att det kanske ändå blev vanligt vin i glaset eftersom vinet smakade så bra. Ingen av de alkoholfria varianter jag smakat förut har varit särskilt goda. Men samtidigt vet jag att det var rätt vin jag fick eftersom jag såg när det hälldes upp. Jag är inte den oroliga typen i vanliga fall, men nu som gravid har jag blivit nojig över en massa saker.

• Öholm

Min mage i v. 17. Möjligen lite "mjukare" än vanligt men annars ingen skillnad. Ursäkta den dåliga bildkvalitén, bilden togs i en tonad spegeldörr (den enda helfigursspegeln vi har).
  • Öholm
    irissiri skrev 2014-10-29 15:39:50 följande:

Är i v 19 (v 20 på fre) och har bara gått upp 2 kg... Känner mig orolig för detta. Har en spytt eller ätit mindre än normalt, snarare tvärt om... Kan det vara så?

Jag har också mått bra, ätit som vanligt eller lite mer men gått ned 6 kg sedan plusset. Är i v. 18 nu. Min bm sa att det inte är någon fara för bebis än så länge, men att det bör vända snart. Alla prover och ul på kub har sett bra ut.
  • Öholm
    irissiri skrev 2014-10-29 15:39:50 följande:

Är i v 19 (v 20 på fre) och har bara gått upp 2 kg... Känner mig orolig för detta. Har en spytt eller ätit mindre än normalt, snarare tvärt om... Kan det vara så?

Jag har också mått bra, ätit som vanligt eller lite mer men gått ned 6 kg sedan plusset. Är i v. 18 nu. Min bm sa att det inte är någon fara för bebis än så länge, men att det bör vända snart. Alla prover och ul på kub har sett bra ut.
  • Öholm
    alhi skrev 2014-11-07 15:11:20 följande:

Hur ofta känner ni solklara sparkar från bebisen?

Jag brukar bara känna ordentliga sparkar på kvällen när jag ligger ned. Sen så känner jag av bebisens rörelser lite mindre tydligt vid kanske 2-3 tillfällen per dag när jag står eller sitter still.
  • Öholm
    Malinpetronella skrev 2014-11-07 15:21:27 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt än så llänge?

Jag är i v 19 och har gått upp 7kg. ....känns mycket men syns bara på magen typ.

Jag började med att gå ned 6 kg efter plusset. Dock har jag gått upp 2 kg senaste tre veckorna, så den negativa trenden verkar vända. Bara minus 4 kg nu Är i v.19.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)