En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Nu har lillen fått vaccin. Tycker han är gnälligare, nån mer som upplevde det?
Nu har lillen fått vaccin. Tycker han är gnälligare, nån mer som upplevde det?
när vi fick första ROTA va vi påväg in till akuten med henne, hehe... hon va heeelt otröstlig i omgångar och total panikskrek, tänkte att hon fått tarminvaginationen (så klart) men precis när vi gjorde oss redo att åka somna hon tack o lov!
Nu fick vi sprutorna och de har vart en hel del gnäll och hon va lätt febrig, väntade dock med ROTA då både BVC och vi kände att de va bättre att ta en sak i taget då!
Tror inte de är så farligt med alvedon! hade de vart så hade de ju informerat om de! Jag sa till min BVC att vi köpt aledon för säkerhetsskull och de tyckte hon bara var bra...
Nån annan som upplevt liten mer gnällig över lag nu runt 3 månader? förra veckan va hemsk, bara gnäll och missnöjdhet! Tänkte om de kunde va nån tillväxtfas eller så..?
Hmm.. vi märkte aldrig av något speciellt hos Vidar vid 3 månader Solstrålen själv! Har sovit nu hela nätter från 20-08 ca superskönt! Äter sovandes vid 23-24 för säkerhets skull & det verkar funka!
Här ges inte rota-virus alls. Möjligtvis om man betalar för det.
Nästa bvc har vi nu vid 4 månader då ska de prata mat men det kan vi redan. Tycker ändå det kan vara kul att kolla växtkurvan
"normal kurva" tyckte inte heller min bvc att man kunde kalla det, däremot, den tjockare kurvan är en median kurva- dvs ett snitt.. En viss procent barn "ska" därmed ligga över, på och under den.. William låg 2 kurvor under den vid födseln och nu klättrat upp på 2 kurvor över.. Tror hon sa att de först vid 10 mån man kunde se tydligare vilken kurva de kommer välja /"ska" följa..
Allt skrivet med viss reservation för feltolkning. Kommer inte ihåg precis hur hon sa....
Är det någon som har/haft problem med torsk som spridit sig till bröstvårtorna?
Det har vi och vi blir inte av med skiten. Har penslat hans tunga och smörjt mina bröstvårtor med canesten sedan 24 juni. BVC säger att det bara är att fortsätta men hur länge då? Känns som det är jag som är boven i det hela eftersom jag ammar honom.