Inlägg från: naughtyn |Visa alla inlägg
  • naughtyn

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag är i v38 med moderkakan i framvägg och min bebis är (och har hela tiden varit) rätt vild. Visst har rörelsemönstret ändrats på så vis att jag känner rejält mycket mer när han bökar runt och försöker få större utrymme för sin gymnastik, men jag får fortfarande rejäla sparkar då och då. Han har också perioder då han riktigt fäktas med armarna där inne, vrider runt så det ilar i livmodertappen och byter sida från vänster till höger så att hela magen går i vågor...

Däremot har jag lärt mig att han har lugnare dagar också. Då känner jag honom lika ofta men mycket mindre markant... Kanske kan det också vara så att han ligger med ben o armar in mot ryggen då så att jag inte känner det lika mycket.

• naughtyn
    Fr1da skrev 2015-03-28 00:17:45 följande:

God kväll. Är det någon av er som har erfarenhet av att läcka fostervatten? Tycker jag haft väldigt mycket vattniga flytningar senaste dagarna, men det slog mig först nu att jag kanske läcker vatten? Ringer väl förlossningen imorgon och hör med dom i alla fall...

Nej, ingen erfarenhet från att läcka fostervatten... däremot var jag inne för undersökning för två veckor sedan för att jag inte visste om jag gjorde det, men det var bara vattniga flytningar. Tycker mig ha läst om många som har det nu mot slutet så det är nog helt normalt, men bättre att du får det kollat än att du går och oroar dig :)
  • naughtyn

Här är en till som är helt urless på graviditeten... Är i vecka 38 nu men har haft en massa sammandragningar o förvärkar den senaste veckan som hållt på i flera timmar åt gången o sen bara slutat upp :( dessutom har jag varit dålig i magen i flera dagar, illamående och fick spy i lördags så en "tömning" tycks jag också få genomlida - men inte kommer förlossningen igång för det!

Just nu har jag haft sammandragningar och molvärk sen tre inatt så jag knappt fått sova en blund... Jippie.

• naughtyn
    LillaSandy skrev 2015-04-02 18:19:41 följande:

Men tycker ni det är ok att få en stol med datum 2013 när man köper en ny i butik?

Det är väl kanske inte direkt fel av butiken att sälja en stol från 2013, men jag hade personligen inte valt att köpa den om det inte var till rabatterat pris eftersom det påverkar möjligheten att sälja den efteråt/spara till ev. framtida barn.
  • naughtyn

Men visst är det så att igångsättning ökar risken för komplikationer både för mamma och barn?

• naughtyn
    Bell13 skrev 2015-04-07 20:59:52 följande:

Är det inte så att det kan bli mer utdraget?

Jo och det i sin tur kan väl påverka barnet (med syresättning och sådant) och mamman om man behöver avsluta med akut snitt eller sugklocka...

Den risken finns ju förstås alltid, men jag antar att det är pga sådana skäl de inte gärna vill sätta igång en förlossning som kan komma igång på egen hand.
  • naughtyn

Jag gick in i vecka 40 idag och har mao exakt en vecka till BF :) Var hos BM på morgonen och SF-måttet hade nu planat ut så jag låg kvar på 35 cm vilket såg ut att vara på normalkurvan.

Nu hoppas vi bebisen vill kika ut i helgen. Det vore perfekt :D

• naughtyn

2 dagar till BF och nu är det inte längre mysigt att kroppen vägrar släppa ut min bebis som verkar försöka slå sig ut genom alla möjliga håll i magen. Det gör verkligen ONT "där nere" när han vrider på sig så huvudet rör sig. Usch! Är det fler som har samma känsla? :(

• naughtyn

Jag har också BF imorgon och har haft massa känningar sen flera veckor tillbaka men det kommer ingen bebis för det... Känner mig nu helt uppgiven och istället för att vara taggad inför morgondagen så känns det som att det ju lär vara den dagen då iaf INTE blir av. Nu ställer jag mig in på att gå över en vecka - minst.

• naughtyn

BF+5 och ingen bebis ännu trots förvärkar som kommer o går i princip hela tiden men vägrar att bli starkare... :( Var hos BM idag och SF-måttet var 35,5 cm så jag hoppas det inte ligger någon megabebis där inne och växer.

• naughtyn

Härlig kombination.... Trött i huvudet, rastlös i kroppen och livlig bebis i magen (BF+6 idag). Känns helt omöjligt att sova! :(

• naughtyn

Igår på BF+7 kom vår Vilfred till världen kl 08.57, 3230g tung och 48 cm lång. Allt har gått toppen och det är så underbart att äntligen ha honom här! Jag kan inte sluta titta på honom <3

• naughtyn

Idag är Vilfred 5 dygn gammal och i nuläget är allt bara så himla bra. Andra natten på BB hade vi det rätt tufft då han ville ammas non-stop i nära 10 timmar och blev hysterisk så fort han tappade taget om bröstvårtan (även då han tappade för att han somnat...), men sen dess har min mjölk runnit till och amningen funkar galant. Nu gör det inte heller ont i bröstvårtorna längre eftersom han inte behöver suga så glupskt.

I övrigt är han nöjd i princip dygnets alla timmar, älskar att vara i famnen på sambon, sover lagom långa pass mellan amningarna och kan även sova lugnt själv i vagnen/babynestet stunder på dagen. Jag nästan bara väntar på att smekmånaden ska gå över för så här bra kan det ju knappast alltid vara :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)