Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-04-22 19:43:07 följande:

Har sedan några timmar tillbaka rejäl molvärk i ryggen och sammandragningar som kommer titt som tätt. Har tagit två alvedon emot smärtan men det har inte hjälpt. Vågar man hoppas?

Ett tips kan vara att duscha, om sammandragningarna avtar är det falskt alarm. Ett gott tecken är väl att det inte avtar med alvedon.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-04-24 16:29:59 följande:

Igår 11.02 kom vår son, bf+14! Det blev ingen igångsättning då värkarna började vid 4 på natten :) 3980 gram och 52 cm kärlek!

Stort grattis
  • Bell13

Grattis till alla nya bebisar i tråden och lycka till alla som fortfarande går i väntans tider.

• Bell13
    S1528 skrev 2015-04-27 11:26:04 följande:

BF idag, och inga känningar på att bebis vill komma ut.. Igår kväll lossnade slemproppen, eller iallafall delar av den men sedan dess har det varit kolugnt.. Det känns lite ironiskt att man varit sjukskriven för prematura sammandragningar och hotande förtidsbörd och nu helt plötsligt är på väg att gå över tiden ;)

Att slemproppen lossnar är ju ett tecken på att kroppen gör sig redo.

Du har säkert inte långt kvar nu även om varje dag över tiden känns som ett helt år.
  • Bell13
    Guckin skrev 2015-04-27 12:20:20 följande:

Samma lika här... Allt är väldigt lugnt och inga känningar på att bebis har lust att komma ut. Slemproppen har kommit i omgångar, framförallt under förra veckan. Idag är jag rätt risig i magen så jag hoppas att det är tecken på att det drar igång snart.
    Hoppas du får träffa din lilla snart
  • Bell13
    Guckin skrev 2015-04-27 19:23:41 följande:
    Tack det hoppas jag oxå!

Börjar ta knäcken på mej dessa dagar efter bf... Ja du vet ju hur det är Bell 13, du gick ju över några dagar har jag för mej.
    Gick över 11 dagar
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-04-28 08:02:19 följande:

En son, 5,5 vecka gammal, som bara tyckte han behövde äta 1 gång i natt! 6 timmar i sträck första omgången sömn och sedan 3-4 timmar till, synd att man inte själv sov alla de där 6 timmarna bara ;)

Hur går det för er andra som har fått bebis?

jag har haft en period där jag tyckt amningen varit jobbig och krävande och eftermiddagen/kvällen varit mer eller mindre låst i soffan med en bebis vid bröstet.. Har flera gånger känt för att lägga ner amningen i de lägena, lika så när han på natten skulle ligga och tutta sig till sömns.. Nu tagit till napp (som bara duger dagtid ), och vilken befrielse igår! Fick en hel del gjort hemma och kände mig inte helt slut på kvällen! :)

phpX6EmLz00762.jpg

Hela första veckan skrek Douglas kvällstid, kolik trodde vi men det var att maten inte räckte. Jag löste det genom att köpa en pump och pumpa samt amma dygnet runt varannan timme under ett par dagar.

Nu är han nöjd och glad men är lite gnällig kvällstid, men klart hanterbart. Han har ibland svårt att prutta och bajsa kvällstid men har köpt pysventiler som hjälper oss.

Det är ju fantastiskt att få vara ledig nu när våren närmar sig.
  • Bell13

Här kommer en bild på min lilla prins 2 veckor och 1 dag gammal.

Tiden går så himla fort

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-28 18:37:20 följande:
    Vår son skriker också på kvällarna. Vi har klurat på vad det kan vara men tror att han har ont i magen av något slag. Han kräks också efter i princip varje amning. Har köpt pysventiler och ska pröva med det nu (han bajsar dock så det står härliga till). Skulle testa med ventilen igår men det gick inte för han var så uppriven och skrek. Hur får man till det då - hur gör du Bell13? Han viftar med armar och ben och jag är ju rädd att göra illa honom - vill ju att han ska vara någorlunda still när man för in den.
    Det kan ju också vara att han inte blir mätt som det var för oss.

Vi hjälps åt båda två med pysventilen, jag drar upp hans ben och hans pappa förde in den. Man får ju vara väldigt försiktig. Vi tog mycket babyolja på den. Vi har bara behövt använda den en gång
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-04-29 10:07:32 följande:
    Min lilla son som är en vecka gammal idag är helt fantastisk men otroligt krävande! Känner precis som du, att jag mer eller mindre är låst med bebis vid bröstet. Han vill äta/tutta konstant, känns som att det är det enda jag gör. Han vill ligga vid bröstet hela nätterna också annars blir han så ledsen och otröstlig. Samma på dagarna, så fort man lägger honom ifrån sig blir han ledsen. Han behöver otroligt mycket närhet och det är nästan bara mitt bröst som duger. Sambon försöker så gott han kan att avlasta genom att ha honom nära och på sitt bröst, funkar ibland men oftast inte. Jag har fått så fruktansvärt ont i brösten av allt ammande och dessutom har jag platta bröstvårtor dom gör att lillen har väldigt svårt att hitta ett bra grepp, kan ta flera minuter. Och jsg har inte kunnat ligga ner och nattamma, men nu har jag hittat räddningen! Amningsnapp, vilken fantastisk grej. Underlättar otroligt mycket, och gör iallafall den här amningshysterien något lättare.
    Min lilla pojke hade i början svårt att ta tag han också. Jag blev tipsad om hanburgergreppet dvs du tar tag om bröstet på samma sätt du håller en hamburgare.

Det funkade för oss så prova gärna det för det var superbra.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)