S1528 skrev 2015-01-08 05:47:53 följande:
Skönt att det inte bara är jag som är liten.. Men det känns så trist när folk skrattar och säger att "sådär såg jag ut i vecka 12" och "är du säker på att du är gravid". Jag känner mig liksom aldrig fin utan bara som en plufsig variant av mig själv. Och jag är trött på att jag kommer "få såå mycket bristningar om magen börjar växa nu".
Man tycker liksom att det borde synas mer eftersom jag är under 160 cm lång och någonstans måste ju den här 30 cm långa krabaten rymmas..
Trist att du har fått höra så tråkiga kommentarer
. Jag har mest fått höra saker som: "oj, det syns ju knappt alls" och "nu börjar det ju faktiskt synas lite". Det är inga kommentarer som stör mig alls. Jag känner mig inte alls som en tjockare version av mig själv, utan älskar varje förändring som syns
. Och det där med att det skulle uppkomma fler bristningar nu än om du börjat växa tidigare är bara skitsnack. Bristningar beror främst på hormoner. Dessutom så kanske du inte kommer att få så stor mage. Man får vara glad om bebisen mår bra och att en mindre mage troligtvis belastar ryggen mindre samt att man förblir mer rörlig.