• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • IVF

Oj du anar vad glad jag blev över att hitta hit! 
    Jag och min sambo ska i mitten av oktober till Hemlin, för att få info mm. 
    I veckan fick jag mitt andra utomkveds i vecka 8. Äggledaren var bara att plocka bort. Så utan äggledare är IVF vårt enda alternativ och det måste gå. Känner ingen som gjort IVF, vet knappt något om det och allt känns som främmande land... :-/

• cameleon

Vi skall till Johan nu på måndag. Då skall vi gå igenom mina blodprover och mannens spermier samt göra vaginalt ultraljud på mig. Jag är så nervös!

Då kommer säkert vi hamna i samma grupp när det blir dags för informationsmötet, spännande.
    Var bor ni? Vi bor utanför Sala.

Jag känner inte heller någon som gjort IVF och allt jag vet om det har jag läst här. Skall bli skönt att få mer information på måndag.

• c65

Tja, jag var precis på kliniken idag men jag fick se en annan läkare. Hon var trevlig men inte så kunnig som Johan. Jag fick inte de svar jag ville ha. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka på måndag. Han är riktigt bra. Lycka till. Säg till om han är tillbaka

• IVF

Vi bor i kolbäck! Vad spännande, hoppas vi kommer i samma grupp. Känner att jag behöver läsa på mer, var finns bästa sidorna?

• Anonym
    c65 skrev 2014-09-11 21:31:00 följande:

Tja, jag var precis på kliniken idag men jag fick se en annan läkare. Hon var trevlig men inte så kunnig som Johan. Jag fick inte de svar jag ville ha. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka på måndag. Han är riktigt bra. Lycka till. Säg till om han är tillbaka

Johan var på plats idag.
  • Anonym
    IVF skrev 2014-09-13 18:19:43 följande:

Vi bor i kolbäck! Vad spännande, hoppas vi kommer i samma grupp. Känner att jag behöver läsa på mer, var finns bästa sidorna?

Jag vet inte var dom bästa sidorna finns, jag googlar runt lite och läser mest här..

Träffade läkaren idag, han konstaterade att jag hade en 6 cm stor cysta på ena äggstocken så nu skall jag få tid till röntgen och sedan operera bort den. Fan också! Nu kommer det ta ännu längre tid innan vi får ställa oss i IVF-kön.
  • IVF

Å nej vad tråkigt! :( hoppas du får tiden för operation snart! Vi kommer inte starta före jul tror jag. Min kropp måste läka ordentligt, vet inte om det är långa kötider heller?

• cameleon
    IVF skrev 2014-09-16 14:23:03 följande:

Å nej vad tråkigt! :( hoppas du får tiden för operation snart! Vi kommer inte starta före jul tror jag. Min kropp måste läka ordentligt, vet inte om det är långa kötider heller?

Det verkar inte vara så långa kötider. Vi skulle få börja någon gång i vinter men det var innan cystan hittades så nu lär det ju bli någon gång i början av nästa år, hoppas jag.

Hur mår du inför hela grejen?
  • Bergamott83

Hej Vi ska träffa läkaren i morgon för genomgång av provsvaren och undersökning. Så kul att vi är nära varandra tidsmässigt i Västerås. Grejen är att jag har värsta mensen just nu. Min mens är lång och oregelbunden. Jag försökte ringa dem mellan 7-8 men det var upptaget. Så vi ska gå ändå. Hur äckligt är inte det. Men de har säkert varit med om värre även om det känns ofräscht.

Svar på tråden IVF Västerås 2014