S1528 skrev 2014-10-26 13:48:46 följande:
Det finns massor av konstigheter som man inte har en aning om att de existerar :)
Valet är ju gjort åt oss så att säga men det gör inte så mycket, på det här sättet slipper vi ju fundera. Jag litar på sjukhusens kompetens i frågan, det enda jag är liiite rädd för är ett ev snitt. Efter vad jag förstått tar de till snitt tidigare om det blir komplikationer under förlossningen. Jag är inte ett dugg rädd för en vaginal förlossning, men snitt? Näää.. Kan inte förstå alla som vill ha snitt frivilligt :/
Är det någon av er som vet med er att ni kommer att få snitt av medicinsk (eller annan) orsak?
Jag är också väldigt rädd för att få snittas. Jag har några myom som växer vid graviditet så när jag väntade sonen så fick jag göra ett extra ultraljud i v32 för att se om dom satt i vägen för en vaginal förlossning. dom sa också att jag inte skulle gå 40 veckor utan föda för tidigt pga myomen. i vecka 41+5 kom han ut vaginalt. hoppas att dom inte är i vägen denna gång heller! vill verkligen inte snittas....