En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Kräktes du mycket?
Kräktes du mycket?
F
Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?
Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!
Ni
Undvik sånt som du vet triggar igång smärtan. Tex får jag ont av att köra kundvagnen vid storhandling så det får sambon sköta numera.
Använd foglossningsbälte.
Håll benen ihop- tex kortare steg vid promenad, sitt med benen ihop (ej korsade ben, skräddarställning), undvik trappor o om du måste gå i trappor ta ett steg och ställ båda fötterna på trappsteget (som små barn gör).
Gå på vattengympa för gravida. Undvik att simma då bäckenet blir påfrestat av det.
Idag går jag äntligen in i v. 20! Rul imorgon och då får vi äntligen veta mer om vår skatt! Både lite nervös och förväntansfull.
Senaste dagarna har bebisen röjt runt som sjutton där inne och jag har känt tydliga rörelser både på insidan och utsidan. Älskar det!
Var i en barnvagnsaffär och provkörde lite vagnar och det var ju verkligen en upplevelse. När jag tittat på dem på nätet hade jag en helt annan föreställning om hur olika vagnar skulle vara. Jag blev väldigt besviken faktiskt när jag kände på dem (alla som de hade där). De kändes så plastiga och instabila och det kändes jättekonstigt med de svängbara hjulen fram (fast de kan man ju låsa för det mesta). Kände att "nä, det här vill jag verkligen inte betala 10.000 för". Tycker dock att de rejäla Emmaljunga och liknande är fula så inte vill jag ha dem heller, haha. Är det någon som känner till någon vagn som känns mer gedigen men ändå inte klumpig liksom? De jag provade i affären var Brio Go, Stokke, Bugaboo och fler som jag inte minns namnet på.
Är de bara jag som känner mig helt ogravid?
Fy kommit in i en svacka där jag bara nojar att allt är fel:(
Rul igår och allt såg strålande ut! Vi väntar en liten pojke ?
Och frågetecknet skulle vara ett hjärta ...
9 pojkar
10 flickor
:)
Idag har bebisen skrämt upp mig för första gången Hade en hand på magen och satt och läste och helt plötsligt känner jag världens spark. Har ju känt det tidigare men denna var så stark och totalt oförberedd så jag hoppade till och skrek, haha