Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag har RUL 12 nov, är då i v 18+1. Mer än 3 veckor kvar, jag längtar sååå. Har precis börjat fått en liten kula, men den syns bara när jag ligger ner. Ligger med händerna på den för att känna nån spark, men inte än. 

• madde10

Hade jag fått 1:400 så hade jag tagit NIPT blodprov. Inte för att det är så dåliga siffror egentligen utan mer för att lugna mig själv. Tänker inte sticka en nål i magen om jag inte måste nu när blodprovet finns. Dyrt dock.

• madde10
    S1528 skrev 2014-10-26 13:48:46 följande:
    Det finns massor av konstigheter som man inte har en aning om att de existerar :)

Valet är ju gjort åt oss så att säga men det gör inte så mycket, på det här sättet slipper vi ju fundera. Jag litar på sjukhusens kompetens i frågan, det enda jag är liiite rädd för är ett ev snitt. Efter vad jag förstått tar de till snitt tidigare om det blir komplikationer under förlossningen. Jag är inte ett dugg rädd för en vaginal förlossning, men snitt? Näää.. Kan inte förstå alla som vill ha snitt frivilligt :/

Är det någon av er som vet med er att ni kommer att få snitt av medicinsk (eller annan) orsak?
    Jag är också väldigt rädd för att få snittas. Jag har några myom som växer vid graviditet så när jag väntade sonen så fick jag göra ett extra ultraljud i v32 för att se om dom satt i vägen för en vaginal förlossning. dom sa också att jag inte skulle gå 40 veckor utan föda för tidigt pga myomen. i vecka 41+5 kom han ut vaginalt. hoppas att dom inte är i vägen denna gång heller! vill verkligen inte snittas....
  • madde10
    FCet skrev 2014-10-26 17:01:59 följande:
    Vad skönt att allt gick bra då. Har du vart på någon extra kontroll pga myomen denna graviditet?

Jag har tjatat och tjatat om att få en liten kontroll men har inte fått det. :(
    Nej inte än. Är i vecka 16 så jag tror att det är för tidigt. Dom tittade på RUL och sen fick jag en extra koll. Dom är inte så stora heller i början så det är väl onödigt med koll tycker dom. Hur många har du och hur stora är dom? Min största var ca 10 cm i omkrets i slutet.
  • madde10
    Sommarsnö skrev 2014-10-26 20:35:24 följande:
    Har en kompis som troligtvis inte kan bli gravid p g a myom. För er har det ju uppenbarligen lyckats. Beror det på hur det sitter och hur stort det är?
    Ja, det tror jag. Mina upptäcktes när jag var hos gyn och då sa dom att ville jag ha barn så skulle jag skaffa dom så snart det gick. Vet inte riktigt varför men då satte jag igång :) Sen efter förlossningen gjorde dom ul och då sa han att jag troligtvis inte skulle kunna bli gravid igen och skulle jag det så var missfallsrisken stor. Inget av det har hänt än så länge, så det är nog väldigt olika. Jag är såklart väldigt glad och tacksam att jag är gravid nu, många som vill lyckas ju inte och det är en livstragedi.
  • madde10
    FCet skrev 2014-10-26 20:29:32 följande:
    Har bara ett. Första gången den upptäcktes var den 12cm, detta var för 5 år sedan. För 1,5år sedan så var den 2,5cm. Just nu vet jag inte hur stor den är. Är också i v 16. Har RUL om 2,5v. Är lite smått orolig över myomet. Rädslan över att föda ett prematur barn och snitt är stort!
    Jag med, egentligen mer för prematur än snitt. Har också rul om 2,5 vecka. Nervöst! :)
  • madde10
    FCet skrev 2014-10-26 20:51:22 följande:
    Jasså? Något sånt har dom inte sagt till mig. Kanske beror då på att jag endast har ett och att den måste sitta väldigt bra att den inte kan påverka fertiliteten. Har vart hos 3 olika gyn, ingen har nämt att de kan påverkas så.
    Ja, det är nog så att det beror väldigt mycket på var den sitter. Nu har ju inget av det dom sagt stämt, allt har ju gått jättebra. Men det finns i bakhuvudet. 
  • madde10

jag är 16+0 och känner inga rörelser alls. andra barnet. Kommer inte ihåg när jag kände första gången med sonen, var rätt sent. min man kände innan mig, haha. längtar till jag börjar känna

• madde10
    Bell13 skrev 2014-11-04 19:53:02 följande:

I morgon har jag rul. Är så förväntansfull över att få veta om det är pojke eller flicka OCH att få se att allt ser bra ut också så klart :)

Vad spännande, lycka till! Jag längtar till mitt som är om en vecka.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)