Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker? 

Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.

Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10. 

Fler som väntar med att ringa?

• Anonym
    tjej89 skrev 2014-09-01 12:18:41 följande:

Oj råkade bli signatur ''anonym''

Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker? 

Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.

Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10. 

Fler som väntar med att ringa?

Har inte heller ringt. Är i v 9+0 idag och ringer inte innan v 13 i alla fall.
  • Anonym
    Lillalivetimagen skrev 2014-09-01 13:35:38 följande:

Var med i första gruppen men har inte varit inne någonting.

Hoppar gärna in här och ger det ett nytt försök :)

Gravid med andra barnet, första försöket i vecka 8 (7+2) bf 17 april. Har en son på 2 somrar tillsammans med min man. Bor 6 mil från göteborg.

Fick magsjuka i lördags, ingen kul kombo alls med graviditet och illamående.

Hur har ni det i era län? Får ni göra vul?

Här görs bara ul i v 18 ca. Men antar att man kan få vul o man har bra skäl. Bor 10 mil norr om Göteborg.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-01 14:56:37 följande:
    Har inte heller ringt. Är i v 9+0 idag och ringer inte innan v 13 i alla fall.
    Oj vad sent. varför väntar du så länge? Jag ringde redan i vecka 5 och då sa hon att det var bra att jag ringde tidigt eftersom tiderna tar slut snabbt. Men kanske är annorlunda där du bor? Om man får missfall innan är det ju "bara" att ringa och avboka.
  • Anonym

Jag provade postafen. För mig var det att kasta 70 kronor i sjön för att bli extra trött en dag. Illamåendet var precis detsamma.

• Anonym
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 12:38:36 följande:
    Åh, hade gärna kunnat gå till jobbet så men har kostym som "dresscode" så det närmaste bekvämt jag kommer är ett par svarta jeans, haha
    Jag har också en väldigt dressad arbetsmiljö men kör med svarta långa tights, svarta/mönstrade tunikor, kavaj och ballerinaskor. Har inte en chans att komma i mina tigerfodral längre. Magen putar rejält.
  • Anonym
    FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:

Hej alla blivande mammor!!

Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.

Hur mycket har ni gått upp.

Tycker själv att det är alldeles för mycket!

Har inte gått upp något alls. Vågen visar precis samma som innan. Är i v 10 (9+1)
  • Anonym
    Josephine92 skrev 2014-09-01 22:27:18 följande:

Fick se ett väldigt piggt litet hjärta på vul idag 16 mm. Är i v 9 (8+2). Underbart att få se att det faktiskt är något där och så häftigt att se hjärtat slå så Tydligt och snabbt <3

Åh stort grattis! Underbart : )
  • Anonym
    FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:

Hej alla blivande mammor!!

Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.

Hur mycket har ni gått upp.

Tycker själv att det är alldeles för mycket!

Jag är i vecka 8 (7+0) och har ingen aning, har ingen våg hemma. Men uppskattar att jag kanske gått upp 2 kilo.
  • Anonym

Åååhh förra graviditeten gick jag totalt upp 28 kilo. Men dessa försvann 3v efter förlossningen.

Vill verkligen inte gå upp så mycket.

Mådde även illa hela tiden och spydde en hel del.

Denna gång har jag inte mått illa nått eller spytt.

Tror jag får börja och ändra min kost. Inte för att jag äter så mycket, verken mat eller sötsaker :/ inte alls kul och börja graviditeten med att ha gått upp 4 kilo i vecka 8. Hur mycket kommer jag att väga i slutet av graviditeten liksom :O

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)