Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Funderar på om halsbrännan orsakar magkatarr här, så ont uppe i magen. Äter och känner mig mätt direkt och ett illamående som kommer o går ihop med magontet :/ halsbrännan har inte varit nådig senaste dagarna..

Att det samtidigt då spänner i sidorna av magen och känner av foglossningen bak och ryggen gör det hela ganska jobbigt ikväll :(

• amandanS
    Miss Zino skrev 2014-11-16 01:06:24 följande:

Jag har haft ont mitt i magen, typ just under revbenen, och då misstänkte min BM magkatarr (har dock ej sura uppstötningar) och rekommenderade mig att köra en 10dagars kur på Omeprazol (finns receptfritt på apoteket), och det blev jättemycket bättre :) Står på burken att det är för tillfällig halsbränna och sura uppstötningar, så ett tips till dig kanske? :)

Precis där det gör ont! Var på apoteket igår och köpte omeprazol, haft de på recept innan då jag hade mycket problem med magen. De hjälpte då, så jag hoppas det gör det nu med. Halsbrännan har varit bättre några timmar nu så jag hoppas det vänder fort.. Knaprat novalucol några dagar och de har hjälpt bara för stunden, så de gav jag upp igår..
  • amandanS
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:10:51 följande:

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

Jag har fått uppdatera bland underkläderna, hade mycket trosor med lite bredare resårkant och de vara började vika sig under magen och skapade skav. Men nu kör jag med h&m s hipstertrosor, de är så låga så de ligger på mig jätte skönt under magen och skaver inte :) Såg för övrigt gravidtrosor på Kappahl, var in där och köpte två super sköna bhar! 2 pack för 249kr, visserligen amningsbhar. Men de är mjuka, ändå lätt vadderade så inget syns och så grymt bekväma :)
  • amandanS

Jag och en jämngravid kompis pratade faktiskt broddar förra veckan :D Jag har ett par jag hade till löpning innan, men de kommer används nu under graviditeten! Lika så sedan när man nästa vinter kan få bära och kånka på en 7-10 månaders i halkan.. :) Tycker över lag balansen börjar bli skum när magen växer, vinglat till mer än en gång :P

Trosorna jag köpt är h&m vanliga, eller de från divided.. Ser väldigt lika ut med gravid/mamma trosorna tyckte jag..

Här är bh:n jag köpt! :)

m.kappahl.se/article/soft_bh_786269

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 21:06:34 följande:

Alla amningsbehåar jag sett har börjat på B-kupa och jag har A-kupa i vanliga fall. Än har inte mina bröst växt speciellt mycket så det känns som om jag inte kan köpa någon sådan ännu. Vad gör man om de inte ökar till B-kupa ens? Någon annan med samma "problem"?

Jadu, jag började på 75B innan graviditeten, fick ganska snabbt gå över till mina sportbhar, men tighta de med och gick upp till upp till 80C på ny bh, och nu ger 80C tryckmärken och tuttarna ser ut att vara påväg ur! Haha. Så nu blev de mjuka bhar, stretchiga ;) så dessa borde jag kunna växa bra mycket i om det är så... Men har du inte så stor byst ännu och vanlig bh känns obekvämt, testa med sportbh ett tag? Amma ska vi ju inte ännu på bra många veckor ;)
  • amandanS
    S1528 skrev 2014-11-17 21:13:14 följande:

Jag uppdaterade trosförrådet precis innan jag blev gravid, och nu när magen börjat växa så passar nästan inget! Får nog bli en ny omgång om ett tag..

Har vägrat köpa nya kläder än så länge men i lördags hittade jag ett par sjukt stretchiga jeggings på Cubus för bara 149 kr! Det stod mid rise på lappen men för lilla mig gick dom ganska högt upp på magen. Riktigt prisvärt :)

Jag gick ner 20kg för 1-1.5 år sedan, köpte nytt och skickade allt stort. Men det gjorde att jag nu inte kommer i typ någonting! Och leggings bara rullar ner under magen.. Har 2 linne och koftor, för övrigt fått köpa både gravidjeans, leggings och toppar.. Utan mina gravidkläder hade jag fått gå utan kläder redan för några veckor sedan :)

Börjar bli bra rund ;)

• amandanS

Det kommer nog en mage på dig med ska du se ;) Jag har egentligen kläder från jobbet jag med, lite fritt på byxor.. men de tröjor från jobbet kommer jag inte i så jobbar nu i mina egna kläder :P har en långarmad jag kan ha uppknäppt med jobbets logga på, för övrigt är de kört..

• amandanS

Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..

• amandanS

[quote=74371897][quote-nick]mandalii skrev 2014-11-20 15:20:38 följande: och hur gör ni med influenas-vaccin?[/quote]

Jag har vaccinerat mig! Ingår i två riskgrupper, kroniska astmaproblem + graviditeten..

• amandanS

Går in i v 21 idag, så minst några veckor till MÅSTE han stanna! :)

Han hade inte "borrat" ner sig med huvudet i alla fall utan låg fritt med fostervatten runt sig, så det var bra.. Och livmodertappen var stängd och visade inga tecken på att vara på väg att öppna sig. Så jag hoppas det är oförändrat på onsdag! :) tills dess ligger jag väl i soffan och latar mig....

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)