Inlägg från: alhi |Visa alla inlägg
  • alhi

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hanna 681 skrev 2014-10-11 09:11:10 följande:
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
    sover som en stock jag också. Har haft betygsättning av 220 elever denna vecka. Däckade kl 19.45 igår och har hb på 140. Tror det beror lite på vilket tempo man lever i, är däremot piggare på dagarna nu.
    såkandetgå
  • alhi
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Åh det är så svårt! Jag är lärare och de flesta namn känns förbrukade av den anledningen. Har undervisat runt 800 elever sedan jag började jobba. Blir många namn att förknippa med olika egenskaper.

Men favoriter är Calle (efter min pappa), Ville (efter morfar), Stellan, Fabian, Sven.
    Flicknamn är Valborg (efter mormor), Dagmar och Greta (gammalfaster)

Båda mina barn nu har släktnamn så det blir nog det nu också. Gillar den traditionen i våran släkt.
    såkandetgå
  • alhi

Hej allihopa,
    har läst ikapp och ska kommentera det jag kommer ihåg.

Är i v 16 och gå in i v 17 i början är nästa vecka om jag minns rätt. Känner bebisputtar ibland men absolut inte dagligen. Magen har vuxit ordentligt och fick en lapp av en av mina klasser i 9:an med texten "nu måste vi fråga, är du gravid??!!". Så nog syns det nu. Mår inte illa längre så har dragit iväg i vikten lite, men inget jag bryr mig om. Går långa promenader med hundarna och rider hästarna dagligen.

Annars allt bra. Längtar efter rutinul i v 20 som blir den 10:e november. Fick först den 7:e men det datumet dog våran son så det kändes högst märkligt så vi flyttade det.