Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-05-26 09:20:41 följande:

Här fortsätter kampen.. Fick rådet av BVC att hälla rapsolja i ersättningen, vilket tyvärr inte lett till något bajs utan bara till kaskadkräkningar.. Förut har hon kunnat småkräkas lite men nu tömmer hon verkligen magen :/ Så nu är jag lika villrådig igen.. Ringde BVC nu på morgonen för att fråga om råd men jag kommer bara till den förbaskade telefonsvararen! :(

Jag var på BVC igår och Douglas fick rotavaccin. En väldigt ovanlig biverkning är förstoppning och får så här här små barn det så får de ont i magen och brukar gallskrika och kaskadspyr rakt ut. Hon sa att om det sker ska man ringa 1177 för de behöver hjälp att lösa upp det då sa hon.

Kanske ska du ringa dit eller vårdcentralen där du bor.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-05-26 10:20:16 följande:
    Vad är rotavaccin? Aldrig hört smile1.gif
    Det är vaccinering mot rotavirus som kan ge mag och tarminfektion med feber, kräkningar och vattniga diarrer. Små barn kan bli väldigt sjuka. Som alla vaccin är det frivilligt och jag valde att ge det.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-05-26 11:20:12 följande:
    Pratade med BVC nyss och de rekommenderade Sempers magdroppar och om det inte blivit bättre innan torsdag så skulle vi ta upp det på vårt BVC besök då..

Mitt BVC känns så fruktansvärt uddlösa, det kan ju inte vara normalt att en bebis inte kan bajsa själv? Det är en vecka sedan hon sist bajsade utan hjälp!
    På mitt BVC säger de precis tvärtom att om man hjälper dem att bajsa för ofta kan de glömma bort hur man gör.

Låter konstigt att en baby ska behöva vara förstoppad i 7 dagar helt absurt.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-05-25 19:27:43 följande:

Det märks att alla har fullt upp med sina nya familjemedlemmar smile1.gif

Vidar fick sitt första mål ersättning i dag. Gav honom först 120ml som han absolut INTE blev nöjd med. Åt 50 ml till smile1.gif Sov sedan från 14 -17.30 då väckte jag honom för lite mat! Nöjdare bebis fick man leta efter smile2.gif

Är bara vänta å se hur magen tar det. .

Brukar bli så där när de är mätta
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-05-27 10:46:55 följande:

Jag har ALDRIG ägt en enda skötväska till något utav mina 3 barn. Men nu till 4e så slog jag till och skickade efter en från Skip Hop ifrån Lekmer.se (hade en värdecheck där)

Är det någon som känner till märket? Är ni nöjda?

Vad har ni för skötväskor?

Jag ville ha en med lagom många fack och helst ett med dragkedja för nycklar och plånbok & helst kunna stänga med dragkedja. Då hittade jag Skip Hop Bento där det ingick matlådor och grejjer inför sommarens picknickar smile1.gif

Har en från babymel som passade perfekt. Låter bra med matlådor, vi går ofta till stranden och då hade det ju varit toppen
  • Bell13

Kan rekommendera estelle & thild baby and child body lotion den använder jag där Douglas är torr. Den är ekologisk och superbra. Köpte den på nätet på apotea.

• Bell13

Hej alla,
    Hoppas ni har det bra med era bebisar. Jag försöker så gott jag kan att gå ner mina sista mammakilon och hittade recept på ett lchfbröd jag bakade idag. Det var supergott och tog bara 15 min totalt.

2 ägg
    1 dl mandelmjöl
    1 tsk bakpulver
    2 dl ost

Blanda allt i en skål klicka ut på en plåt och grädda i 10 min mitt i ugnen.

• Bell13

Douglas är 11 v nu och vi har försökt att lära honom dricka ur nappflaskan flera veckor men han får inte till det.
    Hur gjorde ni andra som ger ersättning i nappflaska?

• Bell13
    BigMami skrev 2015-06-29 09:42:24 följande:
    Vidar tog den utan problem!

Vad har ni för flaska?

Vi köpte en Mam anti colic flaska, mest för att storasyster hade en sådan. Tycker de är bäst! Smidigt att kunna sterilisera dem i mikron smile1.gif

Det kan ocKså vara enklare om t.ex pappan ger där han inte är van att ammas. Kanske lite i en upprätt/sittandes ställning?
    Har en sådan som du, mam antikolik. När han var mellan 1 och 3 veckor gammal fick han lite ersättning och hans pappa matade och det gick bra.
    Hans pappa försöker nu igen men han suger inte utan bara bråkar med tungan. Är det olika teknik flaskmatning och amning?
  • Bell13

Jag måste få skriva av mig. Jag har en svärmor som hör hemma i helvetet. Hon är rakt igenom ond. Hon hatar mig över allt annat. Det har verkligen eskalerat sedan vi fick barn. Inget jag gör är bra och hennes metoder är de bästa givetvis. Att barn ska skrika ensamma i sin säng är helt normalt får de inte göra det blir det inte folk av dem. Att jag ammar ofta är helt åt helvete också så klart. Bebisar ska också badas och schamponeras minst en gång om dagen enligt henne. Naglarna på honom är alltid för långa och hans skorv i hårbotten ska skrapas bort. Hon hånar mig för allt jag gör och hon trycker ner mig varje gång vi ses.
    Det har gått så långt så jag får ångest varje gång de ska komma hit, det ska alltid sovas över för det är helt omöjligt att komma över dan.
    Min sambo tycker att det här är jobbigt men tar alltid hennes parti och säger att jag ska vara en större människa och inte bry mig om henne. Min sambo vill att vi ska semestra med dem och det gör mig helt panikslagen, är också rädd att hans mamma ska bli slutet för vår relation.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)