Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-01-18 15:43:46 följande:
    Jag velar lite fram och tillbaka angående antalet namn, i min släkt har vi som sagt tre namn var allihop medan dom i sambons släkt bara har två. Hur som helst så får det bli sambons efternamn, som jag ändå kommer att ta när vi gifter oss.

Jag får nog rota fram någon gammal telefonkatalog och leta upp några lämpliga namn till tösen, haha!
    Haha ja du får göra det;)

Här kommer de dröja innan vi gifter oss plus att ja vette tusan om ja vill ta hans efternamn;)

Därför får ungarna mitt( plus att ja sköter alla papper) ;)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-19 11:41:07 följande:

Någon som har tips på bra sovställning? Jag vaknar efter några timmar av andnöd känns det som. Går inte så bra att ligga på sidan heller (ryggen går ju inte alls). Någon som har knep med kuddar på nåt bra sätt? Eller blir jag tvungen att sova halvsittandes i fortsättningen?

Jag halvligger på mage/sidan med en tjock kudde under armen/bröstet. Typ framstupasidoläge eller vad det heter och ena knät högt uppe! Varierar sida och drar kudden med mig;)

Ibland funkar rygg oxå!!
  • Madelen b

Någon annan här som får sådan sjuk hetta i ansiktet/kinderna?

Först fick jag de vara kvällstid, nu vaknar jag med det! Det både hettar som tusan plus att ibland blir jag knallröd och huvudvärk! Min sambo ser direkt då jag ser ut som en tomat i skallen haft såhär i flera timmar idag!

Min bmc har stängt idag:(

• Madelen b
    Freje skrev 2015-01-20 13:09:09 följande:
    Har själv inte märkt av det. Men med tanke på att kroppen producerar mer blod dessa veckor så kanske det är logiskt. Hormonerna kan nog också vara bidragande orsak.  T ex när man kommer i klimakteriet så brukar man få värmevallningar och det är ju hormonrelaterat. Samma sak vid graviditet - mkt hormoner. Så det är nog ingen fara, men det är alltid skönt att ringa fråga någon expert.

Själv har jag däremot drabbats av klåda på magen precis vid troskanten, vissa dagar kliar det infernaliskt och jag får stora utslag. Har märkt att det blir värre när jag druckit dåligt med vatten. Försöker också smörja magen varje dag med mandelolja, även om det inte hjälper så är det skönt mot torrhet.
    Jo de jag oxå anar, har så svårt att sova då de känns som huvudet brinner haha! Sitter med is och kalla flaskor mot kinderna!!

Ja har pyttelite klåda, men läste att om man har mycket klåda skall man kontakta sin bm så skall dem kunna hjälpa en!!

Inte kul att klia sönder sig!!
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 11:47:15 följande:

Kommer man att behöva en UV-dräkt till barnet i sommar tror ni? Man ska ju inte smörja in barn som är under 1 år och solen tar ju även om man har dem i skuggan. De börjar väl krypa runt däromkring den perioden eller är det senare?

Håller med ovanstående, så små bebbar skall inte vara i solen så håll fem helt borta o skippa uv dräkten!
  • Madelen b

Fick idag besked från fsk att jag får hel graviditetspeng! Så jäkla skönt! Så bara 1mån kvar att jobba nu!!

• Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-21 14:46:17 följande:

Grattis! Hur lång tid tog det att få besked?

Jag väntar fortfarande..

Minns inte exakt men ca 3v
  • Madelen b
    madde10 skrev 2015-01-21 16:30:27 följande:

Åh vad skönt! Jag väntar på beslut. Hade visst missat att skicka in ansökan, utan bara arbetsgivarens utlåtande, så det skickade jag in häromdagen. Hoppas det går fort :)

Ja verkligen skönt!,

Typiskt, ja får hoppas de, håller tummarna!
  • Madelen b

Står bara på min sida att dem skickat ett brev!

LillaSandy skrev 2015-01-21 19:12:50 följande:

Kan man se på fk hemsida om man blir beviljad graviditetspeng eller inte? Eller vad är det ni kunnat se på sidan?

• Madelen b
    LillaSandy skrev 2015-01-21 20:04:18 följande:

Det enda jag kan se är att de tagit beslut om sjukpenninggrundande inkomst, men det är väl inte samma sak som graviditetspenning? Beslut om sjukpenninggrundande inkomst har de enligt hemsidan tagit igår och brev har skickats hem till mig. Men det är väl inte samma som graviditetspenning? Kan inte se någon rubrik som heter graviditetspeng där?

Jag ser bara att ett beslut togs igår och ett brev är skickat! Kan inte se vad beslutet gäller eller om de är ett bra eller dåligt beslut;)

Så du får nog snällt vänta på traditionellt svar i brevlådan! :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)