Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-04-08 09:42:38 följande:
    Nej jag tror inte heller att hinnsvepningar hjälper. Jag har aldrig gjort någon och de har startat ändå.

Men det låter ju lovande med värken i ryggen! Oftast sitter det ju där smile1.gif Hoppas!!

Tack för omtanken smile1.gif Ja någon gång ska det väl vända hoppas jag.. Jobbigt bara bär man har en 2,5 åring också som vill ha uppmärksamhet. Skönt att det är påsklov så man år lite hjälp.. Annars är hon på dagis men ändå.. Tycker synd om henne som inte får full mammatid! Men snart går det över smile1.gif
    Det enda som kan starta i förtid är nog igångsättning eller snitt.

Blir ju ändå lite orolig att moderkakan ska sluta fungera och att han ska dö skitjobbigt med katastroftankar men inget att göra.

Vad ska lilla bebisen heta?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-08 12:15:55 följande:
    Ja det förstår jag! Men har allt sett bra ut hittills så är det säkert ingen fara smile1.gif

Vi fortsätter på bokstaven V så det blir en Vidar smile1.gif

Har ni namn klara?
    Vilket gulligt namn vi funderar på Douglas eller Konrad.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-08 14:10:26 följande:

Bor i Norrbotten och har någonstans hört att här kan man få gå tre veckor över tiden istället för två som det var förr. Stämmer det?

I Sthlm är det 2 v så jag går Max till nästa fredag
  • Bell13
    ArdnasK skrev 2015-04-08 14:24:51 följande:

Var på TUL idag och den lilla låg på +3% vilket egentligen inte är tillräckligt stort för igångsättning. Döm av min förvåning när läkaren ändå gav mig tid om en vecka då jag kommer vara i v39+2. Känns helskumt att ha fått en tid för förlossning, och vad olika det verkar vara mellan olika BM och läkare... Enligt min läkare sätter de helst inte igång förstföderskor men eftersom jag blev igångsatt med nr 2 och den förlossningen var smidig är de generösare med igångsättning igen!

Så avundsjuk jag blir. Vill också bli igångsatt nu, är på bf + 6 idag och inget händer.

Tror alla blir väldigt otåliga när bf är passerat
  • Bell13
    Kurona skrev 2015-04-09 09:15:19 följande:

Jag tyckte det var otroligt skönt att få ett datum för nu är jag inte alls lika stressad över att det inte drar igång, utan jag är snarare inställd på att föda då och kommer bebisen tidigare så gör den det. 

Men jag är nervös också, fast det har jag varit hela tiden, men inte för att bli igångsatt :)

Hur gör de en igångsättning? Får man dropp eller kan man åka hem och vänta? Har läst nåt om ballonger som sätts in och som ska åka ut.

Berätta gärna för jag räknar också med att bli igångsatt.
  • Bell13
    LaMoi skrev 2015-04-09 13:08:09 följande:

Tack för alla grattis :)

Nu är vi hemma och värdena på gossen ser bra ut! Imorgon ska vi till BB-mottagningen och väga, det blir spännande :)

Jag önskar er andra all lycka!! Och Bell13 känner jag extra mycket för!! Hoppas verkligen det drar igång för dig!!

Tack för din omtanke. Jag hoppas att det sätter igång snarast.

Går ju omkring och gråter här hemma om dagarna det är så psykiskt stressande och jag mår verkligen inte bra längre varken fysiskt eller psykiskt.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-09 16:14:54 följande:
    All STYRKA till dej! Snart har du guldklimpen i din famn! <3
    Går omkring och hoppas på att de ska säga imorgon att de måste sätta i gång mig. Oddsen för det är lika med noll men det håller mig uppe just nu.
  • Bell13
    Kurona skrev 2015-04-09 20:24:47 följande:

Åh va spännande!! :D

Bell13 skrev 2015-04-09 19:35:12 följande:Går omkring och hoppas på att de ska säga imorgon att de måste sätta i gång mig. Oddsen för det är lika med noll men det håller mig uppe just nu.

Hur långt har du gått över? Jag förstår hur det känns, tyckte det vart lite lättare när vi fick ett datum iallafall 

7 dagar nu.
  • Bell13

Ultraljudet visade att allt ser perfekt ut. Barnmorskan som utförde det sa att för en del fungerar det att åka till Ikea för att sätta i gång förlossningen STOR SUCK PÅ DEN! Var får folk allt i från

• Bell13
    Emmadee skrev 2015-04-10 15:15:09 följande:

IKEA, där ser man.. Därför man alltid ser så mycket magar där.. Hehe. Kanske inte precis det du ville höra dock.

Det är ju skönt att det såg bra ut, men lider med dig som får fortsätta vänta.

Det känns lite bättre idag efter jag fick datumet. Den 17 april är slutdatum och nu har jag börjat nedräkning och är lite nervös
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)