IVF Västerås 2014
Hej tjejer! Har följt några IVF-trådar det senaste året då jag och min sambo har varit/är i just den svängen, men aldrig skrivit något. Har vart en ganska jobbig tid för mig och oss. Jag har inte kunnat prata med någon om detta och inte ens våra familjer har vetat om vad vi håller på med.
Vi har gått hos Johan i V-ås sedan januari 2013. Har fått reda på att vi har "oförklarad infertilitet", testat tre kurer Pergotime, två omgångar Puregon-sprutor, (blivit överstimulerad första gången), provat igen, till slut fått komma på äggplockning och äggåterinförning i Uppsala i oktober i år.
Och nu i veckan har vi (efter vårt 1:a fullbordade IVF-försök) äntligen fått ett efterlängtat plus på stickan! Så skönt efter 2,5 års slit och oro! Jag trodde ärligt talat inte att vi någonsin skulle lyckas. Nu håller jag bara alla tummar och tår för att allt ska gå vägen.
Vill bara sända er mina allra bästa lyckoönskningar. Trots att allt känns så nattsvart och deppigt och man bara vill gråta varje dag, kan lyckan komma när man minst anar.
Kram på er.