Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-03-01 14:52:38 följande:

Någon mer än jag som har sådan jääävla värk i underlivet/blygläppar och ända ner i låren:( värker konstant men blir något bättre då jag ligger ner:( gör tom ont i låren då man vidrör dem in/baksida!

Har samma värk fast på framsida lår. Tror det är nån nerv som är i kläm.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-01 17:24:24 följande:
    Har du testat någon annan TENS också så att du kan jämföra med någon annan?
    Har testat tens på sjukhus och tens är ju så klart bättre. Det skiljer ju i pris på dem och dyrare är ju ofta bättre kvalitet.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-03-02 22:01:46 följande:

Vilken storlek på blöjor har ni köpt hem? 1 eller 2?

Är i vecka 32+5. Var till bm ikväll och hon sa att bebisen till 95% ligger med huvudet neråt, men inte helt säkert. Hon ska känna igen om två veckor. Fy vad det är obehagligt o lite ont då hon känner och trycker på magen. Var öm i magen nån timme efter jag varit där.

Blodtrycket var 110/55. Hon sa att det var bra.

Har gått upp 11 kg. Hur mycket har ni gått upp?

Det ska ju inte göra ont när hon känner på din mage, då får hon vara mer försiktig.

Min ligger med huvudet ner och är ruckbar. Hoppas han ska vara fixerad vid nästa besök på fredag, är i v 35+3 idag. Har gått upp 12 kg totalt och stått still på vågen i 2 v nu.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-03 06:35:04 följande:

Det känns ända bak i ryggen på mig när hon känner efter huvudet. Tror det är svårt alla gånger att ta det "försiktigt" då de vill vara säkra på hur de ligger.

Min kille låg också nedåt men var väldigt rörlig. Tippar inte att han fixerar sig heller då trean aldrig gjorde det.

Vi köper nog blöjor i både 1 & 2 så man har hemma smile1.gif

Kanske beror på hur de ligger? På mig känns det ingenting men kommer ihåg att på förlossningen med min tvåa så gjorde det väldigt ont när hon kände hur hon låg.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-03 08:05:53 följande:

Det känns ingenting för mig heller när hon känner. Min är fixerad m huvudet nedåt nu. Hon dubbelkollade m ul igår då jag inte direkt känt några sparkar mot revbenen. Vet inte hur han har benen den lille krabaten men huvudet ligger där det ska iaf. Känner ni sparkar mot revbenen ni som har bebisar som migger m huvudet nedåt?

Hur många filtar behövs? Är det bra att köpa flera bomullsfiltar t ex?

Inatt har jag vaknat flera ggr för att han sparkat rakt upp/högt upp/på revbenen. Blir orolig att han gjort en kullerbytta och ligger på tvären. Har besök hos barnmorskan på fredag så får se vad hon säger då.

Förra veckan har det känts väldigt obehagligt mot bäckenbottenmuskulaturen så jag var säker på att han tryckt sig neråt och fixerat sig men är inte längre säker.

Vad skönt att din ligger fixerad det är ju det man är lite orolig över inte ska hända så här på slutet.

Jag går in i v 37 på fredag så jag hoppas han är fixerad och redo att födas.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-03-03 09:47:10 följande:
    Du skulle kunna sjukanmäla dig på ditt jobb rent tekniskt, men för att få ut dagarna utöver den första veckan behöver du ett läkarintyg.

Frågan är väl hur glad din arbetsgivare blir :)
    Kan ju hända att man går över tiden lite grann också
  • Bell13
    Freje skrev 2015-03-03 13:35:23 följande:

51 dagar kvar till BF. Börjar mer och mer tänka på kommande förlossning. Och komma underfund lite med hur jag vill ha det. Men försöka att inte planera, då det garanterat inte kommer bli som förväntat.

Ibland kan jag få panik och funderar på vad jag gett mig in på. Just när sonen är stor nog (4 år) att klara mycket själv ska man börja om med en liten. Men samtidigt längtar jag enormt mycket efter vår lilla skrutt nu.

Fyra år var en lagom åldersskillnad tyckte jag, inga blöjor eller vagn till den stora.

Jag har 30 dagar till bf och längtar. Mina barn är stora nu 13 och 9 år så de kommer ju vara delaktig på ett helt annat sätt. Samtidigt fasar jag lite för förlossningen.
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2015-03-03 19:01:41 följande:

37 dagar kvar =D såååå spännande. Har gått upp 20kg och har sf mått 32 =)

ruckbart huvud ännu men är andra barnet så kanske inte ens fixerar ssig.

Är era bebisar med galet aktiva =)

Tycker att min bebis rör sig hela tiden fast nu är det mycket hårdare buffar. Känns ibland som han drar med knät eller armbågen längs med hela magen och det gör ont.

Är i v 35+4 idag så det närmar sig nu 30 dagar kvar
  • Bell13
    Valle80 skrev 2015-03-03 19:55:38 följande:

41 dagar kvar till bf. Varit hos bm idag.. allt ser bra ut med lillgossen dock lågt järn.

Jag har varit 100% sjukskriven sedan v23. Foglossningar utan dess like. Ligger mest i sängen. Mannen får snällt hjälpa till att vända mig.

Känner mig uppgiven. Mina 2 tidigare graviditeter var hur smidiga som helst. Inga Foglossningar, inget illamående och inga sd. 5 resp 4 timmars fl. Känner mig sönder... och gnällig. Har börjat stressa inför fl. Rädd att jag ska få en lång och smärtsam fl denna gången. Allt annat har ju typ skitit sig.

Sen känns det jätteskumt att jag ska få en pojke ....

Sorry, var tvungen att kräka av mig ????

Jag kan relatera lite till det du skriver. Har också haft två drömgraviditeter utan några som helst problem. Nu har jag haft foglossning sedan v 10, dock inte som du med sjukskrivning.

Är också rädd att jag ska få en utdragen förlossning eller att nåt ska hända under den. Har 29 dagar kvar och hoppas på att föda max 3 dagar efter bf, vill bara få ut honom nu.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)