Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..

Nån gång går det väl över..

• BigMami

Sover brukar han göra duktigt. Minst 1.5-2 timmar på fm efter jag lämnat på dagis vid 9 och nu har jag börjat köra in honom på att sova vid 14 tiden då jag hämtar storasyster på dagis, Då kan han sova minst 2 timmar i sträck medan vi hänger i lekparken. Somnar mellan 19.30-20 för natten och äter en sista gång vid 22-23. Nästa mål blir sedan efter 7.30 Går oftast upp runt 7. Vaknar nån enstaka gång och vill ha napp. Men då har jag också storasyster som också tappar bort nappen under natten och täcket. . ZzzZzZzz. .

Just ikväll är Vidar vaken fortfarande.. Och det hör till ovanligheten. . Jag är trött! Speedad till tusen och bara leker och jollrar samtidigt som han kliar sig i ögonen. .

Vidar äter största delen ersättning. Han är inte så intresserad av riktig mat. Allt med potatis är pesten! Kräks rätt ut utav det.. Men vi har ingen brådska! Han säger till när han är redo Huvudsaken han växer som han ska och det verkar ju knappast gå någon nöd på honom

Men frukt och sådant slinker lätt ner...

Imorgon fyller storasyster 3 år! Så roligt!! Stora tjejen. Men det märks även där på en del trots Så ikväll har jag varit i full gång med att slå in presenter! Det ser ut som om tomten har varit här. Hehe.. Finns ju nästan bara julpapper på alla affärer vid den här tiden på året! Att man aldrig lär sig haha!!

• BigMami

Färska blåbär är däremot tvärt om

Det är därför man oftast äter tex blåbärssoppa vid magsjuka.

• BigMami

Vidar har också napp. Problemet ett är att storasyster snor dem! När hon sitter gömd tyst i något hörn eller sitt skåp så vet man ... Skönt att det finns alternativ! Haha..

• BigMami

Oj! Jag har inte varit här och läst på evigheter. Men vilka underbara nyheter att ta del av!

Grattis alla som har plussat och håller tummar och tår att allt går vägen

Har massa vänner som väntar smått så lite bäsesugen blir man allt! Men 4 är rätt fullt upp ändå Tror mannen skulle bli smått galen.. haha..

Känner lite panik inför att snart börja jobba eller hitta på något att göra efter 4 års mammaledighet. . Hjälp! Är inte redo alls.. ska i alla fall vara hemma till augusti då vi har sökt dagisplats.. Usch!! Vill ju vara hemma med min "bebis"

• BigMami
    Raggsockan skrev 2016-01-27 09:32:58 följande:

hahaha ja de va en av de första grejerna jag tänkte på när jag blev gravid nu igen. Hde också tänkt gå tillbaka i augusti, men nu slipper jag! :D Även om de känns lite jobbigt då jag bara hann jobba 7månader efter examinationen och kommer ha vart borta nästan 2 1/2 år nu om allt går som de ska :P

Ja det var lite så som hände efter nr 3! Hade precis sökt dagisplats osv så fick vi reda på att vi väntade en till.. haha.. Men det ordnar sig nog

Grattis till graviditeten. Hoppas du mår bra.
  • BigMami

Här är Vidar full med vattkoppor... Skönhetssömnen känns långt borta.. Skönt att ha det gjort i alla fall i småbarnsåldern. Storasyster hade det för kanske 2v sedan men ganska lindrigt. Klagade aldrig på någon klåda eller så. Vidar vrider runt och gnäller hela nätterna igenom.. Mest koppor i hårbottnen och ansiktet.. Dagarna är rätt lugna än så länge men mamma är trött!

• BigMami
    Bell13 skrev 2016-02-01 09:03:22 följande:

Ryser vattkoppor är inte det roligaste.

Nää.. Skönt att ha det gjort sedan iaf..
  • BigMami

Ja nu börjar de små bli stora Vidar går redan :-/ Trist när allt kommer så fort! Vill ju ha kvar min lilla bebis ett tag till Snart fyller också storebror 13 år! Herregud.. vart tar tiden vägen?

• BigMami
    Bell13 skrev 2016-02-18 17:05:06 följande:

Douglas har precis börjat krypa och var ju i det senare spannet när det gäller att vända sig osv men det är ok, fortfarande min lilla bebis

Ja hellre ha det lite långsamt
  • BigMami

Vidar blir 11 månader idag. På 10 mån kollen vägde han närmare 12 kg... Längden minns jag inte kanske runt 75?

