Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

11 pojkar

16 flickor

9 vet ej

• Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-28 06:51:15 följande:

Freje & Linaslus..

TRE dagar kvar. Nu går det undan!

Är ni nervösa? :)

Tre dagar det är galet, nyss var det ju typ 50 dagar haha.

Är inte direkt nerrvös, mer spänd och förväntansfulll. Känner av h*n väldigt mycket hoppas bara allt är ok.
  • Linaslus
    Anonym (??) skrev 2014-11-30 00:02:41 följande:
    Ja precis. Det här är första gången jag är lite smått orolig. Fast ändå inte. Jag känner ju lite små puffar men långt ifrån samma vad jag har känt tidigare.

Sen är de väl kanske bättre att ringa en gång för mycket än en för lite..
    Kan ju vara så att bebisen ändrat position och nu sparkar inåt kanske. Men är du orolig tycker jag du ska ringa!
  • Linaslus
    savanna87 skrev 2014-11-30 18:30:05 följande:

Barnvagn?

Har ni köpt/börjat titta på barnvagn? Vilka har ni fastnat för?:)

Vi har en emmaljunga duo edge som vi haft till dom andra men ska köpa en lite mindre oxå. Annats blir det trångt i bilen. Har fastnat för en joolz så kommer nog beställa en efter jul!
  • Linaslus
    Freje skrev 2014-12-01 07:07:35 följande:

S1528 o Linaslus idag är det äntligen dax! Har varit vaken sen kl 4 imorse.

Lycka till tjejer!

Yayyyy today is the day! Och idag har jag gjort 50% av graviditeten oxå (men blir väl säkert flyttad)

Har tid kl 13 så nu ska jag sova en stund till!
  • Linaslus

Det var underbart att se lillpyret på rul idag. Allting såg perfekt ut. Blev dock flyttad 5 dagar åt "fel" håll så nytt bf är 25 April (där fick man för att man var så glad att man gjort 50% idag)

Min man har varit hel inne på att inte kolla kön innan men när vi satt fär tog nyfikenheten över och han ville absolut veta. Så nu vet vi att Leon och Tilda ska få en lillebror. Helt fel mot min magkänsla som sa tjej :) hehe

• Linaslus

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

Skrev fel namn!!

• Linaslus
    Sommarsnö skrev 2014-12-10 11:53:09 följande:

Ni som inte redan har åkpåse, ska ni köpa en nu till våren? Tänker annars att man borde kunna vänta till hösten med detta väl? Och använda bara filt i vår och sommar. Hörde någon som använde fårskinn även på sommaren i vagnen och att bebisen var lagom varm av det. Tycker det låter lite konstigt (?) Är det smart att ha både fårskinn och åkpåse annars vintertid?

Fårskinn är värmande på vintern och svalkande på sommaren! Så det är perfa att använda året om, bara man är noga med att köpa bra skinn som inte är behandlade med massa skit!
  • Linaslus
    agirlnamedbill skrev 2014-12-15 23:20:06 följande:

Hej! Jag har varit väldigt inaktiv på senaste, glömde bort fl! Och försvann från fb gruppen (igen!) Men nu är jag lite orolig så behöver er hjälp.. Nyss när jag var i duschen märkte jag att slemproppen lossnade. Är hundra på att det var det men vet inte om det var hela eller så.. Är det någon som den lossnat på i typ vecka 21 men som klarat sig tiden ut? :/

Delar av slemproppen kan lossna under graviditeten med det ska inte vara någon fara utan den återbildas. Har aldrig hört att det skulle vara någon fara. Men du kan ju ringa bm i morgon för säkerhetsskull å höra. Men jag själv skulle inte oroa mig.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)