Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-04-10 15:12:01 följande:
    Ja och hur stor lust har man att gå på ikea!??.. Det var det värsta!! Tycker så synd om dig smile4.gif
    Det känns lite bättre idag när jag har fått ett datum, den 17 april är det dags som senast. Jag känner mig lite snuvad om det blir igångsättning för jag tycker att det är en viss charm med att värkarna kommer, ringer till förlossning och sedan åker in.
  • Bell13
    Jaffen22 skrev 2015-04-10 18:16:44 följande:

Måste bara fråga er som är omföderskor , hur ofta går ni till era bm? Jag sist jag var hos bm var den 2 april, och jag ska till henne den 16e igen om bebis inte kommit. Första bebbe. Så var jag hos bm varje vecka typ .. Bör man inte kolla ofta på slutet även fast de är andra barnet eller är de helt normalt att de går två veckor mellan varje besök?

Jag har sedan v 36 gått varje vecka. Beror säkert på hur fullbokad barnmorskan är hur ofta man får gå
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-11 06:39:45 följande:

38+3 och jag tror vattnet gick vid tre inatt. Vi gick inte o la oss förrän kl två så jag har bara sovit en timme! Ringde fl kl fyra och kl åtta ska vi vara där för kontroll. Kunde inte somna dels för att jag är så spänd och förväntansfull o lite orolig. Dels för att jag har haft mensvärk till o från. Då vid tre inatt gick jag på toa och märktedå jag ställde mig upp att det var en rosa droppe på toalettringen. Gick till sängen o googlade. En sund senare kände jag hur det rann så jag ställde mig upp och då kom en ström av vatten i trosorna. Blötte ner hela trosorna och lite fläckar på golvet. Det kommer nu mest då jag ställer mig eller efter och vid toabesök. Ibland mensvärk. Vattnet är lite tjockare i konsistensen än vatten och rosafärgat.

Hur har det gått för dig idag?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-11 09:03:32 följande:
    Vad skön att du har fått ett datum i alla fall. Håller tummarna att bebis kommer tidigare smile1.gif t
    Försöker leva som vanligt och ta dagen som den kommer
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-11 15:12:09 följande:

Bm sa att vi skulle komma in om vattnet blev grönt eller brunt. Kom massa brunt slem nu när jag gick på toa. Det var som slem inte som vatten. Känns som att det är normalt? Vad tror ni?

Det är slemproppen.
  • Bell13
    Mirran skrev 2015-04-11 12:06:25 följande:

Idag var jag på extra kontroll på förlossningen, då blodtryck, äggvita och levervärdet är förhöjt, efter alla prover var gjorda kom läkaren in och ville känna på tappen. Visade sig att den är mjuk och jag är öppen 2-3 cm. Läkaren gjorde en hinnsvepning som gjorde sjukt ont. Min fundering, är de någon som gjort en svepning och vad blev resultatet, kom förlossningen igång? Jag är i vecka 37(+4) idag.

Har gjort två och förlossningen har inte startat än. Tror inte att sånt där funkar. Fick blodiga flytningar det var väl det enda.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-11 18:39:04 följande:

I onsdags morse kl 05.25 föddes vår lilla prins. Efter värkar av och till sedan måndagen så blev de starkare på tisdagskvällen och vi åkte in runt kl 22. Då var jag öppen 3 cm. Ville ha epidural ganska snart men tyvärr var narkosläkaren upptagen (det som varit min fasa). Runt 03-tiden kunde till slut epiduralen läggas och då var jag öppen 6 cm. Krystskedet började vid 05-tiden men då såg de att bebisen inte började må så bra och det hela avslutades med sugklocka. Förlossningen gick på det hela bra rent medicinskt men det kändes lite som ett trauma direkt efteråt. Nu börjar jag återhämta mig från det. Fick en grad II-sprickning och det kändes skönt att det inte var värre än så. Att vara förälder är helt underbart och jag njuter varje sekund - nu börjar livet! smile1.gif

Grattis och skönt att höra att det gick bra och att ni mår bra.
  • Bell13
    Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:51:25 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Grattis vilken stor tjej
  • Bell13
    Jaffen22 skrev 2015-04-11 22:01:50 följande:

Asså blö, som de känns nu är min livmoder helt död o vet inte hur den ska göra även fast den gjort det här en gång innan o så känns de som att prinsessan Madeleine kommer föda innan det händer mig xD

Hade bf 2 april och är idag 10 dagar över tiden och känner som du.

Väntar mitt tredje barn och det känns helt hopplöst att gå omkring och vänta. Har igångsättning på fredag om inget händer till dess.
  • Bell13

Har haft förvärkar sen igår 21.30 var fjärde minut. De gör ont men om jag tar alvedon eller duschar varmt lindras de. Tycker inte han rör sig så mycket idag som han brukar men det kanske är för att magen är stenhård hela tiden.

Bör jag ringa förlossningen och fråga om det är normalt?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)