En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P
Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P
vi har kört med sitt delen i nån månad nu , han sitter så stadigt på golvet och leker så sitt delen funkar bra, han älskar att sitta och spana på allt som händer
6 månaders kontrollen imorgon.. vad gör dom då?
Hej alla, har inte varit här på lääänge. Glömde bort mitt lösenord och tog tid att fixa :)
En undring bara, om någon av er har tips eller råd. Min dotter är nu 6 1/2 månad och världens gladaste :) Just nu är vi på Bali och ska vara här i två veckor till. Värmen är såklart lite jobbig för henne, men vi håller oss i skuggan och där det finns fläkt/ac. Sen ett par dagar tillbaka har hon haft väldigt vattniga diarrér, så börjar oroa mig lite över att hon ska bli uttorkad. Märks dock inget på hennes humör eller allmäntillstånd. Hur länge tror ni vi kan "låta" henne ha diarré utan att göra något åt det? Hon får fortfarande mjölkersättning så får ju ändå i sig en hel del vätska, och så lite smakportioner då och då.
Hoppas alla har det bra med sina stora småttingar :)
Fr1da - hoppas hon mår bättre!
här har vi också blivit reserverade och mycket mer mammiga, speciellt kvällstid när hon är trött... Och hon blir rädd när vi skrattar högt nu mer, vet inte om vi kanske har skrattat förlite innan så hon inte är van
Nu när ni börjar ge mer mat, hur gör ni med vatten? Vissa dagar dricker hon bara ersättning/välling 2ggr.. men har svårt att få i henne vatten, visst är de mycket vatten i maten, men känns inte som de räcker ändå...
Hon spottar alltså bara ut de, har svårt att fatta att de ska drickas känns de som... eller så kanske hon bara inte är törstig?
Jag skulle nog också först prova med stl 74 i pops overall. Vi har nu 68 i vindfleece och det finns fortfarande plats att växa i. Hon är 66 cm.
Nu har dottern återgått till att bara vakna en gång på natten för amning. Dessvärre har min kropp inte fattat det utan vaknar ändå. Så knasigt att inte kunna sova trots att dottern gör det.
Verkar som ni andra kommit längre med maten än oss men förr eller senare vill han väl ha, åt lite avokado idag å då åt han ca 1 tesked och de är nog rekord
Hur sover era småttingar på dagarna och nätterna? Vi har en ungefärlig rutin där han somnar för natten 18.30-19 någon gång, ammar tills sömns (försöker dock vänja bort att somna med bröstet i munnen) sen varierar det hur ofta han vaknat på natten men senaste tiden vaknar han då vääldigt många gånger, ibland har han hunnit somna om när jag ska lyfta över han i vår säng, ibland somnar han så fort han får bröstet i munnen.. Skulle gärna få färre uppvak dagtid sover han oftast två längre stunder, totalt ca 4 timmar ibland mer. Undrar om han sover för sent på eftermiddagen eller för mkt under dagen och att de påverkar nätterna negativt? Därav min fundering bra å höra hur andra i samma ålder fungerar