Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-04-29 09:16:00 följande:

Gnällstatus just nu:

BF +2 idag, och inga känningar :( Hade molvärk igen igår men det visade sig vara ännu ett falsklarm..

Kroppen fortsätter att samla vätska och det känns som att huden på fötterna skall spricka varje steg jag tar. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en maj-bebis, även om det känns som att hon ALDRIG kommer att komma ut. 12 maj och en ev. igångsättning är evigheters evighet bort. Just nu känns det omöjligt att överleva på det här sättet så länge!

Det är vanligt att kroppen samlar vätska på slutet det gjorde jag de sista två veckorna, kom knappt i skorna.

Tänk så här att om han inte kommer ut är han förmodligen inte redo riktigt än. Hans tarmar och mage kanske behöver några dagar till på sig.

Vet du status på tappen, är den mjuk, fortfarande bakåtriktad och har den utplånats någonting.

Är det moget kan du be om en hinnsvepning, det sägs kunna trigga igång förlossningen genom att man retar fosterhinnorna
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-04-29 14:55:01 följande:

Ett roligare inlägg än imorse..

BM besök idag BF +2 och hon tyckte att jag såg väldigt förlossningsredo ut. Hon gjorde ingen undersökning men allt kändes väldigt mycket lättare när man fick prata av sig lite.

Gick därifrån med ett litet leende på läpparna efter att ha fått höra fina ord om min fysik. BM med 14 år i yrket var väldigt imponerad över min magmuskulatur och hade bara sett ytterst få i samma "skick". Hon sa att jag knappast skulle få någon degmage efter FL. Inte för att det på något sätt är det viktigaste, men lite beröm mår man ju inte pyton av :) phpqZhlbz82490.jpg

Bara att du tar åt dig och jag hoppas att din bebis vill titta ut snart.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-29 10:13:56 följande:
    Amningsapp har jag haft till 2 av mina 4 barn & älskar den! Bärsjal är också att rekommendera! Köpte en babylonia nu som är mycket bättre än en bärsele. Händerna fria! smile1.gif
    Hur funkar det med bärsjal när de inte kan hålla upp huvudet.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-29 20:33:50 följande:
    Sjalen hjälper till att stötta. Så kan man ha den som om man bär dem i famnen liksom.. svårt att förklara smile1.gif
    Tror jag fattar. Har en babybjörn men då lär han ju kunna hålla upp huvudet först.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-04-30 14:25:59 följande:

Jag har en baby björn one - ergonomisk. Och den sitter bra på mig och sonen sitter gärna i den. Idag är en sådan dag då det är väldigt gnälligt, men bärselen fungerar och duger till min stora glädje :)

phpKBmtdI76946.jpg

Och huvudet ligger stabilt..

phpp80eDd89842.jpg

Har nog missuppfattat att man inte kan använda babybjörn innan huvudet är stabilt. Ibland skulle det vara bra att ha händerna fria.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-02 10:11:32 följande:

BF +5 och ingen bebis i sikte :/

Ni som fött redan, är det någon av er som börjat gå ned i vikt redan innan förlossningen? Vägde mig för första gången på typ tre veckor idag och nu har jag tydligen gått ned istället för upp? :/

Jag stannade på samma vikt nån vecka innan bf men gick inte ner.

Första veckan efter bf gick jag dock ner 10 kg och har nu 5 kvar som jag tar det lite lugnt med.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-05-04 13:04:45 följande:

Jag var en utav de som fick tidigt och i fredags fyllde han 6 veckor och firade in den morgonen med sitt första riktiga svarsleende :) otroligt mysigt!

Han vaknade på bra humör med bredvid mig i morse och log flera gånger så lyckades få det på kort :D

phpQGtPie98803.jpg

Douglas är 3 v idag men ler bara i sömnen än så länge och då får jag tårar i ögonen för han är så fin. Ler typ upp till öronen
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-05-05 10:19:48 följande:

Hur klär ni era små i vagnen? Hur bäddar ni? Vilken temperatur har ni ute?

Jag har body, mössa sådan där tunn, mysbyxor, strumpor och munkjacka.

Han ligger på ett täcke och har en tunn filt över sig och själva "locket" till liggdelen.

Hade fleeceoverall för nån vecka sen men han blev varm och bara skrek.

Bor i Stockholm så vi har väl en 10 till 12 grader utomhus vid molnigt väder och några grader till vid sol.
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-05-09 09:43:38 följande:

Länge sen jag skrev - fullt upp med lilltösen vars mage inte vill fungera som den ska. Skrik hela eftermiddagarna och kvällarna, även en hel del på morgonen. Fått pröva mjölkproteinfri ersättning nu några dagar och jag tycker det har blivit lite skillnad - men så svårt!  Har även prövat göra uppehåll med D-dropparna av och till, och tycker jag märker skillnad där också... men vad är vad och hur vet man... usch... 
    Och nu har hon börjat skrika istället för att hon är så hård i magen... Något tips?
    Har också fått tips på te med fänkål, kummin och anis, vågar man ge henne en tesked - någon som testat?

Hejar på er som är kvar, snart är förlossningen här, oavsett om de blir igångsättning eller inte... Jag blev väl i princip igångsatt (även fast jag var på gång)... var öppen 4cm men efter värkar i 60h hände de fortfarande inte mer. De tog hål på hinnorna och en hel del värkstimulerande dropp gick in, tog 7h från att jag kom in innan hon va ute, så de kan gå bra, och visst min kropp va väl rätt redo men inte tillräckligt för att klara de på egen hand.  

Ammar du kan du dricka det själv. Jag dricker 1 l om dan och tycker det blir skillnad.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-05-09 16:56:41 följande:
    Är det ett köpt te eller gör du själv?
    Gör själv. Blev så dyrt att köpa. 1 l vatten, 3 tsk anis och 3 tsk fänkål
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)