• kaatriin

IVF Västerås 2014

Hej alla!

Hoppas de är okej att jag skuttar in här till er :)

Jag och min blivande man har gått hos Johan i Västerås, vi sökte hjälp i maj 2014 och fick börja den korta (behövde inte använda nässprayen) behandlingen i november (24e om jag inte miss minner mig). Vi började med sprutorna direkt, 116 enheter Puregon första veckan, sen ökades de till 125 samtidigt som vi började med orgalutranen. Den 7 november plockade vi ut 6 ägg och den 12 november fick vi tillbaka ett fint embryo, blev även ett i frysen. Så just nu väntar vi tills de ska bli den 30 november så vi får göra ett ett grav.test :) väntan är olidlig!!

Kram på er

• kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-11-25 06:46:25 följande:

Tack så mycket Hepe! Jag hoppas du lyckas den här gången hepe! Verkligen lyckas och går bra. Gör de sådan där assisterad befrutng när de sticker in spermierna i ägget? och jag läste nått om AHA? Görs sånt på Västerås/Uppsala?Välkommen hit. Klart du får hänga här! Hur sugen är du på att testa? Jag skulle vara så nervös. Det måste vara en jobbig väntan. 

Vi testade redan i lördags kväll samt söndag morgon och de var positivt!! :) så vi lyckades!! Är i v1 + 6 idag :) så underbart skönt!! :)
  • kaatriin
    cameleon skrev 2014-11-25 10:17:50 följande:

Åh, tusen grattiskramar!!

Jag hoppas verkligen att det kommer funka för mig med. Jag är positiv eftersom jag faktiskt varit gravid tidigare så då borde det gå :)

Jag håller alla tummar å tår att du också får ett pluss! :)
  • kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-11-25 17:45:52 följande:

GRATTIS ????

Så himla kul för dig och pappan . Har du ringt och meddelat ?

Tack!!

Japp, pratade med Uppsala imorse :) ska ringa västerås imorgon!
  • kaatriin

Kan tillägga att jag hade räknat fel på vilken vecka vi är. Tydligen så räknar man att man är i v 4 från dem dagen äggåterföringen sker, så vi är typ i v 6 tror vi. Återstår å se på ultraljuder om 3 veckor :)

• kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-11-26 20:41:23 följande:
    Japp. Men det gör inget. De har säkert någon anledning så för mig är det ingen fara. Du får berätta vad som tas upp så vet vi det här i gruppen. Jag menar  det är inte hela världen. Hoppas det går fort för er med IVFen.
    kaatriin skrev 2014-11-25 18:56:29 följande:

Kan tillägga att jag hade räknat fel på vilken vecka vi är. Tydligen så räknar man att man är i v 4 från dem dagen äggåterföringen sker, så vi är typ i v 6 tror vi. Återstår å se på ultraljuder om 3 veckor :)

Vad kul! Vad sa Västerås idag då? Det är ju jätteskoj! Får du gå på vanlig mödravård nu?
    Ja dom sa faktiskt inte så mycket, bokade in ett ultraljud den 19/12 bara. Tyckte kvinnan i telefonen lät lite disträ och uttråkad eller vad man ska säga. Hon sa även: "Då hoppas vi att vi hinner se allt vi vill se den 19/12".. Hon menade säkert inge negativt med det men hennes ton sa något helt annat. Eh jag vet inte, kanske jag som är helt hormonrubbad å misstolkade ;) haha
     Jag tror att om allt ser normalt ut så blir de vanlig mödravård, jag går här i Köping då. Så efter ultraljudet (blir nog efter jul och nyår) så ringer jag MVC och skriver in oss :)
  • kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-11-27 09:11:09 följande:

Hon kanske inte förstår att det är den största grejen i ditt liv

Jaa precis ;)
  • kaatriin
    autun skrev 2014-11-27 20:04:14 följande:

Garttis till plusset! Jag har också nyligen fått det efterlängtade plusset efter en IVF-behandling :) Var hos Johan för 1 vecka sedan och han förklarade att på äggplockningsdagan (som räknas som ägglossnings) är man i vecka 2+0 :) Jag hade äggplockning 10/10 och är alltså i vecka 8+6 idag :)

åh tack!! Och stort grattis själv :)

Okej, då borde jag vara i v 5+1 typ. Gjorde äggplocket den 7/11 :)

Jaa när man träffar sköterskorna å dom så är dom jätte gulliga :)
  • kaatriin

Har aldrig haft överstimulering men Johan på kvinnokliniken sa att får man de så märks de tydligt. Man mår fruktansvärt dåligt, får så ont så man knappt kan gå och man blir svullen vid äggstockarna. Så beskrev han de till mig :)

Korta varianten betyder att man går på sprutorna direkt, man hoppar över nässprayen :)

• kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-12-02 21:14:58 följande:

IVF: Du måste ha hostat bra. Vi har fått hem ett brev och ska få komma på gruppträff nu i december med. =)

Undrar vilken som har ställt in. Jag menar vem ställer in en sådan här grej. Jag skulle komma på gruppträff även om jag vore halvt död=)

Men va kul för er!! :)
  • kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-12-04 21:20:38 följande:

Nu har jag en sådan där fråga igen.

När man har varit på gruppmötet hur lång tid tar det innan man får börja med IVFen? 

För jag ska nämligen få tanten på besök samma dag som gruppmötet och tänkte får man komma igång på en gång eller hur fungerar det?

Japp, ni får starta på engång om ni vill :) dom säger i slutet av informations mötet att man ska gå hem å fundera ut ett start datum.
  • kaatriin
    Bergamott83 skrev 2014-12-04 23:29:20 följande:

Åh men det vore ju toppen. Tänk så härligt att jag har er alla att fråga mina miljoner frågor. Tack!

Då ska jag prata med mannen om det. Det vore ju så coolt att få starta på en gång.

Javisst, skönt att kunna fråga folk i samma sits :)
  • kaatriin
    Andje skrev 2015-03-22 19:13:03 följande:

Jag sitter här med pirrande nervös mage inför äggplock imorgon. Någon som vet hur de gör i Uppsala, odlar de 2- eller 5-dagars embryon? Eller de kanske gör olika?

Åh jag kommer ihåg den där pirrande nervösa känslan man hade kvällen innan allt satte igång med äggplock! Gjorde första ivf försöket i november, är nu gravid i v 22 (21+2) med en liten flicka :)

Dom gör olika med odlingen, beroende vad som passar sig. För mig odlade dom i 5 dagar :)
Svar på tråden IVF Västerås 2014