Inlägg från: ullin |Visa alla inlägg
  • ullin

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Gina Tricot har stora storlekar på sina tröjar/toppar så där har iaf jag hittat flera snygga modeller som är långa, snygga och till hyfsade priser. :) Ett tips. 

• ullin
    amandanS skrev 2014-12-11 16:00:30 följande:

Dagens pyssel till den lille! :) Var inte alls så svårt som jag först hade trott att det skulle vara att sy ett babynest!.. Om någon mer funderar på att sy ett :)

phpGBRzn168029.jpg

Kantband var väldigt tålamodsprövande kan jag ju bara meddela, men att sätta de runt hela var en egen påhittad idé så får väl skylla mig själv ;)

Superfint!

Jag har materialet hemma men inte kommit mig för att sy än.

Har du något tips att tänka på?
  • ullin
    Anonym (Orolig) skrev 2014-12-14 16:14:22 följande:

Är det någon annan i gruppen som har sammandragningar och kan berätta mer om när de började, hur ofta ni får dem samt hur de känns?

Jag har haft sammandragningar sen kring vecka 13. Kommer mer eller mindre varje dag beroende på hur aktiv jag varit. Svårt beskriva hur de känns men jag upplever det som att "tappa andan" tvärt och direkt på det blir livmodern stenhård. Gör inte ont på något sätt. :)

Är idag i v 21.
  • ullin
    Lovecreature skrev 2014-12-14 13:50:25 följande:

Jag är i vecka 24+1.

När jag står upp ser jag ut att jag ska ha när som. När jag ligger ner ser jag bara tjock ut. Ser en liten gravid mage när jag ligger ner. Men ändå.

Är beräknad den 3/4. Och nu när jag sitter i soffan ser jag också bara tjock ut. Suckar! :/

Vet att jag är gravid. Men känns inte så ibland. Naveln putar inte ut Heller. Det gjorde den med dom andra två.

Så nu har jag gnällt lite. Annars är det sjukt kul att få en bäbis till. :)

Min navel putar inte och gjorde inte det med mina två andra graviditeter heller. :)
  • ullin
    Anonym (Orolig) skrev 2014-12-14 18:17:43 följande:

Men när gör de ont? Mina känns obehagliga och jag får som mensvärk i några sekunder innan det kommer. Det gör inte ont, men känns obehagligt som mensvärk. Är det nåt att oroa sig för eller känner ni andra så också? Har fått så kanske ca 5 gånger per dag de senaste dagarna. Normalt eller bör jag kontakta bm?

Så har jag också men det tror jag mer är växtvärk i livmodern. Obehagligt när mensvärk i detta fallet är en bra sak då man annars brukar blöda vid samma känsla tycker jag.

Ring din bm imorgon och ställ frågan - bättre en fråga extra och bli lugn än behöva noja och vara på helspänn.
  • ullin

Halsbränna - vilken medicin tar ni för att dämpa branden i halsen de ggr halsbrännan är på besök?

• ullin
    Anonym (??) skrev 2014-12-15 12:03:27 följande:

Två grejer...

Jag har börjat få som småsår på brösten, kring bröstvårtorna i vårtgårdarna. Jag smörjer magen med gravidolja. Kan jag smörja brösten med den också så kanske såren försvinner? Tänkte att såren uppkommit för det är torrt? Om inte vad kan jag då göra?

Nr 2: Min mage ( som många av er andras) är extremt seg, trög och hård. Jag ska börja äta niferex nu så då lär ju inte magen bli mer medgörlig. Men vad kan man göra åt det? För att kanske mjuka upp lite. Om det går?

Jag har haft jätteproblem med hård mage och för mig funkar dessa två huskurer.

Börja dagen med att koka upp en mugg med vatten. Drick det när temperaturen är drickbar. Sen kan du köpa psylliumfrön på affären och strö på ex hälsoyoughurt/fil och äta med fullkornsflingor. Det smörjer tarmarna. Förvara två små petflaskor med vatten i kylen och drick så ofta du kommer ihåg. Det tricket funkar bra här hemma och kallt vatten är så mycket trevligare än att spola bort en massa för att uppnå en viss kyla i kranen.

Lycka till! :)
  • ullin
    Anonym (??) skrev 2014-12-15 17:39:26 följande:
    Tack för alla svar. Har ofta en sodastreamflaska med bara vanligt vatten i kylen för att få kallt vatten. Vi bor högt upp i ett hyreshus och får aldrig kallt vatten, oavsett hur mycket det får stå och spola. Blir lite kallare än fingervarmt och det är inte gott.

Men frön och sådär har jag hört att man inte ska äta för mycket av. Stämmer det? Äter alltid en tallrik yoghurt på morgonen innan jag går upp annars mår jag så hemskt illa och kräkningarna kommer igen. Kanske kan lägga i lite frön i de?
    Går jättebra lägga fröna i bara din yoghurt. :)
  • ullin

När någon frågar om han/hon får klappa magen så kan man försöka komma ihåg att replikera med "ja om jag får klappa på din" och se responsen på det... Hoppas få testa den nån gång snart. Än är det bara i teorin. Hehe.

• ullin
    Anonym (??) skrev 2014-12-16 11:47:02 följande:

Är det någon av er som har extrema sömnsvårigheter och som har fått vanlig Lergigan, inte Lergigan Comp utskrivet och det har funkat någorlunda/lite för?

Jag använder lergigan och för mig funkar det. Tänk däremot på att bara använda i ca tre dagar och sen göra uppehåll på en-två nätter så att kroppen inte blir van medicinen för då fungerar den inte.

Använder även propavan de nätter jag ej tar lergigan och de i kombination med varandra ger mig en hyfsad sömn.

(Har sömnproblem pga tidigare "krämpor" som ej har med graviditeten att göra.)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)