En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
eftersom jag inte kunnat gå på mensen utan dom har mätit fostret som mäter 10+0 idag så är jag kke i vecka 12? jag har inte tänkt på att fråga vilken vecka JAG är i igentligen! tar gärna emot fler svar :)
eftersom jag inte kunnat gå på mensen utan dom har mätit fostret som mäter 10+0 idag så är jag kke i vecka 12? jag har inte tänkt på att fråga vilken vecka JAG är i igentligen! tar gärna emot fler svar :)
Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.
Jag är jätteglad och lättad.
Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)
Idag har jag varit på kub. Var så sjukt nervös att jag höll på att kräkas. Det visade sig vara jättebra, 1:14000! Så jag o mannen bestämde oss för att skippa nipt blodprovet. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Såå skönt :)
Tack alla :)
Nej, vi har faktiskt inte firat det, men jag har börjat planera lite framåt, det har jag inte vågat innan
Blev framflyttad 2 dagar så idag är jag i v 13, 12+0 och det känns ju också jättebra :)
Jag kommer nog att följa läkarnas rekommendationer angående vaccination, har inte funderat så mycket på det.
Varför ska/vill man inte ge K-vitaminsprutan? Den är väl för att förebygga blödningar?
Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?
Jag är också kvar, får se om jag går med i fbgrupppen senare.