Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Blir helt galen och vill sälja min man. Blir hysterisk på att en människa inte kan fatta nånting.

När han ska fixa middag ringer han och säger att han är hemma senast 18.00 och sedan kommer det ett samtal 18.00 att han åker nu och sedan köper han pizza och coca cola och är hemma vid 18.45

Går ju inte att leva på pizza och cola då det nästan helt saknar näring.

Det är alltid nåt som ska göras efter jobbet. Jättesvårt att förstå att det är viktigt med avlastning för mig i alla fall en halv timme.

Nu börjar han prata om att vi ska åka på semester till hans föräldrar i sommar och bo där i 3 v. Att bo hos svärmor i 3 v är inte semester för mig utan bara plågsamt då ingen annan kan ta hand om barn utom hon. Hon vet bäst alltid och det är sjukt irriterande. Vi planerar också att åka till Florida nästa sommar och då vill han lämna Douglas då 1 år och 2 månader hos sina föräldrar i 3 v. Helt sjukt och jag är så arg och ville få det ur mig

• Bell13
    mandalii skrev 2015-05-19 17:34:37 följande:
    Oj vad jag känner igen mig! Min lilla pojke kom 22/4 och han älskar tutten över allt! Han ligger och tuttar HELA dagarna, kan inte vara ifrån dem en sekund då blir han skitarg och gallskriker. Han sover inte så mycket på dagarna vilket som tur är gör att han sover bra på nätterna, vid tutten nära, nära förstås annars gap och skrik. Men det är bara mysigt på nätterna tycker jag. Då liggammar jag honom och det är helt fantastiskt, han äter kanske 3 gånger per natt, men då bara ca 15 min per gång sedan somnar han om. Vi går och lägger oss vid kl 22 och sedan vaknar han på riktigt vid 06:30. Och då Väntar blöjbyten och amning typ hela dagen, haha, helt galet. Hinner inte göra NÅGOT alls. Hur mycket har era små gått upp i vikt och längd vid 4 veckor? Min plutt väger nu 4113 g och är 55 cm lång. Han vägde 3 635 och var 51 cm när han föddes.
    Min lilla pojke väger 4800 g och är 56.5 cm lång och han är 5 v.

Han vägde 3700 g och var 52 cm när han föddes
  • Bell13
    Freje skrev 2015-05-19 13:38:59 följande:
    Min tjej är 4 veckor och äter oftast varannan timme, så det blir ca 3-4 ggr per natt. Hon vaknar ganska exakt med två timmars mellanrum. Hon har gått upp ett kilo på en månad, vilket bvc tyckte var i överkant. BVC tyckte jag skulle ta till nappen lite oftare istället för att låta henne tutta. Men hur lätt är det när hon blir förbannad och sliter ut nappen!?
    Douglas har gått upp 1100 g på 5 v. Han vill inte ha nappen heller. Han vill snutta på bröstet, det är ju trygghet också med bröstet. Han tar bara napp när han är övertrött på kvällen och har svårt att komma till ro.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-05-21 08:12:55 följande:

Hur gör ni? Ammar eller ger tillägg? Jag funderar på att gå över till tillägg då det tar evigheter att amma...

Jag ammar enbart för att det funkar bra. Skulle det strula är jag öppen för ersättning amningen får inte bli en stor grej för mig
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-22 09:58:17 följande:

Någon som har erfarenhet av förstoppning hos nyfödda?

Vi hade en hemsk kväll igår, liten hade så ont i magen och när hon väl bajsade var det nästan gummiaktig konsistens, knappt ens kletigt :( Det var tårar och gallskrik tills pappan kom och lugnade ner oss :(

Ska träffa BVC idag klockan 12 och då ska jag fråga om detta, men det är alltid skönt att höra andras erfarenheter också!

Kan ju vara gaser. Vi hade problem med det i början. Jag rekommenderar pysventil det hjälpte oss.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-22 11:02:51 följande:
    Ja, fast alltså bajset var som en stor studsboll när det väl kom ut i blöjan så hon har ju helt klart trög avföring :(
    När vi använt pysventil har det först pyst ut massa gaser och sedan har det vällt ut bajs. Det kortade ner hans lidande, han gallskrek och spände sig och blev lugn med pysventilen.

Kan vara värt att prova och hjälpa till lite grann.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-22 12:00:41 följande:
    Jaha, nu förstår jag vad du menar :)

Ska rådfråga bvc nu strax men det känns väl som att byte av ersättning ligger närmast till hands.. Vi får se vad dom säger. Huvudsaken är att min lilla plutta mår bra!
    Pysventilerna förkortade förloppet med ont i magen och skrik och det var värt mycket för mig. Skär ju i hjärtat när de har ont och bara skriker.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-23 07:04:30 följande:
    Bvc sa att vi skulle ge en tesked rapsolja blandad i maten 1 ggr dag, jag hoppas att det ska hjälpa :)

Ja visst är det hemskt när dom är så ledsna :(
    Då misstänker nog hon att det är pga ersättningen. Om rapsolja hjälper är det ju jättebra. Hoppas ni får bukt med det jobbiga nu.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-22 11:02:51 följande:
    Ja, fast alltså bajset var som en stor studsboll när det väl kom ut i blöjan så hon har ju helt klart trög avföring :(
    Igår kväll var Douglas väldigt besvärad och skrek och visade symptom på ont i magen. Provade pysventil efter ett tag och det pyste ut luft men också segt bajs som var väldigt svårt att få ut, det var som kolasmet nästan. När han fått ut det blev han helt lugn och somnade.
  • Bell13
    Bell13 skrev 2015-05-25 16:43:38 följande:
    Igår kväll var Douglas väldigt besvärad och skrek och visade symptom på ont i magen. Provade pysventil efter ett tag och det pyste ut luft men också segt bajs som var väldigt svårt att få ut, det var som kolasmet nästan. När han fått ut det blev han helt lugn och somnade.
    Tänkte på dig och att det varit samma för dig.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)