Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-01-12 15:29:59 följande:
    Har haft sådana där nätter i perioder, var värst i början av graviditeten.

Jag var ett vrak och helt slut på dagarna, vågade t ex inte köra bil eftersom mitt fokus inte var det bästa.
    Ja så känner jag med nu:( så jobbigt att orka med vardagen:(
  • Madelen b
    Anonym (??) skrev 2015-01-12 20:30:32 följande:
    Oh ja. Kam gå och lägga mig, vara super trött och somna rätt så snabbt. Men vaknar alltid mellan 1-3 tiden och ligger vaken flera timmar.

Har fått lergigan utskrivet då det ska göra en dåsig och så. Men på mig hjälper det inte. Är nu sjukskriven 100% dels pga de och mina hemska foglossningar.
    Precis så har jag med, somnat snabbt oftast men vaknar runt tre och kan inte somna om:( ligger vaken till klockan ringer klockan 5, annars brukar ja somna om vid fem för att väckas av sonen kl 6! Helt förstörd:(

Plus att man är uppe o kissar när man väl somnat:/

Som sagt är de så jobbigt att orka med vardagen med jobb och barn:(
  • Madelen b
    BigMami skrev 2015-01-13 21:11:47 följande:
    Vill inte köpa någon ny dyr jacka :-/ Har fått låna en av mamma i storlek 58-60 & har i vanliga fall 42. Tanken var god men men..
    Kolla lokala fb köp o sälj sidor! Sälj mycket fina oanvända eller i mycket bra skick då man använder jackorna under kort tid!

Köpte en oanvänd jacka för 200kr bästa köpet hittills!! Då jag HATAR att frysa!!
  • Madelen b
    Emmadee skrev 2015-01-14 10:42:16 följande:

Hur var det att göra den? ska själv till BM på måndag och göra det.

Jag får gör den två gånger ( en i v 12 och en i v 29) då vi har diabetes i släkten! Men här får vi oxå citron i och den är verkligen iskall, ganska god tycker jag nog;)

Men vet andra som inte fått citron och fått den fes ljummen som tycker de är hemskt! Så är nog olika;)

Här är de även rutin att göra en i v 30 iaf!!
  • Madelen b

Var på kontroll idag v 26 sf mått 25 och allt var bra, men ska börja med järntabletter då de låg 114!

Är de inte konstigt att jag fick be henne kolla järnvärdet pga av min trötthet o huvudvärk! Borde ju vara rutin! Jaja!

Bebis mådde bra iaf:)

• Madelen b

Oki inte bara hos mig då som man får be om det, hon har tagit det en gång de andra gångerna bad jag själv om det!

Jag äter ju multivitaminer med järn så värdena hade ju antagligen varit sämre utan dem!

• Madelen b

När tar ni era järntabletter?

Tänkte då man inte ska äta 2h innan eller efter! Är bara på natten jag inte äter på 4h ;)

• Madelen b
    Anonym (??) skrev 2015-01-15 19:12:48 följande:

Det där med att inte äta 2h innan eller efter visste jag inte. Visste bara att man inte ska ta de samtidigt som man äter något. Jag tar mina precis innan jag går och lägger mig. Funkar bra :)

Jo det var de min bm rekommenderade mig oxå att ta innan ja lägger mig, men äter nästan jämt precis innan ja somnar så då tänkte ja att de inte gick!,
    S1528 skrev 2015-01-15 21:36:05 följande:

Jag tar mina (2 st niferex) efter måltid som inte innehåller mejeriprodukter. Jag kräks som en räv om jag inte har mat i magen innan jag tar tabletterna, och det var helt okej enligt BM iallafall :)

Hanna 681 skrev 2015-01-15 22:06:15 följande:

Tar innan jag går och lägger mig. Brukar äta ca en timme innan, men jag äter hela tiden

Jo jag äter jämt med;) men har tagit dem mitt i natten nu, vid kissningen! Men skadar säkert inte utan är väl mer att de kan ge sämre effekt!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-15 23:10:06 följande:
    Så länge man undviker mjölkprodukter, grönsaker, kaffe och the som (kan) minska upptaget av järnet så skall det inte vara några problem att ta tex niferex ihop med mat. Jag tar mina tabletter ihop med ett glas apelsinjuice och en skiva grovt solrosbröd. Funkar bra för mig, mitt HB håller sig uppe och jag slipper kräkas..

En annan sak att tänka på är att om man använder medicin emot halsbränna slår det ut järnupptaget om man har otur, kalcium, magnesium och aluminium har den effekten. De två sistnämnda finns i Gaviscon respektive Novalucol, kalcium finns i mjölkprodukterna..
    Jo det tar jag ju oxå ibland när jag går o lägger mig, men natte tabletter funkar för mig med;)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-16 14:05:33 följande:
    Skönt :) Jag önskar att jag kunde ta dom på det sättet. Nu måste jag planera för att inte må illa, det är knepigt :/
    Ja de förstår jag! Sjukt jobbigt!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)