mandalii skrev 2014-12-17 09:01:37 följande:
Okej, nu behöver jag verklilgen lite hjälp. Jag är nu i vecka 23 och tycker att det är dags att börja fundera över det här med barnvagn och sovplats till vår lille son. Vi har tänkt ha en så kallad "bedside crib" från Troll som vi kan ha vid sidan av sängen.
Först var vi inne på ett babynest och ha bebisen mellan oss i sängen, men eftersom vi "bara" har en 1,60 säng och redan har det trångt bara vi två, tror jag att det blir omöjligt att få plats med den lille i vår säng. Låter det vettigt?
Sedan det här med vagnen, vilken är egentligen bäst? Känns som att det finns en miljard att välja mellan. Tips på en stabil vagn som passar både i stan och på skogspromenader och som är lätt att dra, jag är så jäkla svag.
Kör på en spjälsäng med avtagbar sida och ett babynest i den och skippa den där "bedside criben" tycker jag, blir ev onödiga pengar då bebisen kanske inte uppskattar den medan den är tillräckligt liten för att ligga i den. Men en spjälsäng utnyttjar ändå de flesta barn någon gång under de första åren även om det såklart finns närhetstörstande undantag
Ang vagn så är mitt bästa tips att åka och provköra i någon butik. Kläm och känn, fäll ihop och lyft osv osv. Vi har en Teutonia BeYou till dottern och den har funkat jättebra både i stan och på lite mer grusigt väglag tycker jag. Se till att de svängbara hjulen fram inte är alltför små bara. För då funkar de enbart på asfalt. Men svängbara hjul tycker jag är ett krav om man skall gå i stan.
De flesta vagnar är väldigt lättkörda så tror inte att du behöver oroa dig över att inte orka faktiskt.