Inlägg från: Raggsockan |Visa alla inlägg
  • Raggsockan

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Och bara jag som börjar bli svårt uttråkad? 
    Har iof gått hemma med gravpenning i 2 månader nu, vilket kanske är en stor del i att jag börjar tröttna på detta... 
    Har virkat som en galning, men börjar få för mycket av virkade saker här hemma nu, så börjar bli dags att komma på något annat - eller komma på något nytt att virka... tips? :) 

• Raggsockan
    Sommarsnö skrev 2015-03-27 15:36:07 följande:

Har sett att det finns trosskydd som reagerar på fostervatten. Kanske är nåt för er som undrar om ni läcker. Har inte provat dem själv så jag vet inte om de funkar bra eller om det mest är ett försäljningstrick för oroliga blivande mödrar.

NaEAeed skrev 2015-03-27 15:59:54 följande:

De där trosskydden är tydligen helt opålitliga, enligt förlossningen på SÖS. De ska snart försvinna ur sortimentet. Bättre att köpa lackmuspapper/pH papper på hälsokost eller via nätet om man vill kolla fostervattenläckage. Jag köpte de där trosskydden men fick sen veta att de ger väldigt många felaktigt positiva svar. Så själv blev jag nog bara mer orolig i onödan..

Åh vad skönt BELL, hoppas det kommer igång nu!

vad skönt att ni säger de, satt precis och kollade på dem då jag har haft en del vattniga flytningar, hahah. Då ska jag verkligen inte köpa dem!

• Raggsockan
    Badblomma skrev 2015-03-27 16:32:50 följande:
    har oxå varit i virkträsket. filtar, mobill (att hänga ovanför skötbordet), babytröja m.m. Ett tips för idéer är att kolla in på pinterest.com och söka på virka eller liknanade. det finns massor!
    själv har jag nu gött över till att sy dregglisar och tygkorgar till blöjor m.m...
    vad har du virkat?

Har virkat en hel massa grejer - en flodhäst, en hund i samma stil från HeidieBears, stor uggla, ugglemobil och 3 filtar hahah :D 
    Börjar bli lite mycket här hemma, så försöker komma på något annat att göra - men man är ju rätt begränsad såhär veckan innan BF... 

• Raggsockan
    S1528 skrev 2015-03-30 00:27:35 följande:

Jag måste bara få gnälla lite.. Har 28 dagar kvar till BF och jag vet ärligt talat inte hur jag ska överleva fram tills dess. Det är redan så trångt i magen och nätterna är rent ut sagt ett helvete. Kan inte sova på någon sida, slänger mig av och an hela nätterna och blir bara tröttare för varje dag! Jag mår riktigt dåligt över att min kropp inte tillåter mig att ligga i sängen bredvid min sambo och bara slappna av!

Och när det är extra mycket aktivitet i magen får jag halvt panik och känner att bebisen måste ut NU annars dör jag. Är jag helt ensam om den känslan?

Just nu är det tunnelseende och 100% väntan på förlossningen som gäller, kan inte tänka på något annat :(

Känner också igen mig! Går dock på övertid nu (Bf +1), såå sjukt otålig börjar jag bli - gråter och är allmänt irriterad varje kväll vilket säkert beror både på tröttheten och otåligheten och av att jag inte känner nånting som tyder på att de är på G :)

Vi har ju en 120-säng vilket inte underlättar sömnen kan jag säga, men vår räddning har blivit skavfötters, får man iaf ligga i samma säng men med lite mer plats. Gubben sover också bättre efter att vi började med detta, vaknar inte när jag går upp o kissar för femtioelfte gången. 

Kommer bli 14 lååånga dagar! Speciellt eftersom busskortet går ut idag, o känner inte ritkigt för att köpa ett nytt. Så idag blir det att införskaffa mängder av garn. (Om ni ser nån där vattnet går för i Farsta så är de säkert jag Flört)
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-03-30 17:15:22 följande:
    Det är befriande när det fortlöper som det ska. Min har inte fixerat sig och det har bekymrat mig MEN efter att ha hört från barnmorskor, läkare och andra gravida att hos omföderskor så fixerad det inte alltid förrän när förlossningen startat så är jag lugn och trygg med att han ligger neråt med huvudet sedan v 32 i lätt ruckbart läge

Nu vill vi bara att det ska sätta igång här hemma. Min sambo kom hem vid lunch idag och sa att han checkat ut från jobbet för han vill vara hemma när det startar. Känns rätt lyxigt att ha sällskap de sista dagarna.
    Förstår din oro - min bebis ligger fortfarande helt rörlig, vilket känns lagom nervöst iom att jag går på övertid.
    Men man måste ju kunna ringa in när värkarna startar och be o få komma in på en kontroll på förlossningen antar jag? Eller hur funkar de? De kan ju inte bara anta att den ligger rätt bara för att de är ovanligt att de vänder på sig så här sent, eller?
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-03-30 18:30:52 följande:
    Jag tänker att om inte min bm är orolig så behöver inte jag heller vara det egentligen.

När det är dags och du får komma in så kommer de att undersöka hur han ligger så har de gjort på mig tidigare.

Tack, skönt att veta det iaf! Ibland könns de på riktigt som att bebisen ligger på tvären - sååå bred mage och spänner som tusan! hahah... Bara fortsätta att vänta (och virka), sista datum blir iaf den 13/4 så de närmar sig ju lååångsamt! 

• Raggsockan

Grattis! Kul för alla som får sina små!

Här fortsätter den eviga väntan... bf +3 idag och jag håller på att bli galen!

• Raggsockan
    aprilbebis15 skrev 2015-04-02 11:10:55 följande:

LillaSandy nämner detta med att sova på vänster sida, hörde om det någonstans att man ska göra det, men alltså helt allvarligt sover verkligen ALLA gravid på vänster sida?? har aldrig hört såna råd från bm osv, om det verkligen var så borde man hört om det av fler "professionella" eller?

min bebis börjar alltid sprattla när jag ligger på vä sida för den har fötterna åt det hållet, så jag sover i princip bara på höger sida. Tänker även att man kan ju inte påverka hur man rör sig i sömnen?

Tänker ni andra på detta med vilken sida ni sover på?

Försöker tänka på de tillexemepl i soffan - då väljer jag hellre vänster än höger sida att ligga på. Men när jag väl ska sova, nja, brukar börja på vänster men får ofta så ont av att ligga på samma sida hela tiden så alternerar. 
    Hade det vart såå viktigt att ligga på vänster sida så hade man ju hört mer om de tänker jag, och man kan ju faktist röra sig på natten - ska man typ bulla upp med kuddar så man inte rör sig? Då lär man väl åka på trycksår tillslut :) 
    Bara kroppen känns bra tänker jag - vilket den tex inte gör när jag ligger på rygg. 
  • Raggsockan

Alltså så trött på detta nu... bf +5 idag. Hade riktigt onda förvärkar sedan natten till onsdag - inte sovit mer än 5-10min i taget på strax över 30h. Ringer förlossningen imorse för att höra efter, de sa att jag skulle återkomma efter några timmar. Och nu några timmar senare har jag inte haft en värk på över 1, jämfört med var 5e minut förut. När ska de dra igång egentligen? Och känns som att jag har haft ont i 30h helt i onödan, vilket de säkert inte är men vafasiken! 

• Raggsockan

haft värkar var 10e minut i ca 50h... hur länge är de tänkt att man ska orka ha det så här? Och hur ska jag klara de "riktiga" värkarna när jag har svårt att hantera dessa...?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)