Blir tungt för ryggen att bära runt på honom så det är tur att han är "självgående" Pratar och säger titta mamma pappa vatten klocka råtta mm. Usch gillar inte att han ska ha så bråttom! Klättrar upp i lilla storasysters säng och någon gång har han lyckats att ta sig upp i soffan! Jobbig tid väntar nu .. Hoppas att ni andra mår bra!

• BigMami

Men vad jobbigt för er amandanS Antar att de har uteslutit allergi? Fy då. Hoppas allt går bra och att ni får ett svar!

Roligt med de första stegen de är så himla söta!

• BigMami
    amandanS skrev 2016-03-04 11:22:55 följande:

Han röntgades igår för att göra kontroll om magsäck och tarmar. Nästa steg är troligen allergiutredning. Han slutade kräkas dygnet innan röntgen, men han har haft lös avföring i 3 månader snart, 2-4 lösa blöjor/dag...

9kg och 74 lång känns på gränsen till litet för en 1åring?

Oj! Hoppas de hittar någon lösning för honom. Jobbigt att inte veta :-/

Men så liten är han inte tycker reagerar Vår 3 kan leva på en köttbulle vissa dagar... Hon ska eventuellt kollas för laktos/mjölk .

Håller tummarna att ni får snabbt svar!
  • BigMami

Å vad härligt med alla som plussar! Håller tummarna att allt går bra för Er Hoppas ni mår bra!

Själv så har jag tagit tag i mig själv, jag behöver det! Inskrivngsvikten med Vidar var 96 kg! I somras låg den på hela 125 kg.... I måndags vägde jag 87 Har ett mål på 75 i alla fall men skulle vara kul om man kom under det.. Jag har börjat gymma! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle teckna ett abonnemang på gym Det som är roligast är alla olika klasserna med andra! Man får så mycket energi av det

• BigMami

Härligt att läsa om Er alla Mysigt med alla nya graviditeter.

Idag ska vi i med en extra koll på bvc med Vidar då han hade gått ner i vikt sist för att utesluta någon allergi. Men han är ju aldrig still! Han är mer högt än lågt.. springer iväg så fort han får chansen när man är ute. Upp i alla klätterställningar & rutschkanor, bänkar, bord. Stoppar stenar i munnen bara för att han vet att han inte får.. Inne är han upp på varenda stol sedan upp på köksbordet Sängarna, soffan.. Lycka är om någon har glömt att stänga toan då brukar han roa sig med toan borsten och klättra upp på toan för att sätta på vattnet i handfatet . allt man kan hitta på! Så det är fullt upp här om dagarna.. Men han är inte bara en buse heller. Världens lilla mysgubbe är han också. Älskar att pussas och skrattar för det mesta

• BigMami
    Bell13 skrev 2016-05-27 07:56:14 följande:

Douglas går inte riktigt än. När jag läser om ditt busfrö så njuter jag av lugnet lite till

Ja NJUT! hahah.. Vissa dar är han helt hopplös! När han sedan är lugn ja då kör storasyster igång med sin härliga trots..

Han hade ökat fint i vikt. 11.6 kg och nästan 80 cm. Märkligt ändå att han ökar när han rör sig så mycket. Inte ens still när han sover..
  • BigMami
    Bell13 skrev 2016-05-27 20:49:29 följande:

Douglas var 81 cm lång och 10.5 kg på ettårskollen. Han hade ökat 500 g på två månader och det var tydligen bra.

Han är verkligen härlig och det är högt och lågt. En riktig dramaqueen ibland. Det har gått så fort och jag fasar inför hösten när det blir dagis och jobb för mig.

Vidar hade gått ner nästan 0.5 kg sist så därför ville de ha en extra koll. Men nu såg det bra ut.

Haha härligt Ja jag har redan ångest för hösten.. vi har iaf klart med dagisplats åt honom på systers dagis. Men han är ju fortfarande min bebis Samtidigt ska det bli skönt att få komma ut och träffa "vuxet" folk när man har varit mammaledig i 4 år..
  • BigMami

Härligt att läsa om de små framsteg

Jag har inte varit så aktiv här då jag har jobbat hela sommaren. Det har varit ganska skönt att få komma hemifrån för att få den sociala biten med andra människor.

Vidar pratar också mycket! Pappa, mamma, dricka titta där, traktor, lastbil, bil, pippi, namnam, mu till ko, bä till får, iiihaa till häst osv.. Han snappar upp saker ganska fort Även hyss... storasyster är duktig att lära honom lite av varje

Han har även full fart på benen och springer ganska fort nu! Att vara ute är i klass med ett gympapass

Nästa vecka börjar han på dagis! Det ska bli spännande!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)