Inlägg från: naughtyn |Visa alla inlägg
  • naughtyn

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fruhs skrev 2015-02-17 09:53:38 följande:

Hej på er alla :) det var ett tag sedan jag skrev här.

Jag är i vecka 34 nu och jag känner ett extrem tryck nedåt.. alltså det ilar hela vägen ner, utöver det så känner jag ett tryck på dom här benen som är på sidorna. hahah hur ska ja förklara dom benen som trycker mot byxorna ibland 

Vet du om bebisen vänt sig nedåt? På din beskrivning låter det som det :). Jag har haft mycket ilningar o tryck sedan bebisen lagt huvudet nedåt och börjat fixera sig.
  • naughtyn
    mandalii skrev 2015-02-17 10:20:20 följande:

Vi kommer att köpa BeSafe Izo Go men utan själva adaptern, går ju att fästa i bilen ändå. Då ligger priset på ca 1 900:-. Jag går enbart på recenssioner, den ska ju vara lättast i sin klass med fempunktsbälte och med solskydd osv. Fått bäst överallt där jag kollat.

Som jag förstått det betydligt bättre att köpa ett av de "billigare" bäst-i-test skydden tilllsammans med adapter än att köpa ett dyrare utan adapter. Så har vi valt att göra och så har vi köpt en sulky till som man kan fästa babyskyddet på och som är en smidig shoppingvagn (vilket vår emmaljunga för promenader på landet inte är...) :)
  • naughtyn
    S1528 skrev 2015-02-18 09:03:03 följande:

Basen minskar risken för skador eftersom babyskyddet är lättare att spänna fast korrekt med en sådan än med bilens bälte. Förutsatt att basen är korrekt monterad dvs..

Tror det är det hon menar :)

Ja precis, det var det jag menade ???? en korrekt fastspänd barnstol är ju förutsättningen för att den ska vara så säker som testerna garanterar.
  • naughtyn

Hu, kan foglossning dyka upp bara sådär från ingenstans? :( Har varit så lycklig för att jag klarat mig fram till vecka 33 utan att ha ont i kroppen mer än en massa hemska ilningar och hugg "där nere" allt sedan bebisen vände huvudet nedåt för ett par veckor sedan, men nu får jag ont i rygg och höfter av allt. Ligga är väl vad som funkar bäst men även det gör ont efter en stund. Sitta och stå går endast kortare stunder.

Därtill så har även jag haft den där molande mensvärk-smärtan till o från de senaste dagarna. Känner mig så himla less på allt som gör "småont" och blir så rastlös på att göra ingenting. Hur ska man orka flera veckor till så här??? :/

• naughtyn
    Freje skrev 2015-02-24 10:54:58 följande:

I natt hade jag jättesvårt att sova. Bebis har hållt på hela natten att stöka runt. Det har ilat och stuckit så jag nästan trodde hon höll på att trycka sig ut. Dessa ilningar var väldigt obehagliga. Tycker det är lite tidigt om hon skulle fixera sig redan. Hon ligger sedan några veckor med huvudet nedåt. Förmodligen börjar det väl bli trångt och när hon rör sig så trycker hon undan det som ligger i vägen. Märker ibland att helt plötsligt blir jag superkissnödig, bara för att en liten stund senare så går det över när hon slutat trycka på blåsan. Tror hon använder mina organ som boxningssäck eller fotboll

Jag vet inte vilken vecka du är i men jag har också haft väldiga ilningar och smärtsamma hugg sedan min bebis vände huvudet nedåt och på senaste kontrollen i vecka 32 konstaterade BM att bebisen ligger väldigt djupt och endast var smått ruckbar så de kan nog fixera sig rätt tidigt.

Jag känner för övrigt också igen det där med att bli superkissnödig ibland för bara en liten stund. Det är dock betydligt bättre iaf jämfört mot någon vecka sedan då jag kände mig konstant kissnödig (bebisen måste haft kissblåsan som huvudkudde just då eller nåt)
  • naughtyn

Vecka 34 och jag har jobbig "mensvärk" till och från varje dag nu... Hoppas det i alla fall bådar gott för att jag ska slippa gå över tiden för det är verkligen tröttsamt!

• naughtyn

Vi har i nuläget bäddat spjälsängen med plastad frotté (som andas), dra på lakan och kudde+täcke för vagn/vagga samt en filt. Vi har även kudde och täcke som är anpassat för spjälsäng men de känns så stora så vi börjar nog hellre med de mindre. Dessutom har vi ändå tänkt ha bebisen sovande i babynest mellan oss i våran säng i början :)

• naughtyn
    Sommarsnö skrev 2015-03-02 16:38:40 följande:

Blir det jättebylsigt att bädda med lakan för spjälsäng i vagnen? Tänker att det är så onödigt att köpa på sig en massa saker som man bara har några månader och bedset till vagnen är ju en sådan grej.

Jag läste någon som tipsade om att använda örngott som lakan i vagnen :)
  • naughtyn
    Sommarsnö skrev 2015-03-03 08:05:53 följande:

Det känns ingenting för mig heller när hon känner. Min är fixerad m huvudet nedåt nu. Hon dubbelkollade m ul igår då jag inte direkt känt några sparkar mot revbenen. Vet inte hur han har benen den lille krabaten men huvudet ligger där det ska iaf. Känner ni sparkar mot revbenen ni som har bebisar som migger m huvudet nedåt?

Inga sparkar direkt men när jag sitter ned kan jag känna mycket rörelser upp mot bröstkorgen. Ligger jag ned så känner jag mer på sidorna av magen och låååångt ned. Bebisen ska ha huvudet nedåt så vitt jag fått höra ????
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)