En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Min mamma har haft lätta/snabba förlossningar och jag med än så länge. Blev igångsatt 16dagar över BF och det tog 3timmar totalt. Han inte heller med bedövning.
Nu bär det av mot UL :)
Min mamma har haft lätta/snabba förlossningar och jag med än så länge. Blev igångsatt 16dagar över BF och det tog 3timmar totalt. Han inte heller med bedövning.
Nu bär det av mot UL :)
Allt såg så fint ut :) och vi kommer bidra till killskaran lagom på den internationella mansdagen ;) tjihoo vad lillasyster kommer bli glad när vi berättar ikväll.
Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..
Det är jättemånga av er som skriver att ni känner toppen på livmodern. Jag fattar inte vad det är ni känner. Har försökt trycka på magen lite överallt under naveln men hittar ingenting. Hur känns den? Hur hårt måste ni känna?
En fråga...!
Har många av er tecknat/eller funderat på att teckna en gravidförsäkring? Vi har alla våra försäkringar hos Länsförsäkringar men jag har hört att Trygg hansa är den bästa när det gäller gravidförsäkring..
Någon som har koll..?
Godkväll tjejer!
Här planeras en liten flicka 13/4!
Vi tecknade TryggHansa, betalversion, efter att ha jämfört några olika (bankforsakring.konsumenternas.se/forsakring/barn/gravidforsakring/jamfor-gravidforsakring).
Har både foglossning och värk under vänster revben - så vi får se hur länge jag kan arbeta
Usch. Under dagen idag har det brytit ut ännu en dunder förkylning. Det är fjärde gången nu och är i vecka 20. Snorar, täppt näsa, halsont, lätt huvudvärk och jag känner att febern är på ingång. Borde jag gå till vårdcentralen och be de kolla mina värden eller något? Känns som att något inte stämmer då det är fjärde gången redan....
hinner inte vara frisk många dagar innan jag åker dit på det igen.