Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-03-04 12:32:47 följande:

Har börjat vakna på natten av att jag är varm och måste öppna fönstret för att kunna fortsätta sova. Har också jättesvårt att vända mig och att hitta en bekväm sovställning, känns som ryggen går av smile4.gif

Det ä samma här, vaknar o är supervarm. I värsta fall sjöblöt av svett. Har sommartäcke o svalt i sovrummet. Maken sover med vintertäcke o värme madrass. Vaknar ofta under natten av ont i ryggen. Det börjar bli svårt att hitta avlastande sovställningar.
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-03-04 12:32:47 följande:

Har börjat vakna på natten av att jag är varm och måste öppna fönstret för att kunna fortsätta sova. Har också jättesvårt att vända mig och att hitta en bekväm sovställning, känns som ryggen går av smile4.gif

Det ä samma här, vaknar o är supervarm. I värsta fall sjöblöt av svett. Har sommartäcke o svalt i sovrummet. Maken sover med vintertäcke o värme madrass. Vaknar ofta under natten av ont i ryggen. Det börjar bli svårt att hitta avlastande sovställningar.
  • Freje
    madde10 skrev 2015-03-05 09:32:59 följande:

Tips om nu bor runt haningeområdet i stockholm. Hämta ut Liberopaketet där, fick en massa annat med från ica-maxi också. ett paket toapapper, choklad, pasta, kakor, pastasås, festis mm. En hel papperskasse :) Fast dom kanske gör så på alla ica-maxi?

Har också hämtat ut där. Mkt trevligt med lite gott o användbart.
  • Freje
    naughtyn skrev 2015-03-07 14:06:54 följande:
    Är det någon annan som har riktigt ont när bebisen rör på sig? De senaste två dagarna har jag verkligen jätteont ofta när min bebis knökar runt vid urinblåsan (?). Det liksom känns som om min blåsa vore precis sprängfylld även om det inte är så. Jag tappar nästan andan när det är som värst :/
    Jag känner också så. Ibland också sticker och ilar det. Väldigt obehagligt ibland. Men det är väl bara att uthärda några veckor till
  • Freje
    BigMami skrev 2015-03-08 12:35:44 följande:

Här har jag legat i sängen hela helgen med världens foglossning! Trötthet i ryggen, värk i bäckenet, höger skinka & ljumske som strålar ner i benen. Spelar ingen roll hur jag sitter, ligger eller står så värker det. Går som en ostkrok och håller i mig i allt för att få stöttning.. Fy bubblan om detta ska hålla i sig i 4 veckor till.. Ingenting hjälper heller. Sover knappt om nätterna då det värker och man vrider och vänder på sig stup i kvarten.

Nog för att jag haft foglossning med alla graviditeter men ALDRIG blivit så här klen!

Men lillan snart 2 & 1/2 var i alla fall gullig och erbjöd mig sina nappar och plåster smile1.gif Om det bara vore så enkelt.

Sorry för gnälligt inlägg!

Va härligt med sån omtanke från lillan.
  • Freje
    Sommarsnö skrev 2015-03-09 14:04:23 följande:

Har ni köpt vantar till bebisen? Ullvantar eller bomull isåfall?

Funderar på solskydd till vagnen - är parasoll eller UV-skydd bäst? Finns det något kombinerat med myggnät eller får man köpa det separat?

Ha ha, vantar har jag helt missat. Har inte haft en tanke på att det kan behövas. Hmm kanske får köra på sockor i nödfall.

BB väska har jag börjat packa bebisens ombyte och lite amningssaker. Necessär och eget ombyte blir nog packat när det drar igång.
  • Freje
    S1528 skrev 2015-03-10 07:52:38 följande:
    Vecka 34 idag och det är helt klart så att något hänt under natten..
    Idag har jag helt plötsligt fått en mycket större mage än jag hade igår och jag vaknade med känslan av att fogarna verkligen trycks isär och att det kändes som om benen brann från svanken och nedåt vaderna..

Kan det vara så att bebisen bestämt sig för att det är dags att börja fixera sig? Har haft stickande/pirrande känslor ifrån vad jag inbillar mig är livmodertappen under någon/några veckors tid.. Inget BM besök inplanerat förrän nästa vecka så jag kanske får fortsätta att vara nyfiken fram tills dess :/
    Oj, vilken skillnad Jättefin mage. Stick och pirr kan vara tecken på fixering. Vet du om bebben ligger med huvudet neråt?
  • Freje

Idag känner jag mig riktigt trött och gnällig. Är så trött på folk runt omkring som kommentar hur liten magen är. Även om jag vet att det varierar så sätter det griller i huvudet till slut. Har dessutom stått stilla på vågen sen nyår, vilket gör mig osäker. Varför måste folk kommentera storleken på magen?? Och varför är det en del av mig som lyssnar på dessa kommentarer och tar åt mig? Jag vet ju enligt TUL för tre veckor så var tillväxten enligt normal kurvan om än åt det mindre hållet. Likaså SF måttet följer kurvan.

Blä, var bara tvungen att vräka ur mig lite gnällighet. Ursäkta tråkigt inlägg :-/

• Freje

Ha ha, ja onekligen spelar det ingen roll om magen är liten eller stor. Tydligen tycker folk sig ha rätten att kommentera den hur som helst. Det är väl bara för oss att bita ihop. Men ibland funderar man på ge tillbaka med samma mynt. Kanske kommentera hur stor deras mage/rumpa/dubbelhaka är. Men det är klart, sånt får man ju inte kommentera....

• Freje
    S1528 skrev 2015-03-11 14:45:29 följande:
    Jag måste också få gnälla av mig lite.. Jag har totalt blodtryckshaveri, imorse (ett par timmar efter att jag gått upp) låg jag på 78/47 och nu vid lunch hade det kämpat sig upp till 99/51.. Det känns som att hjärtat bara slår för bebisen och att det inte blir någon ork över till mig! Otroligt jobbigt :(

Förhoppningsvis blir jag sjukskriven efter läkarbesök på fredag så jag slipper jobba, då kanske jag kan få vara en glad gravid den sista tiden!
    Usch, det låter inte roligt. Håller tummarna att du får din sjukskrivning.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)