Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-07-16 15:21:45 följande:

Det var så jag menade han ligger två kurvor över hans "normalkurva" antar att datorn räknar ut nåt medelvärde som blir normalkurvan.

Ja de utgår ju från föräldrarnas längd och bebisens födelsevikt och så. Så det går ju att räkna ut hur de blir som vuxna på ett ungefär. Så om vår dotter som fyller 11 fortsätter i den takt hon växer nu beräknas hon bli 183 cm lång...
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-07-18 10:38:08 följande:

Det är den vi har men det har inte blivit någon förbättring sedan 24 juni.

Läste på nätet att det inte är farligt att ha det och att det växer bort. Det är väl bara att det känns ofräscht tycker jag

Vichyvatten?

Finns en medicin på recept som är svindyr, men det kanske är den ni har? Kommer inte ihåg vad den heter..
  • BigMami

Freje: Lider med dig!!

Be någon annan att ge flaska. Ha honom sittandes utåt så han ser lite. Gå runt med honom i famnen och försök mata. Pipmugg?

• BigMami

Men åh! Menade ju AmandanS och inte Freje!! *slår mig för pannan *

Vidar vänder från rygg till mage men fastnar lite med ena armen Är jättestadig i nacken så man kan bära på höften en stund om det behövs.

Kliar rätt skapligt i munnen gör det också...

• BigMami
    S1528 skrev 2015-07-22 16:51:37 följande:

Frågan har säkert bollats tidigare i tråden, men hur ställer ni er i frågan; vaccinera eller inte vaccinera?

Finns det någon i tråden som avstått ifrån att vaccinera sitt/sina barn?

Här tar vi allt som erbjuds
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-07-22 12:30:54 följande:

Precis som Douglas, älskar att stå i knät. Börjar tröttna på babygymmet med.

När är det ok med gåstol?

Jag har faktiskt tagit fram vår ur skrubben som ska dammas av. Sedan blir det testkörning!

Antar att vi måste bunkra upp med någon kudde också
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-07-23 12:57:07 följande:

När Douglas sitter i knät vill han luta sig framåt, måste bero på att hans rygg inte är så stark att den orkar hålla upp honom. Din son är några veckor äldre om jag inte missminner mig

Jo han föddes 1 april men han är väldigt stadig & har varit det länge
  • BigMami

Vidar har en vit prick nere i käken som börjar lysa igenom. Undrar när den kommer upp

• BigMami

Idag fyller Vidar 4 månader redan! Det enda han har smakat är en pytte bit potatis.. det gillades inte alls!

• BigMami

Varit till bvc på 4 mån koll.. 63 cm ca och vägde 8030! Herregud! Inte undra på man blir trött i armarna

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)