Inlägg från: Öholm |Visa alla inlägg
  • Öholm

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-11-07 16:10:20 följande:

Kräktes du mycket?

Nej, inte en enda gång. Mådde inte så värst illa ens. Hade dock ingen vidare aptit men tycker ändå att jag fick i mig samma mängd mat som vanligt. Bebisen har nog helt enkelt en bra ämnesomsättning och tar en massa energi
  • Öholm

F

Madelen b skrev 2014-11-07 23:01:10 följande:

Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?

Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!

Samma här! Inte en chans att jag skulle komma ihåg typ blodtryckssiffror, järnvärden o.s.v... Så länge bm säger att det är bra så nöjer jag mig med det och glömmer värdena .
  • Öholm

Ni

DiplomatiskaJag skrev 2014-11-09 20:55:55 följande:

Undvik sånt som du vet triggar igång smärtan. Tex får jag ont av att köra kundvagnen vid storhandling så det får sambon sköta numera.

Använd foglossningsbälte.

Håll benen ihop- tex kortare steg vid promenad, sitt med benen ihop (ej korsade ben, skräddarställning), undvik trappor o om du måste gå i trappor ta ett steg och ställ båda fötterna på trappsteget (som små barn gör).

Gå på vattengympa för gravida. Undvik att simma då bäckenet blir påfrestat av det.

Vill bara rätta ang simning. Simning är en jättebra och skonsam träningsform om man utövar på rätt sätt. Undvik att ta för bredbenta bentag vid bröstsim (simma med knäna ganska nära varandra som tävlingssimmare gör). Frisimsbenspark (crawlbenspark) fungerar ännu bättre.
  • Öholm

Idag går jag äntligen in i v. 20! Rul imorgon och då får vi äntligen veta mer om vår skatt! Både lite nervös och förväntansfull.

Senaste dagarna har bebisen röjt runt som sjutton där inne och jag har känt tydliga rörelser både på insidan och utsidan. Älskar det!

• Öholm
    Sommarsnö skrev 2014-11-13 13:16:02 följande:

Var i en barnvagnsaffär och provkörde lite vagnar och det var ju verkligen en upplevelse. När jag tittat på dem på nätet hade jag en helt annan föreställning om hur olika vagnar skulle vara. Jag blev väldigt besviken faktiskt när jag kände på dem (alla som de hade där). De kändes så plastiga och instabila och det kändes jättekonstigt med de svängbara hjulen fram (fast de kan man ju låsa för det mesta). Kände att "nä, det här vill jag verkligen inte betala 10.000 för". Tycker dock att de rejäla Emmaljunga och liknande är fula så inte vill jag ha dem heller, haha. Är det någon som känner till någon vagn som känns mer gedigen men ändå inte klumpig liksom? De jag provade i affären var Brio Go, Stokke, Bugaboo och fler som jag inte minns namnet på.

Har du kollat på Kronan? De känns stabila och säkra och något nättare än Emmaljunga tycker jag. Sen gillar jag att det är ett svenskt märke.
  • Öholm
    Madelen b skrev 2014-11-14 06:05:08 följande:

Är de bara jag som känner mig helt ogravid?

Fy kommit in i en svacka där jag bara nojar att allt är fel:(

Ja känner mig också ogravid förutom att lillen buffar runt som sjutton när jag är stilla . Inga symtom alls förutom buffarna och magen får man titta noggrant efter om man ska se ens utan kläder. Vet dock att allt är bra då vi var på rul igår
  • Öholm

Rul igår och allt såg strålande ut! Vi väntar en liten pojke ?

• Öholm

Och frågetecknet skulle vara ett hjärta ...

• Öholm
    hfriborg skrev 2014-11-25 19:37:41 följande:

9 pojkar 

10 flickor

:)

10 pojkar

10 flickor
  • Öholm
    Sommarsnö skrev 2014-11-27 17:26:31 följande:

Idag har bebisen skrämt upp mig för första gången Hade en hand på magen och satt och läste och helt plötsligt känner jag världens spark. Har ju känt det tidigare men denna var så stark och totalt oförberedd så jag hoppade till och skrek, haha

Haha! Jag har både känt och sett bebisen sparka och röra sig mycket ett tag, men ibland sparkar han till så hårt och oförberett att jag också hoppar och tjuter till!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)